Ombudsman: altijd rapport na inspectie taxibedrijf

AMSTERDAM – De Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) moet voortaan na bezoek aan een taxibedrijf altijd een rapport opstellen, ook als de klacht ongegrond wordt verklaard. Dat verzoek dient Nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer in bij minister Eurlings (CDA).
De uitspraak van de ombudsman staat maandag in De Telegraaf. Aanleiding is een klacht van Rob, die vanwege zijn handicap regelmatig gebruik maakt van de regeling ziekenvervoer. Hij is erg ontevreden over de taxionderneming die hem vervoert. Zijn klacht hierover bij het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxi leidde niet tot een oplossing.
Rob vroeg het IVW, die toezicht houdt op de naleving van de regels voor het taxivervoer, een onderzoek in te stellen naar het taxibedrijf. Het IVW concludeerde dat de taxionderneming volgens de regels zijn werk doet en verklaarde de klacht ongegrond. Omdat Rob geen verdere uitleg kreeg, diende hij een klacht in bij de ombudsman.
Omdat er geen overtredingen zijn geconstateerd door de inspecteur, heeft hij geen rapport opgesteld. Toch moet de inspecteur ook in dat geval voortaan een rapport opstellen over de gang van zaken tijdens de bedrijfsinspectie. “Dat komt uiteindelijk alle partijen ten goede”, aldus de ombudsman.
De volledige uitspraak van de Nationale ombudsman in de Telegraaf

Kijk voor het laatste taxinieuws op www.taxipro.nl

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Ombudsman: altijd rapport na inspectie taxibedrijf | RijschoolPro

Ombudsman: altijd rapport na inspectie taxibedrijf

AMSTERDAM – De Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW) moet voortaan na bezoek aan een taxibedrijf altijd een rapport opstellen, ook als de klacht ongegrond wordt verklaard. Dat verzoek dient Nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer in bij minister Eurlings (CDA).
De uitspraak van de ombudsman staat maandag in De Telegraaf. Aanleiding is een klacht van Rob, die vanwege zijn handicap regelmatig gebruik maakt van de regeling ziekenvervoer. Hij is erg ontevreden over de taxionderneming die hem vervoert. Zijn klacht hierover bij het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxi leidde niet tot een oplossing.
Rob vroeg het IVW, die toezicht houdt op de naleving van de regels voor het taxivervoer, een onderzoek in te stellen naar het taxibedrijf. Het IVW concludeerde dat de taxionderneming volgens de regels zijn werk doet en verklaarde de klacht ongegrond. Omdat Rob geen verdere uitleg kreeg, diende hij een klacht in bij de ombudsman.
Omdat er geen overtredingen zijn geconstateerd door de inspecteur, heeft hij geen rapport opgesteld. Toch moet de inspecteur ook in dat geval voortaan een rapport opstellen over de gang van zaken tijdens de bedrijfsinspectie. “Dat komt uiteindelijk alle partijen ten goede”, aldus de ombudsman.
De volledige uitspraak van de Nationale ombudsman in de Telegraaf

Kijk voor het laatste taxinieuws op www.taxipro.nl

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.