Chevrolet, Volt, MPV

Chevrolet Volt als MPV-studiemodel gepresenteerd in Beijing

AUTOVANDAAG– Nu de elektrisch aangedreven Chevrolet Volt in aantocht is, smaakt het avontuur voor de Amerikanen naar meer. Vandaar dat op Auto China 2010 de Volt MPV5 conceptauto z’n werelddebuut beleeft. Wederom elektrisch aangedreven inclusief benzinemotor, maar met nog meer (bagage)ruimte voor vijf personen.
Door de techniek van de welbekende Volt toe te passen in een MPV-carrosserie borduurt Chevrolet voort op de toepassing van elektrische aandrijving in grote gezinsauto’s. Want met 4.59 meter lengte en 1.87 breedte is de MPV5 toch geen kleintje. Ook de 2.76 meter lange wielbasis belooft veel goeds.
De Volt-afkomst wordt door de aerodynamisch vormgegeven koets niet verloochend. Een dichte grille, onderspoiler, volledig vlakke bodemplaat, geribbelde achterlichten en speciale windgeleiders houden de luchtweerstand – en daarmee het energieverbruik – zo laag mogelijk. Dat er voor dit studiemodel wel gebruik is gemaakt van 19 inch wielen met brede banden beschouwen we maar spektakel voor de show.

In het interieur van de Volt MPV5 zijn de middenconsole en het instrumentenpaneel afkomstig van de Volt, net zoals de two-tone leren stoelen. De Volt MPV5 kan zich als pakezel profileren omdat de tweede zitrij volledig kan worden neergeklapt, resulterend in een laadruimte van 1.764 liter met neergeklapte stoelen en 863 liter aan ruimte achter de tweede zitrij.

De Volt MPV5 conceptauto maakt gebruik van hetzelfde aandrijfsysteem zoals in de Chevrolet Volt, met de range-extender zodat een mogelijke ‘actieradius-angst’ wordt weggenomen. Een 16-kWh sterk lithium-ion batterijpakket zorgt voor de elektrische energievoorziening.

Met vijf personen aan boord is een actieradius van 51,5 km met pure elektrische aandrijving mogelijk. Wanneer de 1.4-liter benzinemotor (die als generator dient) wordt ingeschakeld, is de actieradius op elektrische aandrijving 482 kilometer.
Bron: AutoVandaag, partner van VerkeersPro.nl

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Chevrolet Volt als MPV-studiemodel gepresenteerd in Beijing | RijschoolPro
Chevrolet, Volt, MPV

Chevrolet Volt als MPV-studiemodel gepresenteerd in Beijing

AUTOVANDAAG– Nu de elektrisch aangedreven Chevrolet Volt in aantocht is, smaakt het avontuur voor de Amerikanen naar meer. Vandaar dat op Auto China 2010 de Volt MPV5 conceptauto z’n werelddebuut beleeft. Wederom elektrisch aangedreven inclusief benzinemotor, maar met nog meer (bagage)ruimte voor vijf personen.
Door de techniek van de welbekende Volt toe te passen in een MPV-carrosserie borduurt Chevrolet voort op de toepassing van elektrische aandrijving in grote gezinsauto’s. Want met 4.59 meter lengte en 1.87 breedte is de MPV5 toch geen kleintje. Ook de 2.76 meter lange wielbasis belooft veel goeds.
De Volt-afkomst wordt door de aerodynamisch vormgegeven koets niet verloochend. Een dichte grille, onderspoiler, volledig vlakke bodemplaat, geribbelde achterlichten en speciale windgeleiders houden de luchtweerstand – en daarmee het energieverbruik – zo laag mogelijk. Dat er voor dit studiemodel wel gebruik is gemaakt van 19 inch wielen met brede banden beschouwen we maar spektakel voor de show.

In het interieur van de Volt MPV5 zijn de middenconsole en het instrumentenpaneel afkomstig van de Volt, net zoals de two-tone leren stoelen. De Volt MPV5 kan zich als pakezel profileren omdat de tweede zitrij volledig kan worden neergeklapt, resulterend in een laadruimte van 1.764 liter met neergeklapte stoelen en 863 liter aan ruimte achter de tweede zitrij.

De Volt MPV5 conceptauto maakt gebruik van hetzelfde aandrijfsysteem zoals in de Chevrolet Volt, met de range-extender zodat een mogelijke ‘actieradius-angst’ wordt weggenomen. Een 16-kWh sterk lithium-ion batterijpakket zorgt voor de elektrische energievoorziening.

Met vijf personen aan boord is een actieradius van 51,5 km met pure elektrische aandrijving mogelijk. Wanneer de 1.4-liter benzinemotor (die als generator dient) wordt ingeschakeld, is de actieradius op elektrische aandrijving 482 kilometer.
Bron: AutoVandaag, partner van VerkeersPro.nl

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.