Autoverkoop voor het eerst in 14 maanden in de plus

ANDELST – Autobedrijf J en F auto’s in Andelst gebruikt maandag de term crisisprijzen om te adverteren. De auto-industrie heeft te maken met zeer slechte verkopen. Uit onderzoek is onlangs gebleken dat bijna de helft van de Nederlanders de oude auto nog even houdt. ANP PHOTO JACQUELINE DE HAAS

De Europese autoverkopen zijn in juni voor het eerst in veertien maanden gestegen ten opzichte van een jaar geleden.

Dit blijkt uit de cijfers van Acea, de organisatie van Europese autofabrikanten.

In juni werden er in Europa in totaal 1.461.859 auto’s geregistreerd, ruim 30.000 meer dan precies een jaar eerder.

De cijfers moeten echter niet met teveel euforie worden ontvangen, want een drijvende factor achter de positieve resultaten is de slooppremie. Met name in Duitsland heeft dit een groot effect gehad op de autoverkoop, terwijl ook Frankrijk, Italië en Oostenrijk sterk bijdragen aan het positieve resultaat.

Nederland doet het nog niet goed en het is dan ook amper te merken dat de slooppremie een positief effect heeft voor de Nederlandse autofabrikanten.

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.