auto snelweg

EU: ‘We moeten niet wachten op verkeersveiligheidscrisis’

auto’s van AM

Slechts één EU-lidstaat is er tussen 2010 en 2020 in geslaagd het EU-doel te behalen om het aantal dodelijke verkeersslachtoffers te halveren, namelijk Griekenland. Nederland sluit de ranglijst, met een vermindering van 5 procent in het afgelopen decennium. “Het is erg jammer dat we de doelstelling weer niet gehaald hebben en we moeten allemaal onze verantwoordelijkheid nemen”, aldus Matthew Baldwin, Deputy Director General bij DG Move. “Dit moet onze katalysator zijn om het beter te doen.” 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,- per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

EU: ‘We moeten niet wachten op verkeersveiligheidscrisis’ | RijschoolPro
auto snelweg

EU: ‘We moeten niet wachten op verkeersveiligheidscrisis’

auto’s van AM

Slechts één EU-lidstaat is er tussen 2010 en 2020 in geslaagd het EU-doel te behalen om het aantal dodelijke verkeersslachtoffers te halveren, namelijk Griekenland. Nederland sluit de ranglijst, met een vermindering van 5 procent in het afgelopen decennium. “Het is erg jammer dat we de doelstelling weer niet gehaald hebben en we moeten allemaal onze verantwoordelijkheid nemen”, aldus Matthew Baldwin, Deputy Director General bij DG Move. “Dit moet onze katalysator zijn om het beter te doen.” 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,- per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.