internetbankieren

Helft acceptgiro’s direct in de prullenbak

DEN BOSCH – De helft van alle acceptgiro’s die bij mensen op de deurmat belanden, gaat vrijwel linea recta de prullenbak in. Dat heeft IT-bedrijf Ricoh onderzocht.

Van de tien miljoen acceptgiro’s die volgens het bedrijf jaarlijks verstuurd worden, zijn zo’n 8 tot 10 procent ‘bedelbrieven’ van goede doelen. Die zijn in de cijfers meegenomen.
De acceptgiro’s die niet onmiddellijk bij het oud papier belanden, worden veelal gebruikt om de gegevens netjes over te tikken in het scherm van het internetbankieren. ‘Dat gebeurt in 70 procent van de gevallen’, aldus een woordvoerder. Waarmee die volgens het onderzoek ook telt als ‘niet gebruikt’.

Bedrijven kunnen acceptgiro’s ook per email versturen. ‘Maar dan betalen mensen niet zo snel, ze vergeten het.’ Inmiddels bestaat er ook zoiets als de accept-email, een rekening die per e-mail wordt verstuurd en naarmate de betaaldatum nadert, van kleur verandert.

De ontvanger van zo’n accept-email komt in een soort iDeal-menu terecht. Betalingen worden dan wel meteen verwerkt, dus je kan ze niet op datum zetten.

Digitaal factureren scheelt in de portokosten. Bovendien vinden klanten het vaak veel handiger.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Helft acceptgiro’s direct in de prullenbak | RijschoolPro
internetbankieren

Helft acceptgiro’s direct in de prullenbak

DEN BOSCH – De helft van alle acceptgiro’s die bij mensen op de deurmat belanden, gaat vrijwel linea recta de prullenbak in. Dat heeft IT-bedrijf Ricoh onderzocht.

Van de tien miljoen acceptgiro’s die volgens het bedrijf jaarlijks verstuurd worden, zijn zo’n 8 tot 10 procent ‘bedelbrieven’ van goede doelen. Die zijn in de cijfers meegenomen.
De acceptgiro’s die niet onmiddellijk bij het oud papier belanden, worden veelal gebruikt om de gegevens netjes over te tikken in het scherm van het internetbankieren. ‘Dat gebeurt in 70 procent van de gevallen’, aldus een woordvoerder. Waarmee die volgens het onderzoek ook telt als ‘niet gebruikt’.

Bedrijven kunnen acceptgiro’s ook per email versturen. ‘Maar dan betalen mensen niet zo snel, ze vergeten het.’ Inmiddels bestaat er ook zoiets als de accept-email, een rekening die per e-mail wordt verstuurd en naarmate de betaaldatum nadert, van kleur verandert.

De ontvanger van zo’n accept-email komt in een soort iDeal-menu terecht. Betalingen worden dan wel meteen verwerkt, dus je kan ze niet op datum zetten.

Digitaal factureren scheelt in de portokosten. Bovendien vinden klanten het vaak veel handiger.

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.