Kymco ziet kansen tijdens de recessie

Het Purmerendse Kybe importeert al sinds 1994 Kymco-scooters in Nederland. De komst van het bromfietspraktijkexamen beangstigt importeur Hans Schreuder geenszins. Hij ziet vooral kansen, zowel voor de jeugd als voor de markt in totaliteit.

De jeugd is slechts tien procent van de markt”, zegt Schreuder tegen Verkeerspro.nl. De totale afzet is 90.000. “Daar zit echt een stijgende lijn in, dat zie ik in de hele markt.” Een groeimarkt aldus Schreuder, die de markt de afgelopen jaren sterk heeft zien veranderen. Waar de scooters jaren geleden vooral interessant waren voor jongeren, groeit nu ook de afzet binnen andere segmenten.
Kymco geniet inmiddels een vooraanstaande positie binnen de Nederlandse scootermarkt. “In het bromfietssegment zijn we zelfs de grootste.”

De kracht ligt in de kwaliteit van Kymco, maar zeker ook in de diversiteit aan modellen. Daarnaast legt de recessie de branche geen windeieren. “Bovendien is het niet meer het brommertje zoals vroeger. Sinds de komst van het kenteken is het imago beter geworden.”

Bromfietspraktijkexamen

Schreuder verwacht dan ook dat de markt nog verder aan gaat trekken, ondanks de invoering van het bromfietspraktijkexamen, wat mogelijk een negatieve invloed heeft op de afzet onder jongeren. “Ik begrijp wel dat het gebeurt uit veiligheidsoverwegingen, maar dat het zo simpel is snap ik dan weer niet. Ik begrijp het dan ook, maar op deze manier vind ik het onzin.”

“Ik verwacht een lichte teruggang, maar de grootste groep die scooter wil gaan rijden, zal dat toch wel blijven doen.” En om de veranderde markt te bespelen, richt Kybe zich momenteel op de rijschoolhouders. Om het bromfietspraktijkexamen te geven, hebben rijschoolhouders namelijk scooter nodig met een valbeugelset. Schreuder stuurde reeds een brief uit naar zo’n 1100 rijscholen en biedt de rijschoolhouders een interessante aanbieding aan.

Hoge kwaliteit

“We zijn een half jaar geleden al begonnen met de ontwikkeling van een beugelset en die is op tijd klaar.” De invoering van het bromfietspraktijkexamen heeft echter weer vertraging opgelopen en bovendien blijven de rijscholen nog wat achter bij de ontwikkelingen. “De meeste rijschoolhouders kijken de kat uit de boom, ze zijn heel terughoudend.”

Schreuder blijft echter volharden en streeft vooral naar een hoge kwaliteit. “Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, is niet mogelijk. Onderhoud is heel belangrijk en daarvoor hebben we dealers nodig.” Dealers heeft Kybe voldoende en de Kymco-scooters zijn dan ook over heel Nederland beschikbaar.

Interesse in de aanbieding van Kymco of wilt u meer informatie hebben, neem dan een kijkje op de website: http://www.kymco.nl/index.php

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Kymco ziet kansen tijdens de recessie | RijschoolPro

Kymco ziet kansen tijdens de recessie

Het Purmerendse Kybe importeert al sinds 1994 Kymco-scooters in Nederland. De komst van het bromfietspraktijkexamen beangstigt importeur Hans Schreuder geenszins. Hij ziet vooral kansen, zowel voor de jeugd als voor de markt in totaliteit.

De jeugd is slechts tien procent van de markt”, zegt Schreuder tegen Verkeerspro.nl. De totale afzet is 90.000. “Daar zit echt een stijgende lijn in, dat zie ik in de hele markt.” Een groeimarkt aldus Schreuder, die de markt de afgelopen jaren sterk heeft zien veranderen. Waar de scooters jaren geleden vooral interessant waren voor jongeren, groeit nu ook de afzet binnen andere segmenten.
Kymco geniet inmiddels een vooraanstaande positie binnen de Nederlandse scootermarkt. “In het bromfietssegment zijn we zelfs de grootste.”

De kracht ligt in de kwaliteit van Kymco, maar zeker ook in de diversiteit aan modellen. Daarnaast legt de recessie de branche geen windeieren. “Bovendien is het niet meer het brommertje zoals vroeger. Sinds de komst van het kenteken is het imago beter geworden.”

Bromfietspraktijkexamen

Schreuder verwacht dan ook dat de markt nog verder aan gaat trekken, ondanks de invoering van het bromfietspraktijkexamen, wat mogelijk een negatieve invloed heeft op de afzet onder jongeren. “Ik begrijp wel dat het gebeurt uit veiligheidsoverwegingen, maar dat het zo simpel is snap ik dan weer niet. Ik begrijp het dan ook, maar op deze manier vind ik het onzin.”

“Ik verwacht een lichte teruggang, maar de grootste groep die scooter wil gaan rijden, zal dat toch wel blijven doen.” En om de veranderde markt te bespelen, richt Kybe zich momenteel op de rijschoolhouders. Om het bromfietspraktijkexamen te geven, hebben rijschoolhouders namelijk scooter nodig met een valbeugelset. Schreuder stuurde reeds een brief uit naar zo’n 1100 rijscholen en biedt de rijschoolhouders een interessante aanbieding aan.

Hoge kwaliteit

“We zijn een half jaar geleden al begonnen met de ontwikkeling van een beugelset en die is op tijd klaar.” De invoering van het bromfietspraktijkexamen heeft echter weer vertraging opgelopen en bovendien blijven de rijscholen nog wat achter bij de ontwikkelingen. “De meeste rijschoolhouders kijken de kat uit de boom, ze zijn heel terughoudend.”

Schreuder blijft echter volharden en streeft vooral naar een hoge kwaliteit. “Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, is niet mogelijk. Onderhoud is heel belangrijk en daarvoor hebben we dealers nodig.” Dealers heeft Kybe voldoende en de Kymco-scooters zijn dan ook over heel Nederland beschikbaar.

Interesse in de aanbieding van Kymco of wilt u meer informatie hebben, neem dan een kijkje op de website: http://www.kymco.nl/index.php

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.