FNV pleit voor maximum aantal taxi’s per gemeente

Gemeenten moeten zelf weer een maximum kunnen stellen aan het aantal taxi’s dat binnen hun grenzen mag werken, schrijft De Telegraaf.

De vergunningen die zij hiervoor uitgeven moeten fors geld gaan kosten, wat afhankelijk van de stad kan oplopen tot wel 5000 euro per jaar in Amsterdam. Daarvoor pleit vakbond FNV Bondgenoten in een nieuw Deltaplan Taxi dat vandaag wordt gepresenteerd.

Bijna tien jaar na de liberalisering van de taximarkt zijn de meest in het oog springende effecten ervan precies het tegenovergestelde van wat de bedoeling was.

In veel steden is het een chaos omdat er een groot aantal asociale taxichauffeurs de markt domineert.

Zij bedriegen en intimederen klanten, terwijl korte ritten geweigerd worden.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

FNV pleit voor maximum aantal taxi’s per gemeente | RijschoolPro

FNV pleit voor maximum aantal taxi’s per gemeente

Gemeenten moeten zelf weer een maximum kunnen stellen aan het aantal taxi’s dat binnen hun grenzen mag werken, schrijft De Telegraaf.

De vergunningen die zij hiervoor uitgeven moeten fors geld gaan kosten, wat afhankelijk van de stad kan oplopen tot wel 5000 euro per jaar in Amsterdam. Daarvoor pleit vakbond FNV Bondgenoten in een nieuw Deltaplan Taxi dat vandaag wordt gepresenteerd.

Bijna tien jaar na de liberalisering van de taximarkt zijn de meest in het oog springende effecten ervan precies het tegenovergestelde van wat de bedoeling was.

In veel steden is het een chaos omdat er een groot aantal asociale taxichauffeurs de markt domineert.

Zij bedriegen en intimederen klanten, terwijl korte ritten geweigerd worden.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.