Elektrische Volkswagen e-Golf leverbaar vanaf 35.490 euro

De volledig elektrisch aangedreven Volkswagen Golf staat vanaf eind mei bij de dealers. De e-Golf (automaat) stoot geen CO2 uit, waardoor het model bij zakelijk gebruik in aanmerking komt voor slechts 4 procent bijtelling. Ondernemers profiteren bij aanschaf van de elektrische vijfdeurs auto van een milieu-investeringsaftrek van 10.559 euro. Dat heeft de fabrikant bekendgemaakt. De e-Golf is leverbaar vanaf 35.490 euro (incl. BTW). 

De e-Golf is heeft een 85 kW/115 pk sterke elektromotor en een batterij met een capaciteit van 24,2 kWh. De actieradius bedraagt onder de meest gunstige omstandigheden dan ook 190 kilometer, wat in de praktijk neerkomt op 130 tot 180 kilometer, aldus de fabrikant. Het laden van de accu’s kan via een stopcontact, laadpunt of een snellader. In dat laatste geval is de accu binnen een half uur 80 procent opgeladen. En omdat de e-Golf een gemiddeld elektriciteitsverbruik van 12,7 kWh op 100 kilometer heeft, betekent het dat de energiekosten per 100 kilometer nog geen 3 euro bedragen.

Energie

De energie die bij recuperatie vrijkomt, wordt bij het remmen en in de vrijloop weer teruggeleverd aan de motor. Op die manier heeft de automobilist zelf invloed op de hoeveelheid energie die weer terugvloeit en kan nog zuiniger worden gereden. Daarnaast zijn er verschillende veiligheidssystemen in de auto ingebouwd, die de veiligheid voor de rijinstructeur en de leerling vergroot.

Zo worden vóór een mogelijke aanrijding de veiligheidsgordels preventief extra aangespannen en worden de ramen en het eventuele schuifdak gesloten. De e-Golf is standaard uitgerust met zeven airbags, waaronder een knie-airbag voor de bestuurder en zij-airbags die de hele zijkant van het voertuig afdekken. Twee extra zij-airbags zijn optioneel.

Auto

Daarbij controleert het systeem in de e-Golf elke 5 seconden op lekkage van krachtstroom. “De auto wordt zelfs automatisch volledig uitgeschakeld in het onwaarschijnlijke geval van een kabelbreuk”, zo laat Volkswagen weten.

Ook het accupakket is extra beveiligd met speciale stickers die monteurs en hulpdiensten erop attenderen dat het om een elektrische auto gaat.

Automatisch

In tegenstelling tot een normale verbrandingsmotor levert de motor van de e-Golf direct vol vermogen en kan zonder schakelen naar de gewenste snelheid worden geaccelereerd. Zo kan binnen 5 seconden de 60 kilometer per uur gehaald worden, aldus de fabrikant. De volledig elektrisch aangedreven motor heeft 85 kW (115pk) en een koppel van 270Nm.

Het licht- en zichtpakket voorziet daarnaast standaard van een licht- en regensensor. “In de automatische stand hoeft daardoor nooit meer nagedacht te worden over het aan of uitzetten van de lichten of ruitenwissers”, aldus Volkswagen. De e-Golf is de eerste Golf die standaard is uitgerust met energiebesparende hoofdverlichting.

Interieur

De e-Golf komt qua interieur overeen met de reguliere modellen van de Golf. De elektrische variant is daarbij standaard uitgerust met een multifunctioneel lederen stuurwiel waarop de belangrijkste functies van radio of navigatiesysteem bediend kunnen worden, zonder dat daarbij de aandacht van de weg af gehaald hoeft te worden. Ook de middenarmsteun is voor extra comfort standaard in het interieur opgenomen.

Door middel van een applicatie of via een computer kunnen alle functies van de elektrische auto op afstand worden geregeld. Zo kan de accu gecheckt worden om te zien hoeveel kilometer er nog gereden kan worden. Daarnaast kan gecontroleerd worden of de auto op slot staat. En om de actieradius verder te vergroten, kan het interieur op afstand voorverwarm worden, zodat onderweg minder stroom verbruikt wordt.

Auteur: Roosmarijn Dierick

1 reactie op “Elektrische Volkswagen e-Golf leverbaar vanaf 35.490 euro”

rij bewijs|10.05.14|11:06

Fluisterstil, vind dit nog steeds geen voordeel voor de verkeersveiligheid. En actieradius onder gunstige omstandigheden 190 km dus in de praktijk gemiddeld 120 km want die verhalen van de fabrikant kennen we inmiddels wel.
Dat betekent dus met een volle dag lessen dat je tussendoor de auto op moet laden, lijkt me onhandig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Elektrische Volkswagen e-Golf leverbaar vanaf 35.490 euro | RijschoolPro

Elektrische Volkswagen e-Golf leverbaar vanaf 35.490 euro

De volledig elektrisch aangedreven Volkswagen Golf staat vanaf eind mei bij de dealers. De e-Golf (automaat) stoot geen CO2 uit, waardoor het model bij zakelijk gebruik in aanmerking komt voor slechts 4 procent bijtelling. Ondernemers profiteren bij aanschaf van de elektrische vijfdeurs auto van een milieu-investeringsaftrek van 10.559 euro. Dat heeft de fabrikant bekendgemaakt. De e-Golf is leverbaar vanaf 35.490 euro (incl. BTW). 

De e-Golf is heeft een 85 kW/115 pk sterke elektromotor en een batterij met een capaciteit van 24,2 kWh. De actieradius bedraagt onder de meest gunstige omstandigheden dan ook 190 kilometer, wat in de praktijk neerkomt op 130 tot 180 kilometer, aldus de fabrikant. Het laden van de accu’s kan via een stopcontact, laadpunt of een snellader. In dat laatste geval is de accu binnen een half uur 80 procent opgeladen. En omdat de e-Golf een gemiddeld elektriciteitsverbruik van 12,7 kWh op 100 kilometer heeft, betekent het dat de energiekosten per 100 kilometer nog geen 3 euro bedragen.

Energie

De energie die bij recuperatie vrijkomt, wordt bij het remmen en in de vrijloop weer teruggeleverd aan de motor. Op die manier heeft de automobilist zelf invloed op de hoeveelheid energie die weer terugvloeit en kan nog zuiniger worden gereden. Daarnaast zijn er verschillende veiligheidssystemen in de auto ingebouwd, die de veiligheid voor de rijinstructeur en de leerling vergroot.

Zo worden vóór een mogelijke aanrijding de veiligheidsgordels preventief extra aangespannen en worden de ramen en het eventuele schuifdak gesloten. De e-Golf is standaard uitgerust met zeven airbags, waaronder een knie-airbag voor de bestuurder en zij-airbags die de hele zijkant van het voertuig afdekken. Twee extra zij-airbags zijn optioneel.

Auto

Daarbij controleert het systeem in de e-Golf elke 5 seconden op lekkage van krachtstroom. “De auto wordt zelfs automatisch volledig uitgeschakeld in het onwaarschijnlijke geval van een kabelbreuk”, zo laat Volkswagen weten.

Ook het accupakket is extra beveiligd met speciale stickers die monteurs en hulpdiensten erop attenderen dat het om een elektrische auto gaat.

Automatisch

In tegenstelling tot een normale verbrandingsmotor levert de motor van de e-Golf direct vol vermogen en kan zonder schakelen naar de gewenste snelheid worden geaccelereerd. Zo kan binnen 5 seconden de 60 kilometer per uur gehaald worden, aldus de fabrikant. De volledig elektrisch aangedreven motor heeft 85 kW (115pk) en een koppel van 270Nm.

Het licht- en zichtpakket voorziet daarnaast standaard van een licht- en regensensor. “In de automatische stand hoeft daardoor nooit meer nagedacht te worden over het aan of uitzetten van de lichten of ruitenwissers”, aldus Volkswagen. De e-Golf is de eerste Golf die standaard is uitgerust met energiebesparende hoofdverlichting.

Interieur

De e-Golf komt qua interieur overeen met de reguliere modellen van de Golf. De elektrische variant is daarbij standaard uitgerust met een multifunctioneel lederen stuurwiel waarop de belangrijkste functies van radio of navigatiesysteem bediend kunnen worden, zonder dat daarbij de aandacht van de weg af gehaald hoeft te worden. Ook de middenarmsteun is voor extra comfort standaard in het interieur opgenomen.

Door middel van een applicatie of via een computer kunnen alle functies van de elektrische auto op afstand worden geregeld. Zo kan de accu gecheckt worden om te zien hoeveel kilometer er nog gereden kan worden. Daarnaast kan gecontroleerd worden of de auto op slot staat. En om de actieradius verder te vergroten, kan het interieur op afstand voorverwarm worden, zodat onderweg minder stroom verbruikt wordt.

Auteur: Roosmarijn Dierick

1 reactie op “Elektrische Volkswagen e-Golf leverbaar vanaf 35.490 euro”

rij bewijs|10.05.14|11:06

Fluisterstil, vind dit nog steeds geen voordeel voor de verkeersveiligheid. En actieradius onder gunstige omstandigheden 190 km dus in de praktijk gemiddeld 120 km want die verhalen van de fabrikant kennen we inmiddels wel.
Dat betekent dus met een volle dag lessen dat je tussendoor de auto op moet laden, lijkt me onhandig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.