CBR breidt onderzoek naar klanttevredenheid uit

Het CBR wil van meer kandidaten weten hoe zij hun contact met het instituut hebben ervaren. Waar eerst alleen examenkandidaten voor het B-rijbewijs werden gevraagd naar hun ervaringen, krijgen nu ook kandidaten voor de praktijkexamens motor verkeersdeelneming, bromfiets en auto met aanhangwagen een enquête voorgeschoteld. De kandidaten die theorie-examen komen doen voor auto, motor en bromfiets in het Nederlands worden nu eveneens gevraagd een enquête in te vullen. 

Sinds maart 2014 houdt het CBR dagelijks klantenenquêtes onder alle kandidaten voor het autopraktijkexamen. Het CBR gebruikt de resultaten om de dienstverlening te verbeteren. Vanaf maandag 26 augustus wordt het klanttevredenheidsonderzoek uitgebreid. Dat gebeurt voor de praktijkexamens motor verkeersdeelneming, bromfiets en auto met aanhangwagen en voor de theorie-examens auto, motor en bromfiets in de Nederlandse taal. Later dit jaar wordt ook het klantonderzoek bij de beroepsexamens uitgebreid.

10.000 enquêtes

De enquête over het autopraktijkexamen wordt maandelijks ingevuld door zo’n 10.000 autokandidaten, ongeveer een derde van het totaal. Zij geven hun mening over de informatie in het ontvangstgesprek, het op het gemak stellen door de examinator en de toelichting op de uitslag van het examen. Daarnaast beoordelen zij de uitstraling van hun examenlocatie en de informatie op de website van het CBR. Al deze onderwerpen komen ook aan bod in de enquêtes over de overige praktijkexamens. De theoriekandidaten wordt onder meer gevraagd naar hun mening over het vinden van informatie over het rijbewijs, de voorbereiding op het examen en de omgang met CBR-medewerkers.

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.