Volkswagen Golf VII

Dit is de nieuwe Volkswagen Golf: zevende generatie

Volkswagen introduceert de nieuwe Golf. De zevende generatie van de bestseller (ruim 29 miljoen verkocht sinds 1974) is veiliger, comfortabeler, dynamischer en ruimer dan zijn voorganger. Daarbij is Volkswagen erin geslaagd het gewicht met zo´n honderd kilogram terug te brengen, afhankelijk van de uitvoering. Mede hierdoor is de Golf tot 23 procent zuiniger dan voorheen.

Het gemiddelde verbruik met de nieuwe, 140 pk sterke TSI-benzinemotor met cilinderuitschakeling bedraagt 1 op 20,8. De Golf BlueMotion is goed voor 1 liter diesel op 31,2 km. De Golf staat vanaf 3 november in de showroom. Bestellen kan vanaf 1 oktober.

Nieuwe Golf

De nieuwe Golf valt direct op door zijn krachtige proporties. Hij is 425,5 cm lang (+56 mm t.o.v. zijn voorganger), 179,9 cm breed (+13 mm) en 145,2 cm hoog (-28 mm). Daarbij is de wielbasis met 59 mm gegroeid tot 263,7 cm.

De wielen staan ‘op de hoeken’ van de carrosserie. Dit draagt bij aan het dynamische voorkomen en het leidt tot extra interieurruimte. De lengte van het interieur bedraagt 175,0 cm (+14 mm) en de bagageruimte met variabele laadvloer heeft nu een inhoud van 380 liter (+30 l). De tildrempel is met 66,5 cm (-17 mm) de laagste in zijn klasse.

Voorwielen

De dynamische lijn van de Golf is te danken aan het nieuwe MQB-platform waarop hij is gebaseerd. Dit maakt het mogelijk de voorwielen ver naar voren te plaatsen. Daardoor lijkt de motorkap extra lang. Maar vóór alles is het nieuwe model een echte Golf. Kenmerkende details zijn de herkenbare C-stijl, de lange daklijn en gunstige stroomlijn (Cw 0,27 (BlueMotion). Volkswagens design-DNA met de horizontale lijnvoering van front en achterzijde sluit hier bij aan.

Ondanks een rijkere standaarduitrusting, een hoger veiligheidsniveau en meer comfort is de nieuwe Golf tot honderd kilogram lichter dan voorheen. De grootste winst komt van de motoren (-40 kg) en de carrosseriestructuur (-37 kg). In de wielophangingen werd 26 kg ‘gevonden’ en in het elektrische systeem 6 kg. Het gewichtsverlies is een ‘plus’ voor efficiency én dynamiek.

Tot 23 % zuiniger

Volkswagen heeft voor de Golf nieuwe motoren ontwikkeld, alle met start-stopsysteem en regeneratie van remenergie. Bij de marktintroductie zijn er twee benzineversies. De basisversie, de 1.2 TSI met 85 pk, laat een gemiddeld verbruik noteren van 1 op 20,4 (CO2: 113 g/km). Dat is 0,6 l/100 km zuiniger dan de voorganger. De 140 pk sterke TSI is voorzien van cilinderuitschakeling en voldoet nu al aan de EU6-emissienorm. Het gemiddelde verbruik: 1 op 20,8 (CO2: 112 g/km).

Het dieselgamma start met de 105 pk sterke 1.6 TDI die gemiddeld 1 op 26,3 verbruikt (CO2: 99 g/km). De 2.0 TDI met 150 pk laat 1 op 24,4 noteren (CO2: 106 g/km). Later volgt de Golf BlueMotion, met een gemiddeld verbruik van 1 liter diesel op 31,3 km (CO2: 85 g/km). De nieuwe Golf is er met een zesversnellingsbak en met een zes- of zeventraps DSG-transmissie. Het nieuwe bestuurdersprofiel-systeem ondersteunt de berijder bij een efficiënte rijstijl.

Veiligheid

De Golf is als eerste in zijn klasse standaard uitgerust met Multi Collision Brake. Daarmee remt de Golf automatisch af na een botsing. Dit beperkt het risico op ‘doorschieten’ en daarmee een vervolgaanrijding.

De nieuwe Golf is ook leverbaar met het proactieve veiligheidssysteem PreCrash. Dit ‘herkent’ gevaarlijke situaties, spant de gordels aan en sluit ramen en schuifdak. Geavanceerde veiligheidsvoorzieningen als adaptieve cruisecontrol, Front Assist, City Emergency Braking, vermoeidheidsherkenning en Lane Assist zijn optioneel beschikbaar.

Stuurinrichting

Ook Progressive Steering is een primeur in deze klasse. Daarbij is de overbrengingsverhouding van de stuurinrichting variabel. Dit helpt parkeermanoeuvres te vereenvoudigen en zorgt voor optimale dynamiek op bochtige wegen.

De dynamiek wordt verder versterkt doordat het elektronische sperdifferentieel XDS altijd standaard is. Comfortverhogend zijn de elektrische parkeerrem, Light Assist en Dynamic Light Assist, verkeersbordherkenning en Park Assist 2.0.

Touchscreen standaard

Elke nieuweGolf is standaard uitgerust met een touchscreen (5,0, 5,8 of 8 inch). Al in de basisversie is de boordcomputer geïntegreerd en kunnen instellingen worden gewijzigd. De grotere displays bieden volop infotainment- en connectiviteitsmogelijkheden. De bediening is eenvoudig en intuïtief. Het interieur is ruim, veelzijdig en comfortabel.

De nieuwe Golf wordt leverbaar als Trendline, Comfortline en Highline. Hij is vanaf 1 oktober te bestellen en staat vanaf 3 november bij de Nederlandse dealers. Rond 1 oktober worden de prijzen en specificaties bekendgemaakt. 

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Dit is de nieuwe Volkswagen Golf: zevende generatie”

Youran van Ark|12.09.12|12:05

Verkeerspro heeft aandelen VW?
Of krijgen jullie er 1 als je genoeg spamt?
Op 2 pagina’s maar liefst 5 keer hetzelfde artikel vermelden!?
;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dit is de nieuwe Volkswagen Golf: zevende generatie | RijschoolPro
Volkswagen Golf VII

Dit is de nieuwe Volkswagen Golf: zevende generatie

Volkswagen introduceert de nieuwe Golf. De zevende generatie van de bestseller (ruim 29 miljoen verkocht sinds 1974) is veiliger, comfortabeler, dynamischer en ruimer dan zijn voorganger. Daarbij is Volkswagen erin geslaagd het gewicht met zo´n honderd kilogram terug te brengen, afhankelijk van de uitvoering. Mede hierdoor is de Golf tot 23 procent zuiniger dan voorheen.

Het gemiddelde verbruik met de nieuwe, 140 pk sterke TSI-benzinemotor met cilinderuitschakeling bedraagt 1 op 20,8. De Golf BlueMotion is goed voor 1 liter diesel op 31,2 km. De Golf staat vanaf 3 november in de showroom. Bestellen kan vanaf 1 oktober.

Nieuwe Golf

De nieuwe Golf valt direct op door zijn krachtige proporties. Hij is 425,5 cm lang (+56 mm t.o.v. zijn voorganger), 179,9 cm breed (+13 mm) en 145,2 cm hoog (-28 mm). Daarbij is de wielbasis met 59 mm gegroeid tot 263,7 cm.

De wielen staan ‘op de hoeken’ van de carrosserie. Dit draagt bij aan het dynamische voorkomen en het leidt tot extra interieurruimte. De lengte van het interieur bedraagt 175,0 cm (+14 mm) en de bagageruimte met variabele laadvloer heeft nu een inhoud van 380 liter (+30 l). De tildrempel is met 66,5 cm (-17 mm) de laagste in zijn klasse.

Voorwielen

De dynamische lijn van de Golf is te danken aan het nieuwe MQB-platform waarop hij is gebaseerd. Dit maakt het mogelijk de voorwielen ver naar voren te plaatsen. Daardoor lijkt de motorkap extra lang. Maar vóór alles is het nieuwe model een echte Golf. Kenmerkende details zijn de herkenbare C-stijl, de lange daklijn en gunstige stroomlijn (Cw 0,27 (BlueMotion). Volkswagens design-DNA met de horizontale lijnvoering van front en achterzijde sluit hier bij aan.

Ondanks een rijkere standaarduitrusting, een hoger veiligheidsniveau en meer comfort is de nieuwe Golf tot honderd kilogram lichter dan voorheen. De grootste winst komt van de motoren (-40 kg) en de carrosseriestructuur (-37 kg). In de wielophangingen werd 26 kg ‘gevonden’ en in het elektrische systeem 6 kg. Het gewichtsverlies is een ‘plus’ voor efficiency én dynamiek.

Tot 23 % zuiniger

Volkswagen heeft voor de Golf nieuwe motoren ontwikkeld, alle met start-stopsysteem en regeneratie van remenergie. Bij de marktintroductie zijn er twee benzineversies. De basisversie, de 1.2 TSI met 85 pk, laat een gemiddeld verbruik noteren van 1 op 20,4 (CO2: 113 g/km). Dat is 0,6 l/100 km zuiniger dan de voorganger. De 140 pk sterke TSI is voorzien van cilinderuitschakeling en voldoet nu al aan de EU6-emissienorm. Het gemiddelde verbruik: 1 op 20,8 (CO2: 112 g/km).

Het dieselgamma start met de 105 pk sterke 1.6 TDI die gemiddeld 1 op 26,3 verbruikt (CO2: 99 g/km). De 2.0 TDI met 150 pk laat 1 op 24,4 noteren (CO2: 106 g/km). Later volgt de Golf BlueMotion, met een gemiddeld verbruik van 1 liter diesel op 31,3 km (CO2: 85 g/km). De nieuwe Golf is er met een zesversnellingsbak en met een zes- of zeventraps DSG-transmissie. Het nieuwe bestuurdersprofiel-systeem ondersteunt de berijder bij een efficiënte rijstijl.

Veiligheid

De Golf is als eerste in zijn klasse standaard uitgerust met Multi Collision Brake. Daarmee remt de Golf automatisch af na een botsing. Dit beperkt het risico op ‘doorschieten’ en daarmee een vervolgaanrijding.

De nieuwe Golf is ook leverbaar met het proactieve veiligheidssysteem PreCrash. Dit ‘herkent’ gevaarlijke situaties, spant de gordels aan en sluit ramen en schuifdak. Geavanceerde veiligheidsvoorzieningen als adaptieve cruisecontrol, Front Assist, City Emergency Braking, vermoeidheidsherkenning en Lane Assist zijn optioneel beschikbaar.

Stuurinrichting

Ook Progressive Steering is een primeur in deze klasse. Daarbij is de overbrengingsverhouding van de stuurinrichting variabel. Dit helpt parkeermanoeuvres te vereenvoudigen en zorgt voor optimale dynamiek op bochtige wegen.

De dynamiek wordt verder versterkt doordat het elektronische sperdifferentieel XDS altijd standaard is. Comfortverhogend zijn de elektrische parkeerrem, Light Assist en Dynamic Light Assist, verkeersbordherkenning en Park Assist 2.0.

Touchscreen standaard

Elke nieuweGolf is standaard uitgerust met een touchscreen (5,0, 5,8 of 8 inch). Al in de basisversie is de boordcomputer geïntegreerd en kunnen instellingen worden gewijzigd. De grotere displays bieden volop infotainment- en connectiviteitsmogelijkheden. De bediening is eenvoudig en intuïtief. Het interieur is ruim, veelzijdig en comfortabel.

De nieuwe Golf wordt leverbaar als Trendline, Comfortline en Highline. Hij is vanaf 1 oktober te bestellen en staat vanaf 3 november bij de Nederlandse dealers. Rond 1 oktober worden de prijzen en specificaties bekendgemaakt. 

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Dit is de nieuwe Volkswagen Golf: zevende generatie”

Youran van Ark|12.09.12|12:05

Verkeerspro heeft aandelen VW?
Of krijgen jullie er 1 als je genoeg spamt?
Op 2 pagina’s maar liefst 5 keer hetzelfde artikel vermelden!?
;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.