Eric Schmidt, CEO Google

Extra leerlingen met goede ‘landing-pages’ op uw website

Het zoeken van een rijschool gaat tegenwoordig niet meer via de Telefoongids, maar via zoekmachine Google. Daarom is het belangrijk om een goede website te hebben die hoog scoort in Google. Maar hoe werkt dat? Deze week deel 4 met Tips om hoger te scoren in Google: maak effectieve landing pages.

Een landing page is een gespecialiseerde pagina op uw website van uw rijschool waar de bezoeker terecht komt zodra hij op een link heeft geklikt, meestal vanuit een zoekmachine. De pagina heeft als het goed is één doel: de leerling overhalen een proefles te boeken.

Gebruik website

Veel ondernemers denken dat bezoekers hun site op de volgende manier gebruiken:
•    De bezoeker arriveert op de homepage
•    De bezoeker kiest uit het aangeboden menu een product of dienst
•    De bezoeker bekijkt de pagina over het product of dienst en
•    Koopt het product of vraagt informatie aan

Uiteraard volgen sommige bezoekers dit pad. Maar veel bezoekers vinden de site via een zoekmachine als Google. Zij komen direct op een ‘landing page’ voor het product of dienst wat ze zochten, bijvoorbeeld Rijles in Utrecht. Elke pagina op uw site moet dus bedoeld zijn als voordeur.

Stelt u zich voordat u een landing page ontwerp maakt de volgende vragen:
•    Wat biedt u precies aan? Rijles in Utrecht.
•    Wie wilt u aanspreken? De leerling in Utrecht.
•    Wat moet uw bezoeker doen om te kopen of informeren? Een intakeles aanvragen.

Verkoop rijlessen

In Google Analytics valt precies te zien waar de bezoekers binnenkomen. Bekijk uw landing page als een samenvattende pagina over het aanbod wat u doet. Het doel van uw landing page is gewoonlijk het omzetten van bezoek in verkoop van rijlessen (conversie). Houd de inhoud daarom simpel.

Zorg altijd voor een aansprekende ‘Meer informatie’ knop en presenteer deze “boven de vouw” van de pagina. Doe alles wat u kunt om het bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken om verder te gaan. Zorg dat bezoekers na het klikken uitkomen op een zo kort mogelijk respons formulier.

Resultaat

Maak uw teksten aantrekkelijk door te zorgen voor een grafisch aantrekkelijke alinea indeling. Uw landing page moet een opvallende koptekst bevatten. Met Google Analytics kunt u precies achterhalen welke landingpage het beste resultaat geeft.

Uit onderzoek blijkt dat afbeeldingen op websites meer en langer bekeken worden dan de tekst. Gebruik dit in uw voordeel en verwerk de primaire verkoopargumenten direct in de afbeelding die u gebruikt. Laat het zien als u les geeft in een nette gloednieuwe Volkswagen Golf VI! Leerlingen vinden dat belangrijk.

Testimonials van geslaagden helpt bij het overtuigen van uw bezoekers. Investeer dus in goede referenties en toon uw successen aan potentiële leerlingen.

Brancheorganisatie

In tegenstelling tot traditionele verkoop heeft u geen face-to-face contact met uw bezoeker. Het winnen van klantvertrouwen op uw landing page is uiterst belangrijk. Een keurmerk van een brancheorganisatie, zoals het embleem van de Bovag of SRB-VRB op uw website, helpt uw conversie te vergroten.

Bron: www.comsult.nl

Lees ook: Deel 3: Scoor beter in Google met uw rijschool: Google Analytics
Lees ook: Deel 2: Tips om uw rijschool hoger te laten scoren in Google
Lees ook: Verbeter de Google Ranking van uw website op internet
Lees ook: Zet uw rijschool op Google Places en sta meteen bovenaan

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Extra leerlingen met goede ‘landing-pages’ op uw website”

Liesbeth|01.03.11|10:31

Het is goed om te weten hoe leerlingen over rijlessen denken. Lees ook mijn blog over mijn rijles ervaringen op http://www.rijlesblog.nl/.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Extra leerlingen met goede ‘landing-pages’ op uw website | RijschoolPro
Eric Schmidt, CEO Google

Extra leerlingen met goede ‘landing-pages’ op uw website

Het zoeken van een rijschool gaat tegenwoordig niet meer via de Telefoongids, maar via zoekmachine Google. Daarom is het belangrijk om een goede website te hebben die hoog scoort in Google. Maar hoe werkt dat? Deze week deel 4 met Tips om hoger te scoren in Google: maak effectieve landing pages.

Een landing page is een gespecialiseerde pagina op uw website van uw rijschool waar de bezoeker terecht komt zodra hij op een link heeft geklikt, meestal vanuit een zoekmachine. De pagina heeft als het goed is één doel: de leerling overhalen een proefles te boeken.

Gebruik website

Veel ondernemers denken dat bezoekers hun site op de volgende manier gebruiken:
•    De bezoeker arriveert op de homepage
•    De bezoeker kiest uit het aangeboden menu een product of dienst
•    De bezoeker bekijkt de pagina over het product of dienst en
•    Koopt het product of vraagt informatie aan

Uiteraard volgen sommige bezoekers dit pad. Maar veel bezoekers vinden de site via een zoekmachine als Google. Zij komen direct op een ‘landing page’ voor het product of dienst wat ze zochten, bijvoorbeeld Rijles in Utrecht. Elke pagina op uw site moet dus bedoeld zijn als voordeur.

Stelt u zich voordat u een landing page ontwerp maakt de volgende vragen:
•    Wat biedt u precies aan? Rijles in Utrecht.
•    Wie wilt u aanspreken? De leerling in Utrecht.
•    Wat moet uw bezoeker doen om te kopen of informeren? Een intakeles aanvragen.

Verkoop rijlessen

In Google Analytics valt precies te zien waar de bezoekers binnenkomen. Bekijk uw landing page als een samenvattende pagina over het aanbod wat u doet. Het doel van uw landing page is gewoonlijk het omzetten van bezoek in verkoop van rijlessen (conversie). Houd de inhoud daarom simpel.

Zorg altijd voor een aansprekende ‘Meer informatie’ knop en presenteer deze “boven de vouw” van de pagina. Doe alles wat u kunt om het bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken om verder te gaan. Zorg dat bezoekers na het klikken uitkomen op een zo kort mogelijk respons formulier.

Resultaat

Maak uw teksten aantrekkelijk door te zorgen voor een grafisch aantrekkelijke alinea indeling. Uw landing page moet een opvallende koptekst bevatten. Met Google Analytics kunt u precies achterhalen welke landingpage het beste resultaat geeft.

Uit onderzoek blijkt dat afbeeldingen op websites meer en langer bekeken worden dan de tekst. Gebruik dit in uw voordeel en verwerk de primaire verkoopargumenten direct in de afbeelding die u gebruikt. Laat het zien als u les geeft in een nette gloednieuwe Volkswagen Golf VI! Leerlingen vinden dat belangrijk.

Testimonials van geslaagden helpt bij het overtuigen van uw bezoekers. Investeer dus in goede referenties en toon uw successen aan potentiële leerlingen.

Brancheorganisatie

In tegenstelling tot traditionele verkoop heeft u geen face-to-face contact met uw bezoeker. Het winnen van klantvertrouwen op uw landing page is uiterst belangrijk. Een keurmerk van een brancheorganisatie, zoals het embleem van de Bovag of SRB-VRB op uw website, helpt uw conversie te vergroten.

Bron: www.comsult.nl

Lees ook: Deel 3: Scoor beter in Google met uw rijschool: Google Analytics
Lees ook: Deel 2: Tips om uw rijschool hoger te laten scoren in Google
Lees ook: Verbeter de Google Ranking van uw website op internet
Lees ook: Zet uw rijschool op Google Places en sta meteen bovenaan

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Extra leerlingen met goede ‘landing-pages’ op uw website”

Liesbeth|01.03.11|10:31

Het is goed om te weten hoe leerlingen over rijlessen denken. Lees ook mijn blog over mijn rijles ervaringen op http://www.rijlesblog.nl/.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.