Mercedes, Benz, C-Klasse

Mercedes-Benz geeft de nieuwe C-Klasse een facelift

AUTOVANDAAG – Mercedes-Benz heeft de C-Klasse een facelift gegeven. Een eerste indruk met de 220 CDI.

Mercedes heeft aan de koets vooral het neusje opgewaardeerd. Die staat rechter op – net als bij de CLS – en heeft een uitgesprokener voorbumper die al dan niet voorzien van dagrijverlichting.

Interieur

De grootste sprongen zijn gemaakt in het interieur; dat kreeg meer leven door gebruik van nieuwe materialen en kleurstellingen en ziet er door het nu geïntegreerde COMAND-scherm weer heel modern.

Om de upgrade compleet te maken werd het stuur geleend van de nieuwe CLS en kreeg het instrumentarium – afhankelijk van de uitvoering – een zeer fraai kleurendisplay in de snelheidsmeter.

Parkeerhulp

Verder volgt de nieuwe C-Klasse zijn grotere broers met de intrede van allerlei nieuwe attentie- en assistentiesystemen zoals dode hoek detectie, parkeerhulp en rijstrookdetectie. Ook verdeelt de automatische airco het interieur nu in meer zones en waakt ook over het klimaat achterin.

In technisch opzicht had Mercedes-Benz de zaakjes aardig voor elkaar. Met dank aan de moderne CGI- en CDI motoren is elke C voorzien van directe inspuiting en turbotechniek.

Brandstof

Maar door alle versies uit te rusten met start/stop-techniek en de nieuwe 7G Tronic Plus automaat te introduceren kon er extra brandstof worden bespaard. In sommige gevallen bedraagt de winst 31%!

Wij reden met de 220 CDI en 250 CDI met 7G Tronic. De eerste diesel is de meest interessante aangezien zijn verbruik van 4.4l/100km grenst aan 20% bijtelling. Ook al is 117 gram CO2 net even een grammetje teveel om daarvoor in aanmerking te komen, reken maar dat de importeur er alles aan zal doen dit voor elkaar te krijgen.

Diesel

Beide diesels zijn krachtig in hun soort; de 250 CDI imponeert met 500 Nm trekkracht maar laat meer van zich horen. Grommen doet de 220 CDI minder en ook zijn start/stop-systeem werkt net even sneller.

In omgang is de vernieuwde C-Klasse zichzelf gebleven, met vrij lichte besturing, Duits stevig in de dempers maar toch heel solide en comfortabel. De Sport-stand in een van de demo’s scherpt de automaat en het onderstel duidelijk nog aan; een leuke feature die zich vooral leent voor afgelegen bochtige wegen dan snelweg.

Bron: Autovandaag, partner van VerkeersPro.nl

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Mercedes-Benz geeft de nieuwe C-Klasse een facelift | RijschoolPro
Mercedes, Benz, C-Klasse

Mercedes-Benz geeft de nieuwe C-Klasse een facelift

AUTOVANDAAG – Mercedes-Benz heeft de C-Klasse een facelift gegeven. Een eerste indruk met de 220 CDI.

Mercedes heeft aan de koets vooral het neusje opgewaardeerd. Die staat rechter op – net als bij de CLS – en heeft een uitgesprokener voorbumper die al dan niet voorzien van dagrijverlichting.

Interieur

De grootste sprongen zijn gemaakt in het interieur; dat kreeg meer leven door gebruik van nieuwe materialen en kleurstellingen en ziet er door het nu geïntegreerde COMAND-scherm weer heel modern.

Om de upgrade compleet te maken werd het stuur geleend van de nieuwe CLS en kreeg het instrumentarium – afhankelijk van de uitvoering – een zeer fraai kleurendisplay in de snelheidsmeter.

Parkeerhulp

Verder volgt de nieuwe C-Klasse zijn grotere broers met de intrede van allerlei nieuwe attentie- en assistentiesystemen zoals dode hoek detectie, parkeerhulp en rijstrookdetectie. Ook verdeelt de automatische airco het interieur nu in meer zones en waakt ook over het klimaat achterin.

In technisch opzicht had Mercedes-Benz de zaakjes aardig voor elkaar. Met dank aan de moderne CGI- en CDI motoren is elke C voorzien van directe inspuiting en turbotechniek.

Brandstof

Maar door alle versies uit te rusten met start/stop-techniek en de nieuwe 7G Tronic Plus automaat te introduceren kon er extra brandstof worden bespaard. In sommige gevallen bedraagt de winst 31%!

Wij reden met de 220 CDI en 250 CDI met 7G Tronic. De eerste diesel is de meest interessante aangezien zijn verbruik van 4.4l/100km grenst aan 20% bijtelling. Ook al is 117 gram CO2 net even een grammetje teveel om daarvoor in aanmerking te komen, reken maar dat de importeur er alles aan zal doen dit voor elkaar te krijgen.

Diesel

Beide diesels zijn krachtig in hun soort; de 250 CDI imponeert met 500 Nm trekkracht maar laat meer van zich horen. Grommen doet de 220 CDI minder en ook zijn start/stop-systeem werkt net even sneller.

In omgang is de vernieuwde C-Klasse zichzelf gebleven, met vrij lichte besturing, Duits stevig in de dempers maar toch heel solide en comfortabel. De Sport-stand in een van de demo’s scherpt de automaat en het onderstel duidelijk nog aan; een leuke feature die zich vooral leent voor afgelegen bochtige wegen dan snelweg.

Bron: Autovandaag, partner van VerkeersPro.nl

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.