Skoda Fabia

Skoda Fabia Combi Greenline: zonder BPM en wegenbelasting

AUTOVANDAAG – De vernieuwde Skoda Fabia Combi Greenline gaat scoren onder rijschoolhouders. Niet alleen met ruimte voor 5 personen, maar ook met 14% bijtelling. Bovendien is het de enige stationwagon die BPM- en wegenbelastingvrij is! Net als de Volkswagen Polo BlueMotion. En dat met een prijskaart van nog geen 16 mille.

Al deze voordelen voor zowel de zakelijke als particuliere rijder komt op het conto van het brandstofverbruik. Met de nieuwe 1.2 TDI 75 pk dieselmotor en de besparing van een start/stop systeem, een ‘intelligente’ dynamo die remenergie omzet in elektriciteit, banden met een lage rolweerstand, aangepaste overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak en een speciaal op zuinigheid afgestemd motormanagement is de Skoda Fabia Combi Greenline bijzonder zuinig.

Het gemiddeld verbruik bedraagt 3.4l/100km, wat neerkomt op 1 op 29.5. Bij een jaarkilometrage van 10.000 km betekent dat slechts acht keer tanken. De CO2-uitstoot ligt logischerwijs ook op bescheiden niveau: 89g/km CO2. Daarmee valt de Skoda in de laagste bijtellingscategorie voor zakelijke rijders. Bovendien hoeft er geen wegenbelasting betaald te worden. Hierdoor is deze spaar-Skoda vrijwel direct voordeliger te rijden dan een vergelijkbare auto met benzinemotor.

Z’n vanafprijs ligt op 15.990 euro, en dat met 15-inch lichtmetalen velgen, mistlampen vóór, airconditioning, ESP, cruise control en een radio/cd-speler met acht speakers en mp3-functionaliteit en 1485 liter bagageruimte aan boord. Ook leuk: door de vrijstelling van BPM zijn de opties ook voordeliger. De nieuwe Fabia Combi Greenline is vanaf nu te bestellen, maar staat medio juni in de showroom. Prijzen van de Fabia Greenline Hatchback volgen later.

Bron: Auto Vandaag, partner van VerkeersPro.nl

Lees ook: VerkeersPro test: diesel of hybride

Auteur: Bart Pals

4 reacties op “Skoda Fabia Combi Greenline: zonder BPM en wegenbelasting”

ton hom|07.06.10|21:17

Heren ,
Wat is het gevolg van de vering van de skoda Combi 1.2 greenline met het sportonderstel .
Veel harder of stugger of alleen maar lager ??

Met dan dank van een aanstaande koper

cees|08.08.10|11:24

wat gaat de fabia combi greenline in de toekomst aan kilometerheffing kosten

Gerke|15.09.10|08:56

Helaas is het opgegeven gemiddelde verbruik er aan de optimistische kant, na 6000 km haal ik met moeite 1 op 22, en dan rij ik alleen maar lange afstanden (> 50 km)

theo|28.09.10|16:49

ik heb de skoda fabia greenline nu een maand, ben er mee op vacantie geweest.mijn eerste takstop was bij 1000 kl er ging slechts 40lieter in de tenk. dat is 1 op 25 en dat vind ik heel mooi, ook al word het niet 1 op 29.9. ik ben zeer tevreden met de auto.ook het rijgedrag valt me 100% mee.ik heb geen spijt van deze auto

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Skoda Fabia Combi Greenline: zonder BPM en wegenbelasting | RijschoolPro
Skoda Fabia

Skoda Fabia Combi Greenline: zonder BPM en wegenbelasting

AUTOVANDAAG – De vernieuwde Skoda Fabia Combi Greenline gaat scoren onder rijschoolhouders. Niet alleen met ruimte voor 5 personen, maar ook met 14% bijtelling. Bovendien is het de enige stationwagon die BPM- en wegenbelastingvrij is! Net als de Volkswagen Polo BlueMotion. En dat met een prijskaart van nog geen 16 mille.

Al deze voordelen voor zowel de zakelijke als particuliere rijder komt op het conto van het brandstofverbruik. Met de nieuwe 1.2 TDI 75 pk dieselmotor en de besparing van een start/stop systeem, een ‘intelligente’ dynamo die remenergie omzet in elektriciteit, banden met een lage rolweerstand, aangepaste overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak en een speciaal op zuinigheid afgestemd motormanagement is de Skoda Fabia Combi Greenline bijzonder zuinig.

Het gemiddeld verbruik bedraagt 3.4l/100km, wat neerkomt op 1 op 29.5. Bij een jaarkilometrage van 10.000 km betekent dat slechts acht keer tanken. De CO2-uitstoot ligt logischerwijs ook op bescheiden niveau: 89g/km CO2. Daarmee valt de Skoda in de laagste bijtellingscategorie voor zakelijke rijders. Bovendien hoeft er geen wegenbelasting betaald te worden. Hierdoor is deze spaar-Skoda vrijwel direct voordeliger te rijden dan een vergelijkbare auto met benzinemotor.

Z’n vanafprijs ligt op 15.990 euro, en dat met 15-inch lichtmetalen velgen, mistlampen vóór, airconditioning, ESP, cruise control en een radio/cd-speler met acht speakers en mp3-functionaliteit en 1485 liter bagageruimte aan boord. Ook leuk: door de vrijstelling van BPM zijn de opties ook voordeliger. De nieuwe Fabia Combi Greenline is vanaf nu te bestellen, maar staat medio juni in de showroom. Prijzen van de Fabia Greenline Hatchback volgen later.

Bron: Auto Vandaag, partner van VerkeersPro.nl

Lees ook: VerkeersPro test: diesel of hybride

Auteur: Bart Pals

4 reacties op “Skoda Fabia Combi Greenline: zonder BPM en wegenbelasting”

ton hom|07.06.10|21:17

Heren ,
Wat is het gevolg van de vering van de skoda Combi 1.2 greenline met het sportonderstel .
Veel harder of stugger of alleen maar lager ??

Met dan dank van een aanstaande koper

cees|08.08.10|11:24

wat gaat de fabia combi greenline in de toekomst aan kilometerheffing kosten

Gerke|15.09.10|08:56

Helaas is het opgegeven gemiddelde verbruik er aan de optimistische kant, na 6000 km haal ik met moeite 1 op 22, en dan rij ik alleen maar lange afstanden (> 50 km)

theo|28.09.10|16:49

ik heb de skoda fabia greenline nu een maand, ben er mee op vacantie geweest.mijn eerste takstop was bij 1000 kl er ging slechts 40lieter in de tenk. dat is 1 op 25 en dat vind ik heel mooi, ook al word het niet 1 op 29.9. ik ben zeer tevreden met de auto.ook het rijgedrag valt me 100% mee.ik heb geen spijt van deze auto

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.