Rijinstructeur

Problemen met levering nieuwe passen rijinstructeurs

NIEUWEGEIN – Exameninstituut IBKI heeft de laatste weken problemen gehad om instructeurspassen te produceren. Hierdoor krijgen onder meer afgestudeerde rijinstructeurs niet tijdig hun pas geleverd.

“Het probleem geldt niet specifiek voor WRM, maar IBKI-breed”, licht directeur Jim Schouten toe. “De oorzaak ligt in opstartproblemen met ons nieuwe, online administratiesysteem. Het proces vanaf het verwerken van examenresultaten, via het toekennen van de juiste kwalificaties, tot en met het feitelijk drukken van waardedocumenten vertoonde gebreken die we eerst moeten oplossen.”

Volgens het IBKI is de oplossing nabij zodat één dezer dagen in één keer alle achterstallige passen kunnen worden geproduceerd en verzonden. Schouten: “Mensen die daardoor in de problemen zouden komen, zoals rijinstructeurs en APK-keurmeesters, kunnen zich bij ons melden en dan regelen we daarvoor een tijdelijke oplossing.”

Voor rij-instructeurs betekent dat zij van het IBKI een verklaring krijgen dat zij bevoegd zijn. Met het CBR is inmiddels kortgesloten dat hun examinatoren die verklaring zullen accepteren als tijdelijk alternatief voor de pas.

“Mocht de politie daar ingewikkeld over doen, dan kunnen de rijinstructeurs ook naar IBKI verwijzen en handelen we dat netjes af”, vertelt Schouten. “Ik verwacht daarvan overigens weinig problemen, want de grotere zorg is dat er zo weinig controle plaatsvindt. Het grootste probleem vind ik echter dat we de betreffende instructeurs niet op tijd kunnen leveren waar ze recht op hebben.”

In de WRM is geen maximale termijn geregeld voor het tijdig leveren van instructeurspassen. “Wij hanteren een termijn van maximaal drie weken. Aangezien we die termijn nu niet halen hebben we bovengenoemde tijdelijke maatregel toegepast”, aldus Schouten.

Bart Pals

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Problemen met levering nieuwe passen rijinstructeurs”

Jan|21.07.10|13:37

Ach als we al iets van 10 weken moeten wachten op het ibki examen hebben we ook nog wel ff de tijd om op de intructeurspas te wachten.

Jan

René|22.07.10|16:20

Geen verwachting is = geen teleurstelling.

En zo valt het zaken doen met het ibki wederom bést wel mee.

Overigens zou ïk me gék schamen wanneer ik een soortgelijk gedrag naar míjn klanten zou hebben.
En gezien het feit er uit meerdere rijscholen valt te kiezen door mijn klanten, kán ik soortgelijk gedrag niet vertonen.

Lang leve de gezonde concurrentie !!

sandra|22.07.10|16:48

en als je dan een mail stuurt naar [email protected] ontvang je geen reactie!!!!!!!!!!!! sterker nog, vermeld dan als organisatie dat je niet aan de gestelde norm van 3 weken kunt voldoen!

Jim Schouten|22.07.10|18:29

De reacties zijn helaas terecht op dit moment. We balen er uiteraard zelf ook van dat we onze eigen termijnen al langere tijd niet waarmaken. De overstap naar de nieuwe, online examenadministratie is niet op alle punten even soepel gelopen. Gelukkig hebben we vandaag definitief opdracht kunnen geven om de waardedocumenten af te drukken en te verzenden. Eindelijk!
Vanaf nu zullen geleidelijk aan de opleiders zelf hun examens kunnen plannen en verschuiven en is meteen duidelijk wat de examendatum zal zijn. Wachttijden van 10 weken zijn dan zeker niet meer nodig. En wij kunnen er dan weer voor zorgen dat emailberichten snel worden beantwoord.
Op dit moment kan ik namens IBKI slechts mijn excuses aanbieden aan degenen die hier last van ondervinden.

Albert|25.07.10|20:56

Ik weet niet wat jullie aan het zeuren zijn maar ik ben keurig geholpen door een vrouw van de support afdeling.

Ik belde dat ik nog steeds mijn pasje niet had gekregen en die echt moest hebben aangezien ik in viel voor een motor examen.
Kreeg binnen 10 min een mail met alle belangrijke gegevens erop zodat ik geen problemen zou hebben met politie of examinatoren.
Stond zelfs een telefoonnummer bij voor bevestiging van dit verhaal.

Je kan dus zelf ook een beetje moeite nemen door te bellen ipv een mail versturen.

Ik zou het fijn vinden om mijn pas te hebben maar het is top opgelost door de Ibki.

Jan|27.10.10|15:17

Wat maakt het uit dat je geen pas hebt. In kring 17 leveren ze kandidaten af zonder papieren.
Kunnen ze niks aandoen zeggen ze bij het CBR. Alleen de politie kan hierop controleren.
Waarom zullen wij dan nog tijd en geld in bij scholing en cursus steken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Problemen met levering nieuwe passen rijinstructeurs | RijschoolPro
Rijinstructeur

Problemen met levering nieuwe passen rijinstructeurs

NIEUWEGEIN – Exameninstituut IBKI heeft de laatste weken problemen gehad om instructeurspassen te produceren. Hierdoor krijgen onder meer afgestudeerde rijinstructeurs niet tijdig hun pas geleverd.

“Het probleem geldt niet specifiek voor WRM, maar IBKI-breed”, licht directeur Jim Schouten toe. “De oorzaak ligt in opstartproblemen met ons nieuwe, online administratiesysteem. Het proces vanaf het verwerken van examenresultaten, via het toekennen van de juiste kwalificaties, tot en met het feitelijk drukken van waardedocumenten vertoonde gebreken die we eerst moeten oplossen.”

Volgens het IBKI is de oplossing nabij zodat één dezer dagen in één keer alle achterstallige passen kunnen worden geproduceerd en verzonden. Schouten: “Mensen die daardoor in de problemen zouden komen, zoals rijinstructeurs en APK-keurmeesters, kunnen zich bij ons melden en dan regelen we daarvoor een tijdelijke oplossing.”

Voor rij-instructeurs betekent dat zij van het IBKI een verklaring krijgen dat zij bevoegd zijn. Met het CBR is inmiddels kortgesloten dat hun examinatoren die verklaring zullen accepteren als tijdelijk alternatief voor de pas.

“Mocht de politie daar ingewikkeld over doen, dan kunnen de rijinstructeurs ook naar IBKI verwijzen en handelen we dat netjes af”, vertelt Schouten. “Ik verwacht daarvan overigens weinig problemen, want de grotere zorg is dat er zo weinig controle plaatsvindt. Het grootste probleem vind ik echter dat we de betreffende instructeurs niet op tijd kunnen leveren waar ze recht op hebben.”

In de WRM is geen maximale termijn geregeld voor het tijdig leveren van instructeurspassen. “Wij hanteren een termijn van maximaal drie weken. Aangezien we die termijn nu niet halen hebben we bovengenoemde tijdelijke maatregel toegepast”, aldus Schouten.

Bart Pals

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Problemen met levering nieuwe passen rijinstructeurs”

Jan|21.07.10|13:37

Ach als we al iets van 10 weken moeten wachten op het ibki examen hebben we ook nog wel ff de tijd om op de intructeurspas te wachten.

Jan

René|22.07.10|16:20

Geen verwachting is = geen teleurstelling.

En zo valt het zaken doen met het ibki wederom bést wel mee.

Overigens zou ïk me gék schamen wanneer ik een soortgelijk gedrag naar míjn klanten zou hebben.
En gezien het feit er uit meerdere rijscholen valt te kiezen door mijn klanten, kán ik soortgelijk gedrag niet vertonen.

Lang leve de gezonde concurrentie !!

sandra|22.07.10|16:48

en als je dan een mail stuurt naar [email protected] ontvang je geen reactie!!!!!!!!!!!! sterker nog, vermeld dan als organisatie dat je niet aan de gestelde norm van 3 weken kunt voldoen!

Jim Schouten|22.07.10|18:29

De reacties zijn helaas terecht op dit moment. We balen er uiteraard zelf ook van dat we onze eigen termijnen al langere tijd niet waarmaken. De overstap naar de nieuwe, online examenadministratie is niet op alle punten even soepel gelopen. Gelukkig hebben we vandaag definitief opdracht kunnen geven om de waardedocumenten af te drukken en te verzenden. Eindelijk!
Vanaf nu zullen geleidelijk aan de opleiders zelf hun examens kunnen plannen en verschuiven en is meteen duidelijk wat de examendatum zal zijn. Wachttijden van 10 weken zijn dan zeker niet meer nodig. En wij kunnen er dan weer voor zorgen dat emailberichten snel worden beantwoord.
Op dit moment kan ik namens IBKI slechts mijn excuses aanbieden aan degenen die hier last van ondervinden.

Albert|25.07.10|20:56

Ik weet niet wat jullie aan het zeuren zijn maar ik ben keurig geholpen door een vrouw van de support afdeling.

Ik belde dat ik nog steeds mijn pasje niet had gekregen en die echt moest hebben aangezien ik in viel voor een motor examen.
Kreeg binnen 10 min een mail met alle belangrijke gegevens erop zodat ik geen problemen zou hebben met politie of examinatoren.
Stond zelfs een telefoonnummer bij voor bevestiging van dit verhaal.

Je kan dus zelf ook een beetje moeite nemen door te bellen ipv een mail versturen.

Ik zou het fijn vinden om mijn pas te hebben maar het is top opgelost door de Ibki.

Jan|27.10.10|15:17

Wat maakt het uit dat je geen pas hebt. In kring 17 leveren ze kandidaten af zonder papieren.
Kunnen ze niks aandoen zeggen ze bij het CBR. Alleen de politie kan hierop controleren.
Waarom zullen wij dan nog tijd en geld in bij scholing en cursus steken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.