Bovag gaat toekomst autobranche onderzoeken

Bovag Autodealers laat onderzoeksbureau DBSC Consulting onderzoek doen naar de toekomst van het distributiemodel in de autobranche.

De resultaten van het onderzoek worden tijdens het Bovag Dealercongres op 9 maart van 2010 bekend gemaakt.

De resultaten worden tijdens het Bovag Dealercongres op 9 maart bekend gemaakt.

In het onderzoek met de titel ‘De autodealer in 2015’ worden lange termijn-ontwikkelingen in kaart gebracht om een toekomstig businessmodel voor dealers te schetsen.

De focus ligt hierbij op de invloed van stimuleringsmaatregelen van de overheid, veranderend consumenten- en automobilistengedrag, technische ontwikkeling en ontwikkelingen bij fabrikanten.

Volgens Geert Vermeer, voorzitter van Bovag Autodealers moet er een nieuw businessmodel komen om de rendementen te verbeteren.

“Al veel te lang heerst er onduidelijkheid over hoe dat eruit moet zien. Iedereen praat erover, maar vooralsnog komt men niet verder dan vermindering van het aantal vestigingen. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd kortzichtig en zeker niet vernieuwend. Wij nemen het voortouw om helder te krijgen wat er precies op dealers af gaat komen.”

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.