Doorlooptijden bij CBR lopen verder op 

De doorlooptijd voor klanten van wie de medische informatie door een CBR-arts moet worden beoordeeld, loopt verder op. Deze klanten moeten negen tot negentien weken wachten voordat ze bericht van het instituut krijgen. 

Het CBR heeft over de wachttijden ook goed nieuws te melden. Zo lopen sinds juli alle nieuwe medische dossiers via het digitale systeem. Deze klanten gaan automatisch door het systeem heen en zij hebben te maken met minimale wachttijden. Dit betekent dat circa een derde van alle klanten nu een snellere dienstverlening ervaart, doordat zij automatisch door het CBR worden verwezen en ook het besluit automatisch wordt genomen. Het gaat hierbij om klanten die bij een keuring niets mankeren en klanten met bijvoorbeeld diabetes, verminderde gezichtsscherpte, nierschade, inwendige ziekten of een ICD.

Negen tot negentien weken 

De doorlooptijden voor klanten bij wie de CBR-arts zelf de informatie moet beoordelen, lopen verder op. Zij moeten gemiddeld negen weken tot uiterlijk negentien weken wachten voordat zij een bericht van het het instituut ontvangen. Het CBR geeft aan de situatie te ‘betreuren’ en er alles aan te doen om dit te verbeteren. De komende maanden zullen deze lange doorlooptijden echter nog niet zijn opgelost.

Voorrang

Sinds begin dit jaar wordt voorrang gegeven aan klanten van wie het rijbewijs binnenkort verloopt, of al verlopen is, en die minimaal negentig dagen voor het verlopen van hun rijbewijs een Gezondheidsverklaring opstuurden. Ook verklaringen voor een groot rijbewijs krijgen voorrang.

Onderwerpen: ,

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

1 reactie op “Doorlooptijden bij CBR lopen verder op ”

Louis Dekker|12.09.19|12:15

Het digitale systeem zorgt niet voor versnelling van het process. De reden hoervoor is dat de CBR organisatie niet ingericht is hiervoor. Onder andere de ene afdeling weet niet wat de andere afdeling doet, er is geen controle op informatie en vele van de personen die je aan de telefoon krijg geven net zoveel aan andere informatie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Doorlooptijden bij CBR lopen verder op | RijschoolPro

Doorlooptijden bij CBR lopen verder op 

De doorlooptijd voor klanten van wie de medische informatie door een CBR-arts moet worden beoordeeld, loopt verder op. Deze klanten moeten negen tot negentien weken wachten voordat ze bericht van het instituut krijgen. 

Het CBR heeft over de wachttijden ook goed nieuws te melden. Zo lopen sinds juli alle nieuwe medische dossiers via het digitale systeem. Deze klanten gaan automatisch door het systeem heen en zij hebben te maken met minimale wachttijden. Dit betekent dat circa een derde van alle klanten nu een snellere dienstverlening ervaart, doordat zij automatisch door het CBR worden verwezen en ook het besluit automatisch wordt genomen. Het gaat hierbij om klanten die bij een keuring niets mankeren en klanten met bijvoorbeeld diabetes, verminderde gezichtsscherpte, nierschade, inwendige ziekten of een ICD.

Negen tot negentien weken 

De doorlooptijden voor klanten bij wie de CBR-arts zelf de informatie moet beoordelen, lopen verder op. Zij moeten gemiddeld negen weken tot uiterlijk negentien weken wachten voordat zij een bericht van het het instituut ontvangen. Het CBR geeft aan de situatie te ‘betreuren’ en er alles aan te doen om dit te verbeteren. De komende maanden zullen deze lange doorlooptijden echter nog niet zijn opgelost.

Voorrang

Sinds begin dit jaar wordt voorrang gegeven aan klanten van wie het rijbewijs binnenkort verloopt, of al verlopen is, en die minimaal negentig dagen voor het verlopen van hun rijbewijs een Gezondheidsverklaring opstuurden. Ook verklaringen voor een groot rijbewijs krijgen voorrang.

Onderwerpen: ,

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

1 reactie op “Doorlooptijden bij CBR lopen verder op ”

Louis Dekker|12.09.19|12:15

Het digitale systeem zorgt niet voor versnelling van het process. De reden hoervoor is dat de CBR organisatie niet ingericht is hiervoor. Onder andere de ene afdeling weet niet wat de andere afdeling doet, er is geen controle op informatie en vele van de personen die je aan de telefoon krijg geven net zoveel aan andere informatie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.