Honda Civic Tourer verkrijgbaar vanaf 22.990 euro

Honda heeft de prijs bekendgemaakt van de 2014 Civic Tourer. Het is de eerste productieauto ter wereld met een adaptief achterdempingssysteem dat de demping automatisch aan de rijomstandigheden aanpast. Daarnaast is de Tourer de meest compacte en laagste wagen binnen het C-segment van Honda.

Bij het model werd vooral ingezet op bagageruimte. Met de achterstoelen omhoog is tot aan de afdekhoes gemeten 624 liter ruimte beschikbaar. Bij het neerklappen van de stoelen ontstaat 1668 liter, gemeten tot aan het dak.

Demping

De Honda Civic Tourer wordt begin 2014 in Nederland geïntroduceerd en is dan beschikbaar vanaf 22.990 euro. Het voertuig werd ontwikkeld, ontworpen en getest in Europa om qua rijomstandigheden en consumenteneisen aan de Europese vraag te voldoen. Belangrijke punt van focus in de ontwikkeling was stabiliteit bij hoge snelheden. Dit werd onder andere bereikt met een stijvere carrosserie en uitgebalanceerde aerodynamica.

De Civic Tourer maakt wereldwijd als eerste productieauto gebruik van een adaptief achterdempingsysteem. Het systeem heeft drie instellingen die de stabiliteit bij diverse beladingen en verschillende rijomstandigheden moeten vergroten. De demping wordt automatisch aangepast, zo stelt Honda. Door middel van die aanpassing moet de auto ook te allen tijde comfortabel rijden.

Tank

De banzinetank van de Civic Tourer bevindt zich onder de voorstoelen van de auto, waardoor een grotere binnenruimte ontstaat en de achterste stoelen met de zogenaamde ‘magic seat’-formule kunnen worden ingeklapt. Er ontstaat vervolgens een geheel vlakke laadruimte.

De styling van de Tourer is een afspiegeling van de 2014 5-deurs Civic, maar heeft ook verschillende nieuwe elementen. Zo loopt de A-stijl helemaal door tot de D-stijl, waardoor de indruk van een zwevende daklijn ontstaat. De achterruit is verlengd, zodat deze over de D-stijl valt.

Motor

De Civic Tourer wordt leverbaar met de 1.6 liter i-DTEC motor of met de 1.8 liter i-VTEC benzinemotor, handgeschakeld of automaat. De nieuwe 1.6 i-DTEC-dieselmotor is de eerste motor uit de Honda Earth Dreams Technology-serie die in Europa wordt geïntroduceerd. Met die nieuwe technologie moet evenwicht tussen zuinig brandstofverbruik en goede prestaties worden bereikt.

Als lichtste in zijn klasse levert deze motor 300 Nm koppel bij een CO2-uitstoot van 99 g/km, zo laat de fabrikant weten. De Civic Tourer is ook leverbaar met de Honda 1.8 i-VTEC-motor met handmatige of automatische schakeling, en met een CO2-uitstoot vanaf 148 g/km. De 1.8 liter i-VTEC is uitgerust met Honda’s VTEC-technologie en motormanagementsystemen. Efficiëntieverhogende technologie met Idle Stop wordt standaard geleverd bij de handgeschakelde versies.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Honda Civic Tourer verkrijgbaar vanaf 22.990 euro | RijschoolPro

Honda Civic Tourer verkrijgbaar vanaf 22.990 euro

Honda heeft de prijs bekendgemaakt van de 2014 Civic Tourer. Het is de eerste productieauto ter wereld met een adaptief achterdempingssysteem dat de demping automatisch aan de rijomstandigheden aanpast. Daarnaast is de Tourer de meest compacte en laagste wagen binnen het C-segment van Honda.

Bij het model werd vooral ingezet op bagageruimte. Met de achterstoelen omhoog is tot aan de afdekhoes gemeten 624 liter ruimte beschikbaar. Bij het neerklappen van de stoelen ontstaat 1668 liter, gemeten tot aan het dak.

Demping

De Honda Civic Tourer wordt begin 2014 in Nederland geïntroduceerd en is dan beschikbaar vanaf 22.990 euro. Het voertuig werd ontwikkeld, ontworpen en getest in Europa om qua rijomstandigheden en consumenteneisen aan de Europese vraag te voldoen. Belangrijke punt van focus in de ontwikkeling was stabiliteit bij hoge snelheden. Dit werd onder andere bereikt met een stijvere carrosserie en uitgebalanceerde aerodynamica.

De Civic Tourer maakt wereldwijd als eerste productieauto gebruik van een adaptief achterdempingsysteem. Het systeem heeft drie instellingen die de stabiliteit bij diverse beladingen en verschillende rijomstandigheden moeten vergroten. De demping wordt automatisch aangepast, zo stelt Honda. Door middel van die aanpassing moet de auto ook te allen tijde comfortabel rijden.

Tank

De banzinetank van de Civic Tourer bevindt zich onder de voorstoelen van de auto, waardoor een grotere binnenruimte ontstaat en de achterste stoelen met de zogenaamde ‘magic seat’-formule kunnen worden ingeklapt. Er ontstaat vervolgens een geheel vlakke laadruimte.

De styling van de Tourer is een afspiegeling van de 2014 5-deurs Civic, maar heeft ook verschillende nieuwe elementen. Zo loopt de A-stijl helemaal door tot de D-stijl, waardoor de indruk van een zwevende daklijn ontstaat. De achterruit is verlengd, zodat deze over de D-stijl valt.

Motor

De Civic Tourer wordt leverbaar met de 1.6 liter i-DTEC motor of met de 1.8 liter i-VTEC benzinemotor, handgeschakeld of automaat. De nieuwe 1.6 i-DTEC-dieselmotor is de eerste motor uit de Honda Earth Dreams Technology-serie die in Europa wordt geïntroduceerd. Met die nieuwe technologie moet evenwicht tussen zuinig brandstofverbruik en goede prestaties worden bereikt.

Als lichtste in zijn klasse levert deze motor 300 Nm koppel bij een CO2-uitstoot van 99 g/km, zo laat de fabrikant weten. De Civic Tourer is ook leverbaar met de Honda 1.8 i-VTEC-motor met handmatige of automatische schakeling, en met een CO2-uitstoot vanaf 148 g/km. De 1.8 liter i-VTEC is uitgerust met Honda’s VTEC-technologie en motormanagementsystemen. Efficiëntieverhogende technologie met Idle Stop wordt standaard geleverd bij de handgeschakelde versies.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.