Bus, spits

Bus en tram straks duurder in spits

AMSTERDAM – Vervoersbedrijven en lokale overheden overwegen de invoering van de ov-chipkaart aan te grijpen om reizen in de spits duurder te maken. Dat meldt De Volkskrant donderdag. Zo hopen zij reizigersstromen beter over de dag te kunnen verdelen.

Met zo’n prijsdifferentiatie is in het bedrijfsplan voor de reiskaart rekening gehouden, stelt een woordvoerder van Connexxion, dat in Nederland marktleider is in het regionaal personenvervoer. ‘Alleen is dit prijzenstelsel nu nog niet ingevoerd.’

Het lijkt reizigersorganisatie Rover ‘zeer onverstandig’ in de spits meer geld van reizigers te vragen. ‘Is het niet de bedoeling dat het openbaar vervoer moet bijdragen om de files op te lossen?’

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat laat weten dat hogere prijzen in de spits in de daluren, wanneer er minder reizigers zijn, gecompenseerd moeten worden.De ov-bedrijven zouden de tarieven in de spits met 10 procent willen verhogen. Tegelijk willen ze de prijzen in de daluren met 20 procent verlagen.

Spitsreizigers zijn dure klanten voor ov-bedrijven. Tot nu toe gelden alleen in de trein spits- en daltarieven. Zo kunnen NS-reizigers na 9 uur en in het weekend met 40 procent korting reizen.

Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer en Waterstaat) heeft deze week een onafhankelijk onderzoek ingesteld naar de tarieven in de verschillende openbaar vervoersregio’s.

Lees het artikel in de Volkskrant

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bus en tram straks duurder in spits | RijschoolPro
Bus, spits

Bus en tram straks duurder in spits

AMSTERDAM – Vervoersbedrijven en lokale overheden overwegen de invoering van de ov-chipkaart aan te grijpen om reizen in de spits duurder te maken. Dat meldt De Volkskrant donderdag. Zo hopen zij reizigersstromen beter over de dag te kunnen verdelen.

Met zo’n prijsdifferentiatie is in het bedrijfsplan voor de reiskaart rekening gehouden, stelt een woordvoerder van Connexxion, dat in Nederland marktleider is in het regionaal personenvervoer. ‘Alleen is dit prijzenstelsel nu nog niet ingevoerd.’

Het lijkt reizigersorganisatie Rover ‘zeer onverstandig’ in de spits meer geld van reizigers te vragen. ‘Is het niet de bedoeling dat het openbaar vervoer moet bijdragen om de files op te lossen?’

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat laat weten dat hogere prijzen in de spits in de daluren, wanneer er minder reizigers zijn, gecompenseerd moeten worden.De ov-bedrijven zouden de tarieven in de spits met 10 procent willen verhogen. Tegelijk willen ze de prijzen in de daluren met 20 procent verlagen.

Spitsreizigers zijn dure klanten voor ov-bedrijven. Tot nu toe gelden alleen in de trein spits- en daltarieven. Zo kunnen NS-reizigers na 9 uur en in het weekend met 40 procent korting reizen.

Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer en Waterstaat) heeft deze week een onafhankelijk onderzoek ingesteld naar de tarieven in de verschillende openbaar vervoersregio’s.

Lees het artikel in de Volkskrant

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.