Ferrari, F355 GTS, Rijschool, Stuivenvolt, lesauto, rijles

Rijles in een Ferrari F355 GTS bij Rijschool Stuivenvolt

Het mooiste aan zijn Ferrari-lesauto is de verbaasde blik op het gezicht van de leerlingen wanneer ze hun eerste rijles hebben, zo vindt George Stuivenvolt. “Ze weten dat er een lesauto aan komt, maar niet wat voor één. Dan zien ze opeens vol ongeloof een Ferrari met een lesbord aan komen rijden”, zegt de rijschoolhouder uit Amstelveen.

“De leerling maakt iets mee waar hij jaren later op verjaardagen nog over praat. Dat is natuurlijk geweldig.”

Rijschool Stuivenvolt

Rijschool Stuivenvolt heeft de Ferrari 2,5 jaar geleden gekocht van een verzamelaar in Duitsland. “Mijn oudste zoon, die ook in het bedrijf zit, wilde het graag. Er stond bij deze Ferrari F355 GTS (bouwjaar eind 1995, red.) slechts 18.000 km op de teller en hij zag er nog zeer goed uit. Die man had er nog vijf in zijn garage staan.

Stuivenvolt gebruikt de sportwagen voor rijles, trouwerijen, beurzen, verhuur en als cadeautip bij bijvoorbeeld een verjaardag. “Veel mensen hebben tegenwoordig alles al”, zegt de rijschoolhouder. “Maar een keer rijden in een Ferrari is iets wat nog niet veel mensen hebben meegemaakt.”

Rijinstructeur

Als een particulier een ritje maakt, rijdt er altijd een rijinstructeur mee van de rijschool. In het contract staat duidelijk vermeld dat wanneer zijn aanwijzingen niet opgevolgd worden, de rit meteen beëindigd wordt.

“Het gebeurt in het algemeen regelmatig dat iemand een Ferrari huurt en ermee uit de bocht vliegt”, weet Stuivenvolt. “Dat is zonde van de auto en bovendien levensgevaarlijk. Mensen zijn niet gewend om zoveel power onder hun rechtervoet te hebben. Ze worden dan snel roekeloos. Ook moet er van onze verzekering altijd een gediplomeerde WRM-instructeur naast zitten.”

Onderhoud

De auto is vooral leuk voor de uitstraling van de rijschool. “Want verdienen doen we er niets mee”, zegt Stuivenvolt. “Daarvoor is het onderhoud veel te duur. Iets simpels als de bougies vervangen kost alleen aan materiaal al 200 euro. Bovendien moet je vaak weken op een onderdeel wachten. Maar goed, bij een auto als deze moet je dat soort dingen niet uitrekenen.”

Uitstraling is heel belangrijk voor de marketing van een rijschool, vindt Stuivenvolt. “Zo hebben we op onze Scania speciale fotoprint laten zetten. Dat kost een hoop geld, maar die vrachtauto zit wel continu op de weg. Dat is prima reclame en levert veel meer op dan bijvoorbeeld adverteren in regionale blaadjes.”

Wagenpark

Naast de Ferrari en de Scania heeft Rijschool Stuivenvolt de beschikking over een BE-combinatie (Volkswagen Transporter), lesmotoren (Honda), B-automaat (Ford), Kymco-scooters B-lesvoertuigen (Opel).

De Ferrari F355 GTS heeft een 3,55 liter V8 benzinemotor die 380 pk levert. De dubbele bediening is ingebouwd door Gareko dubbele bediening uit Almere. De sportauto heeft nu 29.800 km op de teller.

Bart Pals

Heeft jouw rijschool ook een lesauto om trots op te zijn? Neem contact op met [email protected]!

Ferrari, F355 GTS, Rijschool, Stuivenvolt, lesauto, rijles

Ferrari, F355 GTS, Rijschool, Stuivenvolt, lesauto, rijles

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “Rijles in een Ferrari F355 GTS bij Rijschool Stuivenvolt”

Y. van Ark|03.08.11|22:45
marcel|04.08.11|10:29

Klaarblijkelijk mist de uitstraling zijn werk als de leerlingen verbaasd zijn als ze de eerste rijles in een Ferrari hebben.

MH|04.08.11|14:02

Kan ik hem , de FERRARI BEDOEL IK, niet een weekendje lenen?
Ik ben natuurlijk jaloers, maar dat begreep je al, toch?

Nick Stuivenvolt|04.08.11|21:29

Ja zo een ongeluk zit je natuurlijk niet op te wachten. Ik zou ook niet naast de klanten gaan zitten zonder de dubbele bediening. Het heeft ook al meerdere keren zijn nut bewezen bij klanten al in het bezit van een rijbewijs.

Ronald|05.08.11|00:17

Hier kunnen ze bij VerkeersPro wel een vast onderdeel van maken geloof ik…
Toffe auto, prima uitstraling, marketingtechnisch interessant. Kortom Goed Bezig!

homokineet|25.08.11|08:56

Belachelijk. De auto is volkomen ongeschikt als lesauto. Slecht zicht rondom, vooral naar achteren. Leren parkeren wordt nodeloos moeilijk. Koppeling gaat zwaar, belemmert dus de voertuigbeheersing. And last but not least: negatieve uitstraling naar de examinator. Die zitten niet te wachten op potentieel jonge wegpiraten.

Guus|18.03.12|03:12

@Homokineet
Goed lezen is ook een kunst. In het verhaaltje staat niet dat de Ferrari tijdens examens wordt gebruikt. We weten allemaal dat tijdens de eerste autorijles niet de cursist maar de instructeur feitelijk rijdt. Met een Ferrari kan het bloedstollend hard gaan, in 1987 of zo heb ik een dag lang in de buurt van Thorn en Roermond met een Ferrari gereden, die auto reed zo mak als een lammetje. Goed autorijden is rijden met verstand, gevoel en zelfbeheersing.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.