“Prologue heeft geen invloed op de rijstijl”

De SWOV is het nationale wetenschappelijke instituut voor verkeersveiligheidsonderzoek. Onlangs is de SWOV begonnen met het project Prologue, een van origine Amerikaans systeem om de verkeersveiligheid te meten.

Samen met onder meer TNO en nog diverse partners elder uit Europa is de SWOV in augustus gestart met het doel om over twee jaar (augustus 2011) een haalbaarheidsstudie te hebben afgerond. “Het doel daarvan is om te komen tot een grootschalig project,” aldus Rob Eenink, die namens de SWOV concreet betrokken is bij het project tegenover Verkeerspro.nl.

“We willen met zo’n 1000 auto’s aan de slag met apparatuur, die de verrichtingen van de bestuurders volgt. Prologue heeft geen invloed op de rijstijl, wat een groot voordeel ten opzichte van andere systemen of technieken.”

De haalbaarheidsstudie moet leiden tot de keuze voor de juiste methodologie en het komen tot de conclusie welke vragen het meest interessant zijn om te stellen met Prologue. En heel belangrijk. “We moeten steun krijgen om het project na de studie te starten, want het gaat wel tientallen miljoenen euro’s kosten.”

In dat kader is het vooral relevant voor wie het interessant is om Prologue in te zetten. “Is dat voor verzekeraars, overheid of juist weggebruikers, dat alles gaan we onderzoeken.”

Voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op: http://www.swov.nl/index.htm

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

“Prologue heeft geen invloed op de rijstijl” | RijschoolPro

“Prologue heeft geen invloed op de rijstijl”

De SWOV is het nationale wetenschappelijke instituut voor verkeersveiligheidsonderzoek. Onlangs is de SWOV begonnen met het project Prologue, een van origine Amerikaans systeem om de verkeersveiligheid te meten.

Samen met onder meer TNO en nog diverse partners elder uit Europa is de SWOV in augustus gestart met het doel om over twee jaar (augustus 2011) een haalbaarheidsstudie te hebben afgerond. “Het doel daarvan is om te komen tot een grootschalig project,” aldus Rob Eenink, die namens de SWOV concreet betrokken is bij het project tegenover Verkeerspro.nl.

“We willen met zo’n 1000 auto’s aan de slag met apparatuur, die de verrichtingen van de bestuurders volgt. Prologue heeft geen invloed op de rijstijl, wat een groot voordeel ten opzichte van andere systemen of technieken.”

De haalbaarheidsstudie moet leiden tot de keuze voor de juiste methodologie en het komen tot de conclusie welke vragen het meest interessant zijn om te stellen met Prologue. En heel belangrijk. “We moeten steun krijgen om het project na de studie te starten, want het gaat wel tientallen miljoenen euro’s kosten.”

In dat kader is het vooral relevant voor wie het interessant is om Prologue in te zetten. “Is dat voor verzekeraars, overheid of juist weggebruikers, dat alles gaan we onderzoeken.”

Voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op: http://www.swov.nl/index.htm

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.