Citroen C4

Citroën presenteert de nieuwe C4 met e-HDi

AUTOVANDAAG – Citroën verrast vandaag met de digitale onthulling van de nieuwe C4. De Fransoos is voor de tweede generatie nog iets gegroeid, biedt nog meer comfort, is zuiniger, kan rekenen op nieuwe veiligheidsystemen en komt tegen het einde van het jaar op de markt.
Een eerste blik op de nieuwe C4 maakt direct duidelijk dat het silhouet van het bestaande model is aangescherpt in dynamische zin. De vloeiend uitlopende koplampen, extra lijnen in de flanken en minder afgeronde achterruitstijl (D-stijl) laten zien dat de Fransen nieuwe plannen met de compacte middenklasser hebben. Een iets grotere jas hoort daar ook bij, de C4 groeit acht centimeter in lengte en heeft 27% meer bagageruimte te bieden, voortaan is er 408 liter paraat.

Daarbij hoort ook een splinternieuw interieur met de focus op kwaliteit, afwerking en meer (veiligheids-)luxe. De comfortabele stoelen hebben optioneel een massagefunctie voor nog meer comfort. Op de Citroën C4 zijn reeds bekende technologieën beschikbaar zoals de gerobotiseerde versnellingsbak EB6V,Hill Start Assist, electronische handrem, Lane Departure Warning System, meedraaiende Xenon verlichting en parkeersensoren. Daarnaast doen snufjes als dodehoekcontrolesysteem en een programmeerbare cruisecontrol en snelheidsbegrenzer hun intrede, die het mogelijk maakt verschillende snelheden in het geheugen op te slaan.

Motorisch is de C4 bedeeld met de nieuwste THP en HDi-motoren als lesauto, waarbij op de diesels ook start/stop-techniek zijn intrede doet (e-HDi). Hierdoor is de 1.6-versie zuinig genoeg voor 109g/km CO2-uitstoot, later volgt een versie die er nog eens 10 gram afsnoept en slechts 3.8l/100km consumeert. Ook via Michelinbanden met een lagere rolweerstand heeft Citroen het brandstofverbruik van de C4’s terug kunnen dringen.

De productie wordt gestart in Mulhouse en zal het gamma van Citroën aan het eind van dit jaar in Nederland versterken. Voordat dat laatste zover is staat de nieuwe Fransoos eerst in de spotlights op de Autosalon van Parijs in september.

Bron: AutoVandaag, partner van VerkeersPro.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Citroën presenteert de nieuwe C4 met e-HDi | RijschoolPro
Citroen C4

Citroën presenteert de nieuwe C4 met e-HDi

AUTOVANDAAG – Citroën verrast vandaag met de digitale onthulling van de nieuwe C4. De Fransoos is voor de tweede generatie nog iets gegroeid, biedt nog meer comfort, is zuiniger, kan rekenen op nieuwe veiligheidsystemen en komt tegen het einde van het jaar op de markt.
Een eerste blik op de nieuwe C4 maakt direct duidelijk dat het silhouet van het bestaande model is aangescherpt in dynamische zin. De vloeiend uitlopende koplampen, extra lijnen in de flanken en minder afgeronde achterruitstijl (D-stijl) laten zien dat de Fransen nieuwe plannen met de compacte middenklasser hebben. Een iets grotere jas hoort daar ook bij, de C4 groeit acht centimeter in lengte en heeft 27% meer bagageruimte te bieden, voortaan is er 408 liter paraat.

Daarbij hoort ook een splinternieuw interieur met de focus op kwaliteit, afwerking en meer (veiligheids-)luxe. De comfortabele stoelen hebben optioneel een massagefunctie voor nog meer comfort. Op de Citroën C4 zijn reeds bekende technologieën beschikbaar zoals de gerobotiseerde versnellingsbak EB6V,Hill Start Assist, electronische handrem, Lane Departure Warning System, meedraaiende Xenon verlichting en parkeersensoren. Daarnaast doen snufjes als dodehoekcontrolesysteem en een programmeerbare cruisecontrol en snelheidsbegrenzer hun intrede, die het mogelijk maakt verschillende snelheden in het geheugen op te slaan.

Motorisch is de C4 bedeeld met de nieuwste THP en HDi-motoren als lesauto, waarbij op de diesels ook start/stop-techniek zijn intrede doet (e-HDi). Hierdoor is de 1.6-versie zuinig genoeg voor 109g/km CO2-uitstoot, later volgt een versie die er nog eens 10 gram afsnoept en slechts 3.8l/100km consumeert. Ook via Michelinbanden met een lagere rolweerstand heeft Citroen het brandstofverbruik van de C4’s terug kunnen dringen.

De productie wordt gestart in Mulhouse en zal het gamma van Citroën aan het eind van dit jaar in Nederland versterken. Voordat dat laatste zover is staat de nieuwe Fransoos eerst in de spotlights op de Autosalon van Parijs in september.

Bron: AutoVandaag, partner van VerkeersPro.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.