Toyota heeft oplossing voor gaspedaaleuvel

RAAMSDONKSVEER – Toyota heeft de oplossing gevonden voor het gaspedaaldefect. Automotive-online zegt dat de onderdelen vanaf volgende week geleverd worden. Eigenaren krijgen vervolgens een oproep naar de dealer te gaan.

Volgens Pieter van der Velden, directeur bij importeur Louwman & Parqui, zijn de gevolgen minder verstrekkend dan eerst werd gedacht. “Waarschijnlijk speelt het probleem bij veel minder auto’s dan de 95 duizend waar we voor de zekerheid vanuit zijn gegaan.” Bepaalde modellen van Toyota met een elektronisch gaspedaal moeten worden gecontroleerd. Het gaat onder meer om de Aygo, Avensis en Yaris die tussen februari 2005 en november vorig jaar zijn gemaakt.

De gaspedalen moeten worden gecontroleerd en indien nodig aangepast. De elektronische pedalen zijn door een Japanse of Noord-Amerikaanse producent geleverd. Bij de onderdelen van de laatste leverancier kunnen zich problemen voordoen. In het mechanisme zit een veer in een huls die in uitzonderlijke gevallen kan gaan klemmen. Hierdoor kan het pedaal moeilijker ingedrukt worden of keert hij te langzaam terug naar de normale positie.

Om het euvel op te lossen wordt in het pedaalmechanisme een op maat gesneden metalen versteviging geplaatst die het klemmen voorkomt. Deze aanpassing duurt ongeveer dertig minuten.

Van der Velden laat aan Automotive weten dat “Toyota weliswaar forse imagoschade heeft opgelopen, maar de beweringen dat de schade honderden miljoen zou belopen, zijn overtrokken.”

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Toyota heeft oplossing voor gaspedaaleuvel | RijschoolPro

Toyota heeft oplossing voor gaspedaaleuvel

RAAMSDONKSVEER – Toyota heeft de oplossing gevonden voor het gaspedaaldefect. Automotive-online zegt dat de onderdelen vanaf volgende week geleverd worden. Eigenaren krijgen vervolgens een oproep naar de dealer te gaan.

Volgens Pieter van der Velden, directeur bij importeur Louwman & Parqui, zijn de gevolgen minder verstrekkend dan eerst werd gedacht. “Waarschijnlijk speelt het probleem bij veel minder auto’s dan de 95 duizend waar we voor de zekerheid vanuit zijn gegaan.” Bepaalde modellen van Toyota met een elektronisch gaspedaal moeten worden gecontroleerd. Het gaat onder meer om de Aygo, Avensis en Yaris die tussen februari 2005 en november vorig jaar zijn gemaakt.

De gaspedalen moeten worden gecontroleerd en indien nodig aangepast. De elektronische pedalen zijn door een Japanse of Noord-Amerikaanse producent geleverd. Bij de onderdelen van de laatste leverancier kunnen zich problemen voordoen. In het mechanisme zit een veer in een huls die in uitzonderlijke gevallen kan gaan klemmen. Hierdoor kan het pedaal moeilijker ingedrukt worden of keert hij te langzaam terug naar de normale positie.

Om het euvel op te lossen wordt in het pedaalmechanisme een op maat gesneden metalen versteviging geplaatst die het klemmen voorkomt. Deze aanpassing duurt ongeveer dertig minuten.

Van der Velden laat aan Automotive weten dat “Toyota weliswaar forse imagoschade heeft opgelopen, maar de beweringen dat de schade honderden miljoen zou belopen, zijn overtrokken.”

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.