Verkeer, snelweg

286 kilometer aan nieuwe rijstroken in 2018

Bron: wijkopenauto’s.nl

Komend jaar investeert het ministerie van Infrastructuur en Milieu 6,2 miljard in infrastructuur. Er komt in 2018 268 kilometer aan nieuwe rijstroken bij en er wordt ingezet op de ontwikkeling van nieuwe technieken die kunnen bijdragen aan een snellere doorstroming van het verkeer.

Nederland staat wereldwijd op de derde plek van landen met de beste infrastructuur. In de afgelopen jaren is er ruim 700 kilometer extra aan rijstroken aangelegd. Met de projecten uit het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport dat dinsdag is aangeboden komt daar tot en met 2031 nog minstens 1.000 kilometer bij.

Verbrede snelwegen

In 2018 investeert IenM 2,6 miljard euro in het hoofdwegennet. Grote wegprojecten waaraan in 2018 gewerkt wordt zijn de Rijnlandroute, de Rotterdamsebaan, de projecten Zuidasdok, de A10-knooppunten de Nieuwe Meer en Amstel, A1 Apeldoorn – Azelo en de A15 Papendrecht – Sliedrecht.

Daarnaast worden nieuwe weggedeelten opengesteld, waaronder de delen van de verbrede snelwegen tussen Schiphol, Amsterdam en Almere, de N18 Varsseveld – Enschede en de A27/A1 Utrecht Noord – knooppunt Eemnes – Bunschoten.

Duurzaam

Minister Schultz van Haegen: ‘We investeren in 2018 weer fors in onze wegen, vaarwegen, bruggen en sluizen. Dit is nodig om de groeiende economie van Nederland te ondersteunen en dit doen we op een duurzame manier, zo goed mogelijk ingepast in de omgeving.” Staatssecretaris Dijksma: “Investeringen in groene, schone mobiliteit zorgen voor een duurzame groei van de economie. Innovatieve startups, maar ook grote bedrijven laten steeds meer zien dat duurzaam investeren in vervoer en producten niet alleen voordelig is voor het klimaat, maar dat er ook steeds vaker goed geld mee te verdienen valt.”

Mobiliteit als dienst

Om Nederland in beweging te houden, stimuleert en ontwikkelt het ministerie nieuwe vervoerstechnieken en slimmere vormen van mobiliteit. Doel is om mensen zo efficiënt en comfortabel mogelijk van A naar B te laten reizen, waarbij zij soepel kunnen overstappen tussen verschillende vervoermiddelen. Welk vervoermiddel dat is, wordt steeds minder van belang. Er is een trend zichtbaar dat mobiliteit steeds vaker een dienst wordt. Er komt een gerichte aanpak voor de termijn 2018-2020 om de bereikbaarheid in stedelijke gebieden te verbeteren, nieuwe vervoersconcepten te ontwikkelen en de CO2-uitstoot terug te dringen.

Onderwerpen:

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is redacteur bij ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

286 kilometer aan nieuwe rijstroken in 2018 | RijschoolPro
Verkeer, snelweg

286 kilometer aan nieuwe rijstroken in 2018

Bron: wijkopenauto’s.nl

Komend jaar investeert het ministerie van Infrastructuur en Milieu 6,2 miljard in infrastructuur. Er komt in 2018 268 kilometer aan nieuwe rijstroken bij en er wordt ingezet op de ontwikkeling van nieuwe technieken die kunnen bijdragen aan een snellere doorstroming van het verkeer.

Nederland staat wereldwijd op de derde plek van landen met de beste infrastructuur. In de afgelopen jaren is er ruim 700 kilometer extra aan rijstroken aangelegd. Met de projecten uit het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport dat dinsdag is aangeboden komt daar tot en met 2031 nog minstens 1.000 kilometer bij.

Verbrede snelwegen

In 2018 investeert IenM 2,6 miljard euro in het hoofdwegennet. Grote wegprojecten waaraan in 2018 gewerkt wordt zijn de Rijnlandroute, de Rotterdamsebaan, de projecten Zuidasdok, de A10-knooppunten de Nieuwe Meer en Amstel, A1 Apeldoorn – Azelo en de A15 Papendrecht – Sliedrecht.

Daarnaast worden nieuwe weggedeelten opengesteld, waaronder de delen van de verbrede snelwegen tussen Schiphol, Amsterdam en Almere, de N18 Varsseveld – Enschede en de A27/A1 Utrecht Noord – knooppunt Eemnes – Bunschoten.

Duurzaam

Minister Schultz van Haegen: ‘We investeren in 2018 weer fors in onze wegen, vaarwegen, bruggen en sluizen. Dit is nodig om de groeiende economie van Nederland te ondersteunen en dit doen we op een duurzame manier, zo goed mogelijk ingepast in de omgeving.” Staatssecretaris Dijksma: “Investeringen in groene, schone mobiliteit zorgen voor een duurzame groei van de economie. Innovatieve startups, maar ook grote bedrijven laten steeds meer zien dat duurzaam investeren in vervoer en producten niet alleen voordelig is voor het klimaat, maar dat er ook steeds vaker goed geld mee te verdienen valt.”

Mobiliteit als dienst

Om Nederland in beweging te houden, stimuleert en ontwikkelt het ministerie nieuwe vervoerstechnieken en slimmere vormen van mobiliteit. Doel is om mensen zo efficiënt en comfortabel mogelijk van A naar B te laten reizen, waarbij zij soepel kunnen overstappen tussen verschillende vervoermiddelen. Welk vervoermiddel dat is, wordt steeds minder van belang. Er is een trend zichtbaar dat mobiliteit steeds vaker een dienst wordt. Er komt een gerichte aanpak voor de termijn 2018-2020 om de bereikbaarheid in stedelijke gebieden te verbeteren, nieuwe vervoersconcepten te ontwikkelen en de CO2-uitstoot terug te dringen.

Onderwerpen:

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is redacteur bij ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.