CBR Toets, iPhone app, Lens Media, theorie

iPhone app ‘CBR toets’ doet mee met Innovation Awards

De iPhone applicatie ‘CBR toets’ van LENS Media is ingeschreven voor de Accenture Innovation Awards. Hiermee maakt de applicatie kans op de Blauwe Tulp, de Nederlandse innovatieprijs voor de media-, communicatie- en hightechsector. Het is de vijfde keer dat Accenture de Innovation Awards uitreikt.

De prijs vertegenwoordigt een mediawaarde van 50.000 euro. Daarnaast wordt de Publieksprijs uitgereikt met een mediawaarde van 50.000 euro.

Beoordeling

De inschrijvingen worden beoordeeld op basis van vier criteria. Afhankelijk van het concept kunnen bij de beoordeling sommige criteria zwaarder wegen dan andere.

1 Algehele indruk van bedrijf en concept.

Hierbij wordt gekeken naar de organisatie, de beschrijving van het concept en de toegevoegde waarde voor de klant.

2 Innovativiteit
.

Hierbij wordt gekeken naar het innoverend vermogen op het gebied van de gebruikte technologie, de betreden markt en het achterliggende bedrijfsmodel. Verder wordt gekeken naar de betrokkenheid van externe partijen.

3 Succes
.

Hierbij wordt gekeken naar zowel behaald als verwacht financieel succes, naar media-aandacht en naar de toegevoegde waarde voor de klant.

4 Potentie.

Hierbij wordt gekeken naar de mogelijkheid om op een behoefte uit de markt in te spelen. Is het concept in staat om te groeien? Welke risico’s spelen hierbij een rol?

CBR Toets

De iPhone applicatie ‘CBR toets’ van LENS Media is door gebruikers getipt bij Accenture en is daarom ingeschreven. Diverse partijen, waaronder Accenture, beoordelen op dit moment het concept.

Vervolgens buigt de onafhankelijke vakjury, allen experts uit de sector en onder andere afkomstig van TomTom, Sanoma, Ziggo, Veronica, ABN-Amro, Philips, KPN en vele anderen, zich over de innovativiteit, de potentie en het succes van het concept om de nominaties bekend te maken in Oktober en November 2011.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.