Telefoon, Dubline

App biedt rijschoolhouders vast telefoonnummer op mobiel

Jongeren die op zoek zijn naar een rijschool vinden het vaak belangrijk om les te krijgen in de omgeving waar ze wonen. Daarom kan het handig zijn om als rijschoolhouder een vast, lokaal telefoonnummer te hebben. Maar veel rijschoolhouders hebben alleen een mobiele telefoon omdat ze veel in de auto zitten. Nu kan een vast nummer natuurlijk doorgeschakeld worden naar je mobiel, maar daarmee vervaagt de scheiding tussen zakelijke en persoonlijke telefoontjes, worden rijschoolhouders onnodig op kosten gejaagd en terugbellen kan alleen met het mobiele nummer. Dubline biedt daarvoor de oplossing.

Dubline is een app die personen in staat stelt om via de mobiele telefoon ook met een vast nummer te bellen. Bovendien zie je welke mensen bellen naar het persoonlijke 06-nummer en welke mensen naar het zakelijke vaste nummer. Juist rijschoolhouders – die vaak op pad zijn – kunnen hier baat bij hebben.

De initiatiefnemers van deze app hebben gemerkt dat de groep rijschoolhouders met alleen een mobiele telefoon aanzienlijk is. Bijna 40 procent van alle rijschoolhouders blijkt geen vast nummer te hebben, mede omdat ze nauwelijks op kantoor zijn. De app is vandaag gelanceerd en verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store.

App

Deze app is te vergelijken met de gewone belfunctie die nu ook op elke mobiele telefoon aanwezig is. Het verschil zit hem in de manier waarop gebeld wordt, namelijk via het internet, ook wel voice-over IP genoemd. Klanten bellen het vaste nummer van de rijschool en komen rechtstreeks uit op de mobiel van de rijschoolhouder. En als de rijschoolhouder belt, naar de klant wordt het vaste telefoonnummer van de rijschoolhouder getoond op het toestel van de klant.

Dit werkt wel degelijk anders dan het doorschakelen van een vast nummer, zo legt Vermeulen uit. “Wanneer je een telefoonnummer doorschakelt, betaalt de klant alleen de kosten tot aan het vaste nummer. Voor het doorschakelen, betaal jij als gebruiker. Bovendien kun je klanten alleen met een mobiel nummer terugbellen en dat is bij ons niet het geval. Met Dubline bel je vanaf je mobiel met je vaste, zakelijke telefoonnummer ”

Tweede telefoon

Dubline betekent ook een oplossing voor personen die nu nog met twee telefoons rondlopen of twee sim-kaarten gebruiken, namelijk één voor privé-gesprekken en één voor zakelijke telefoontjes. “Dubline is gewoon een tweede, vaste telefoonlijn op je mobiel zonder dat je een extra SIM kaart nodig hebt. Dat is niet alleen handig, het is ook nog eens goed voor het milieu, omdat we het aantal devices reduceren.”

De partij stond onlangs op de Lesauto Testdag en daar was flink wat interesse voor deze app. “De eerste instructeurs hebben het al aangeschaft”, aldus Vermeulen. “Mensen kunnen hierdoor hun vaste lijn opzeggen of overzetten naar Dubline. Ze behouden de professionaliteit van een vast nummer, zonder dat ze hiervoor speciaal hoeven te betalen.”

Het is als laatste relevant voor het deel van de rijinstructeurs dat parttime werkt. “Sommige instructeurs hebben overdag een andere baan en geven rijles in de avonduren en weekenden. Met deze app kunnen ze hun belverkeer heel gemakkelijk scheiden. Je weet precies naar welk nummer de persoon aan de andere kant van de lijn belt en kunt zelf kiezen met welk nummer je terugbelt.”

Gebruikers

Gebruikers van de app moeten zich eerst registreren en daarna wordt gevraagd naar het KvK-nummer. Op basis van de locatie van het KvK-nummer, kunnen de rijschoolhouders zelf een regionaal nummer kiezen of het huidige telefoonnummer meenemen. Het abonnement voor Dubline is 3,75 euro per maand.

De initiatiefnemers achter Dubline ontwikkelden deze app omdat ze zelf ervaarden dat ze slecht bereikbaar waren op hun vaste lijn, maar niet altijd hun mobiele nummer wilden delen. Ook merkten ze dat steeds meer medewerkers het niet prettig vonden om twee mobiele telefoons te hebben. De traditionele telecomaanbieders bleken hiervoor geen oplossing te hebben. Vermeulen: “Dat is niet in hun belang. We komen zelf uit de telecombranche en zijn daar dus maar mee aan de slag gegaan.”

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is redacteur van vakblad VerkeersNet en schrijft ook regelmatig voor de andere titels van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

App biedt rijschoolhouders vast telefoonnummer op mobiel | RijschoolPro
Telefoon, Dubline

App biedt rijschoolhouders vast telefoonnummer op mobiel

Jongeren die op zoek zijn naar een rijschool vinden het vaak belangrijk om les te krijgen in de omgeving waar ze wonen. Daarom kan het handig zijn om als rijschoolhouder een vast, lokaal telefoonnummer te hebben. Maar veel rijschoolhouders hebben alleen een mobiele telefoon omdat ze veel in de auto zitten. Nu kan een vast nummer natuurlijk doorgeschakeld worden naar je mobiel, maar daarmee vervaagt de scheiding tussen zakelijke en persoonlijke telefoontjes, worden rijschoolhouders onnodig op kosten gejaagd en terugbellen kan alleen met het mobiele nummer. Dubline biedt daarvoor de oplossing.

Dubline is een app die personen in staat stelt om via de mobiele telefoon ook met een vast nummer te bellen. Bovendien zie je welke mensen bellen naar het persoonlijke 06-nummer en welke mensen naar het zakelijke vaste nummer. Juist rijschoolhouders – die vaak op pad zijn – kunnen hier baat bij hebben.

De initiatiefnemers van deze app hebben gemerkt dat de groep rijschoolhouders met alleen een mobiele telefoon aanzienlijk is. Bijna 40 procent van alle rijschoolhouders blijkt geen vast nummer te hebben, mede omdat ze nauwelijks op kantoor zijn. De app is vandaag gelanceerd en verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store.

App

Deze app is te vergelijken met de gewone belfunctie die nu ook op elke mobiele telefoon aanwezig is. Het verschil zit hem in de manier waarop gebeld wordt, namelijk via het internet, ook wel voice-over IP genoemd. Klanten bellen het vaste nummer van de rijschool en komen rechtstreeks uit op de mobiel van de rijschoolhouder. En als de rijschoolhouder belt, naar de klant wordt het vaste telefoonnummer van de rijschoolhouder getoond op het toestel van de klant.

Dit werkt wel degelijk anders dan het doorschakelen van een vast nummer, zo legt Vermeulen uit. “Wanneer je een telefoonnummer doorschakelt, betaalt de klant alleen de kosten tot aan het vaste nummer. Voor het doorschakelen, betaal jij als gebruiker. Bovendien kun je klanten alleen met een mobiel nummer terugbellen en dat is bij ons niet het geval. Met Dubline bel je vanaf je mobiel met je vaste, zakelijke telefoonnummer ”

Tweede telefoon

Dubline betekent ook een oplossing voor personen die nu nog met twee telefoons rondlopen of twee sim-kaarten gebruiken, namelijk één voor privé-gesprekken en één voor zakelijke telefoontjes. “Dubline is gewoon een tweede, vaste telefoonlijn op je mobiel zonder dat je een extra SIM kaart nodig hebt. Dat is niet alleen handig, het is ook nog eens goed voor het milieu, omdat we het aantal devices reduceren.”

De partij stond onlangs op de Lesauto Testdag en daar was flink wat interesse voor deze app. “De eerste instructeurs hebben het al aangeschaft”, aldus Vermeulen. “Mensen kunnen hierdoor hun vaste lijn opzeggen of overzetten naar Dubline. Ze behouden de professionaliteit van een vast nummer, zonder dat ze hiervoor speciaal hoeven te betalen.”

Het is als laatste relevant voor het deel van de rijinstructeurs dat parttime werkt. “Sommige instructeurs hebben overdag een andere baan en geven rijles in de avonduren en weekenden. Met deze app kunnen ze hun belverkeer heel gemakkelijk scheiden. Je weet precies naar welk nummer de persoon aan de andere kant van de lijn belt en kunt zelf kiezen met welk nummer je terugbelt.”

Gebruikers

Gebruikers van de app moeten zich eerst registreren en daarna wordt gevraagd naar het KvK-nummer. Op basis van de locatie van het KvK-nummer, kunnen de rijschoolhouders zelf een regionaal nummer kiezen of het huidige telefoonnummer meenemen. Het abonnement voor Dubline is 3,75 euro per maand.

De initiatiefnemers achter Dubline ontwikkelden deze app omdat ze zelf ervaarden dat ze slecht bereikbaar waren op hun vaste lijn, maar niet altijd hun mobiele nummer wilden delen. Ook merkten ze dat steeds meer medewerkers het niet prettig vonden om twee mobiele telefoons te hebben. De traditionele telecomaanbieders bleken hiervoor geen oplossing te hebben. Vermeulen: “Dat is niet in hun belang. We komen zelf uit de telecombranche en zijn daar dus maar mee aan de slag gegaan.”

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is redacteur van vakblad VerkeersNet en schrijft ook regelmatig voor de andere titels van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.