dation, ipad, lesauto, planning, agenda, software

Dation neemt versturen review-uitnodiging uit handen van rijschool

Rijschoolhouders die gebruik maken van de Dation-software hoeven vanaf aanstaande maandag niet meer handmatig hun leerlingen uit te nodigen voor een online beoordeling. Het bedrijf is daartoe een samenwerking aangegaan met review-tool Klantenvertellen. “Wij gaan automatische uitnodigingen versturen aan leerlingen, waardoor we de ondernemer werk uit handen nemen”, aldus Wouter Eijkelenkamp van Dation. “We kregen een paar weken geleden van twee rijscholen de vraag of we iets konden verzinnen op alle handelingen die een rijschoolhouder moet doen in de aanloop naar een review van een leerling. De automatische uitnodiging is daar het resultaat van.”

Kandidaten die in het Dation-systeem staan, krijgen met de nieuwe aanpak na hun praktijk-examen een automatische e-mail met een uitnodiging tot het schrijven van een rijschoolreview op Klantenvertellen. Een rijschool die zich voor de koppeling aanmeldt, hoeft dus geen handmatige uitnodigingen meer aan leerlingen te versturen. “Dat scheelt de rijschool in tijd en in het aantal reviews. Omdat het geautomatiseerd is, kan het uitnodigen van een leerling er door bijvoorbeeld tijdgebrek nooit per ongeluk bij inschieten. En omdat de leerling vrijwel meteen na het examen een verzoek ontvangt, is de respons groter”, aldus Eijkelenkamp.

Update

De samenwerking tussen Dation en Klantenvertellen kwam tot stand naar aanleiding van feedback van twee grote rijscholen, zo laat Eijkelenkamp weten. “Wij proberen minimaal iedere twee weken updates in ons systeem uit te voeren, vaak op basis van reacties van onze gebruikers. Op die manier spelen wij zo veel mogelijk op de vraag in de markt in. Ook de koppeling tussen Dation en Klantenvertellen was binnen enkele weken beklonken: vanaf maandag gaan we live.”

Eijkelenkamp laat weten voor Klantenvertellen als samenwerkingspartner te hebben gekozen, omdat de ondernemers achter de tool al langere tijd bekend zijn met de rijschoolbranche. “Daarnaast is de prijs/kwaliteit-verhouding naar ons idee het meest optimaal. Een rijschoolhouder betaalt maandelijks een aantal euro’s voor een account bij Klantenvertellen. Om gebruik te maken van de mogelijkheid om automatische uitnodigingen naar leerlingen te laten versturen, hoeft vervolgens niets extra’s te worden betaald. Het scheelt dus geld, tijd en het aantal reviews zal hoger zijn.”

Review

Dation is zelf ook met een account op de review-website te vinden. Met een 8,5 als gemiddeld rapportcijfer en een percentage aanbevelingen van 100 procent, zegt Eijkelenkamp zeer tevreden te zijn. “Voor ons is het heel waardevol om te weten wat onze klanten precies van onze dienstverlening en software vinden. De details horen we niet altijd als we contact met ze hebben.”

Hij vervolgt: “Daarnaast is er binnen de tool ruimte voor feedback, waar wij vervolgens mee aan de slag kunnen in onze updates. Op die manier hebben zowel wijzelf als onze klanten er profijt van”, aldus Eijkelenkamp.

Roosmarijn Dierick

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dation neemt versturen review-uitnodiging uit handen van rijschool | RijschoolPro
dation, ipad, lesauto, planning, agenda, software

Dation neemt versturen review-uitnodiging uit handen van rijschool

Rijschoolhouders die gebruik maken van de Dation-software hoeven vanaf aanstaande maandag niet meer handmatig hun leerlingen uit te nodigen voor een online beoordeling. Het bedrijf is daartoe een samenwerking aangegaan met review-tool Klantenvertellen. “Wij gaan automatische uitnodigingen versturen aan leerlingen, waardoor we de ondernemer werk uit handen nemen”, aldus Wouter Eijkelenkamp van Dation. “We kregen een paar weken geleden van twee rijscholen de vraag of we iets konden verzinnen op alle handelingen die een rijschoolhouder moet doen in de aanloop naar een review van een leerling. De automatische uitnodiging is daar het resultaat van.”

Kandidaten die in het Dation-systeem staan, krijgen met de nieuwe aanpak na hun praktijk-examen een automatische e-mail met een uitnodiging tot het schrijven van een rijschoolreview op Klantenvertellen. Een rijschool die zich voor de koppeling aanmeldt, hoeft dus geen handmatige uitnodigingen meer aan leerlingen te versturen. “Dat scheelt de rijschool in tijd en in het aantal reviews. Omdat het geautomatiseerd is, kan het uitnodigen van een leerling er door bijvoorbeeld tijdgebrek nooit per ongeluk bij inschieten. En omdat de leerling vrijwel meteen na het examen een verzoek ontvangt, is de respons groter”, aldus Eijkelenkamp.

Update

De samenwerking tussen Dation en Klantenvertellen kwam tot stand naar aanleiding van feedback van twee grote rijscholen, zo laat Eijkelenkamp weten. “Wij proberen minimaal iedere twee weken updates in ons systeem uit te voeren, vaak op basis van reacties van onze gebruikers. Op die manier spelen wij zo veel mogelijk op de vraag in de markt in. Ook de koppeling tussen Dation en Klantenvertellen was binnen enkele weken beklonken: vanaf maandag gaan we live.”

Eijkelenkamp laat weten voor Klantenvertellen als samenwerkingspartner te hebben gekozen, omdat de ondernemers achter de tool al langere tijd bekend zijn met de rijschoolbranche. “Daarnaast is de prijs/kwaliteit-verhouding naar ons idee het meest optimaal. Een rijschoolhouder betaalt maandelijks een aantal euro’s voor een account bij Klantenvertellen. Om gebruik te maken van de mogelijkheid om automatische uitnodigingen naar leerlingen te laten versturen, hoeft vervolgens niets extra’s te worden betaald. Het scheelt dus geld, tijd en het aantal reviews zal hoger zijn.”

Review

Dation is zelf ook met een account op de review-website te vinden. Met een 8,5 als gemiddeld rapportcijfer en een percentage aanbevelingen van 100 procent, zegt Eijkelenkamp zeer tevreden te zijn. “Voor ons is het heel waardevol om te weten wat onze klanten precies van onze dienstverlening en software vinden. De details horen we niet altijd als we contact met ze hebben.”

Hij vervolgt: “Daarnaast is er binnen de tool ruimte voor feedback, waar wij vervolgens mee aan de slag kunnen in onze updates. Op die manier hebben zowel wijzelf als onze klanten er profijt van”, aldus Eijkelenkamp.

Roosmarijn Dierick

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.