Bovag Rijscholen Congres, Louwman automuseum, Den Haag

Bovag stapt uit BVO wegens ‘nog niet gekozen bestuur’ VRB

Belangenvereniging Bovag Rijscholen stapt per direct uit het Branche Voorzitters Overleg (BVO). Dit is het overlegplatform van CBR met Bovag, VRB en FAM. Reden voor het opstappen van Bovag is dat het huidige bestuur van VRB nog niet op democratische wijze is gekozen. VRB noemt deze beslissing van Bovag ‘belachelijk’.

Bovag Rijscholen heeft zich dan ook afgemeld voor de eerstvolgende vergadering as vrijdag. In het BVO worden alle lopende zaken in de rijschoolbranche besproken tussen CBR en de vertegenwoordigingen van de rijscholen.

Democratisch proces

“Maar bij VRB weten we gewoon niet tegen wie we het hebben”, licht Bovag-secretaris Frans Bastiaansen toe. “Het VRB-bestuur is niet via een democratisch proces gekozen en heeft dus geen mandaat van de leden. Daardoor weten wij niet of zij namens zichzelf praten, of namens alle rijscholen die VRB-lid zijn.”

VRB houdt in juni verkiezingen waaruit het bestuur gekozen wordt. “Pas als VRB een democratisch gekozen bestuur heeft, gaan wij weer in overleg met hen”, zegt Bastiaansen.

Brancheorganisaties

Volgens de statuten van het BVO moeten de erkende landelijke brancheorganisaties een democratisch gekozen bestuur hebben, zegt Bastiaansen. Overigens hebben de andere leden CBR en FAM geen problemen met de zitting van VRB in het BVO, wat reden voor Bovag is om zich terug te trekken.

Volgens VRB spreken de statuten van het BVO helemaal niet over de eis tot ‘democratisch gekozen bestuur’. “Daar kwam de Bovag pas eind 2011 mee aanzetten”, zegt VRB-bestuurslid Hans Pierik. “Wij voldoen aan alle eisen die gesteld worden door de statuten in het BVO. Dat is ook meerdere malen bevestigd door het CBR.”

Ledenvergadering

VRB heeft op 28 juni een algemene ledenvergadering waar een officieel bestuur gekozen gaat worden door de leden. “Tot die tijd zijn wij een bestuur in oprichting”, vertelt Pierik. “Het bevreemdt ons zeer dat Bovag deze beslissing nu heeft genomen, nadat we al 2,5 jaar met elkaar in gesprek zijn.”

Volgens Bastiaansen komt met de beslissing af te zien van deelname aan het BVO de belangenbehartiging van Bovag Rijscholen voor de eigen leden richting het CBR niet in gevaar. “Wij bespreken voortaan dit soort zaken rechtstreeks met het CBR, buiten het BVO.”

Rijscholen

Bovag zegt de stem van VRB-achterban wel serieus te nemen. “Het is prima dat deze rijscholen een eigen stem hebben. Maar dan wel een democratische stem”, aldus Bastiaansen.

“Bovag moet zich niet met deze interne zaken bemoeien. Wij hebben het mandaat van onze leden conform onze statuten”, reageert VRB-bestuurslid Pierik.

Bart Pals

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Bart Pals

35 reacties op “Bovag stapt uit BVO wegens ‘nog niet gekozen bestuur’ VRB”

Ronaldo Cok|29.03.12|11:48

Ja Ja, Bovag dat is nou vervelend nog een branche organisatie die een vinger in de pap heeft en en nog altijd groeiende is en wat vervelend nu dat jullie niet meer het alleen recht hebben.
En ja dan stap je toch gewoon uit de BVO, erg kinderachtig hoor erken gewoon dat de VRB groter wordt en meer leden achter zich krijgen dan de Bovag.

Rick|29.03.12|12:02

VRB is ook een rare organisatie. Als leerling werkt het eigenlijk alleen maar in je nadeel want zo’n Rijschoolbelang logo wil zeggen dat de rijschool bijvoorbeeld hulp krijgt bij betalingsconflicten. Als een rijschool failliet gaat krijg je als leerling niks en als je in conflict raakt met een rijschool dan krijg je een professioneel incassobureau achter je aan via VRB. De enige echte brancheorganisatie is BOVAG.

Ronaldo Cok|29.03.12|12:06

@rick Ja Ja lees even het stuk van de bovag met de aangescherpte voorwaarde van het BGF.

Martin|29.03.12|12:12

Tja, als je bij rijschool gegevens kijkt , zie je toch echt meer RB labeltjes dan bovag labeltjes.
Zoekt bovag nu spijkertjes op laag water?
En volgens mij staat vrijwel iedereen achter het bestuur van het R.B.
Is dat bij de bovag ook zo ?
Komt er nu een tweede BVO?

Ronaldo Cok|29.03.12|12:14

@rick en als je je zelf wat meer in de VRB verdiept zul je zien dat deze organisatie meer te bieden heeft dan de Bovag en nog voor veel minder geld ook, vergelijk dat maar eens met de Bovag waar jij dik moet aftikken voor het aantal examens wat jij afneemt.
Kijk gerust eens op de website van de VRB en je zult zien dat het geen rare organisatie is maar een organisatie die echt op komt voor zijn leden.

marc|29.03.12|12:15

ik heb geen bovag of rijschoolbelang nodig,
en wat doet de bovag voor ons??
of de rijschoolbelang??
dure verzekering verkopen??
hahahaa ja dat bedoel ik.
maar ook hier maar altijd hetzelfde,iedereen roept maar iets en dan??
niets gebeurd,
net zo als met de vlaggetjes op rijschoolbelang,
maak dan bezwaar bij het cbr,

Daniek|29.03.12|12:24

VRB zegt ook dat je ‘gratis’ leerlingen krijgt van autorijles.nl maar er komen zelf offerte aanvragen binnen hier.

Ronaldo Cok|29.03.12|12:27

@marc hoe zo dure verzekering kopen, ik vraag me nu echt af wie roept hier nu maar wat?

Ronaldo Cok|29.03.12|12:28

@ nou mooi toch, dat heeft de Bovag in ieder geval niet.

Bert de Weerd|29.03.12|12:29

Rick schreef “De enige echte branche organisatie is Bovag” De arrogante houding van de Bovag straalt er vanaf!

Wim van Dijk|29.03.12|12:35

In plaats dat de bovag en de vrb met elkaar concurreren ( en dat geld zeker ook voor de klagers die hierboven maar wat roepen ) zouden ze moeten samenwerken om wat te doen voor rijscholen, weglopen uit een overleg helpt daar niet bij. Zoek uit wat je wilt met je branche en ga lobbyen in Den Haag, doe iets ipv zeuren over statuten. zorg voor BPM vrijstelling of investeringsaftrek voor een lesauto. Dan hebben we wat aan de branche organisatie

Jan|29.03.12|12:43

Is toch prima dat de bovag er uit stapt en wordt het bestuur bij de bovag wel democratisch gekozen?
Ik ben jaren bovag lid geweest, nog nooit is mijn mening gevraagd over de keuze van het bestuur.
Dat ging altijd boven onze hoofden en wij werden er niet in gekend.
Dus bovag heeft boter op zijn hoofd.
Daarom lekker doorgaan met rijschooloverleg en laat de bovag maar lekker op de bank toekijken.
Richten ze de minste schade aan :lol:

Ronaldo Cok|29.03.12|12:44

@Wim inderdaad Wim je zegt het het niet met zoveel woorden maar de Bovag Zeurt, de Bovag loopt weg uit het overleg en de Bovag wil niet samenwerken.
Dit zeggen op een enkeling na iedereen die hier boven iets geschreven heeft.

Bert de Weerd|29.03.12|12:52

@ Ronaldo, goed samengevat!

Els|29.03.12|12:56

Bastiaanse zegt “Wij bespreken voortaan dit soort zaken rechtstreeks met het CBR, buiten het BVO.”Dit klinkt naar achterkamer politiek, wij (lees Bovag) regelen het wel voor de rijscholen!! Wie was er ook alweer zo groot voorstander van de sanctie bij de WRM? Deze sanctie heeft voor alle rijscholen gevolgen!! Misschien is het besluit van de Bovag om uit de BVO te stappen ook een reden voor de leden om alvast hun lidmaatschap op te zeggen!

oplettende|29.03.12|12:56

Dat krijg je nu BOVAG de laatste tijd hebben jullie er ook wel echt een potje van gemaakt ,
niemand deugde alle niet rijscholen waren maar beunhazen ,opdringerige brieven versturen terwijl er niemand om vroeg en na al deze negatieve berichten , zijn de ogen opengegaan en krijgt de VRB het daardoor drukker , ook ik juich deze organisatie toe ,tenminste geen moddergooiers en alleeneisers. Goed zo VRB een dikke pluim.

Wim van Dijk|29.03.12|13:04

Even voor de goede orde, een organisatie als de BOVAG is natuurlijk wel HEEL belangrijk voor de branche, het is een grote naam met een even groot lobby netwerk en ik weet zeker dat ze veel goeds zouden kunnen bereiken, als ze de gedrevenheid van de vrb/srb zouden kunnen combineren met de professionele organisatie van de bovag want laten we eerlijk zijn de vrb zijn wel vrijwilligers met een klein budget en dat merk je aan het verschil in contributie dus laten we ook een beetje blij zijn met BOVAG

John|29.03.12|13:05

Geeft niets. Als Bovag er uit stapt wordt de invloed van VRB eb FAM alleen maar groter toch? En ik neem aan dat de Bovag dan ook uit de CEC stapt. Want ook daar zit het VRB in. Dus daar kunnen ze dan ook niet met het VRB overleggen.

Johan|29.03.12|13:25

Och och och BOVAG, hebben we weer een stok gevonden om de hond te slaan. Tjonge wat zijn jullie toch zielig bezig. Doe eindelijk eens wat zinnigs met het geld van jullie eigen leden.
Ruzie maken over iets onzinnigs hoort hier niet bij .
Waarom denken jullie dat ik geen lid ben van wat voor vereeniging dan ook.

Echt sneu hoor

Jos Schetters|29.03.12|13:28

Bovag wil graag de grootste vinger in de pap. Fijn dat ze opstappen. Voor mij mogen ze voor altijd wegblijven. Ik heb zelden een club gezien die zo braaf aan het handje van het CBR liep.
Ik zie de toekomst van VRB en SRB rooskleurig tegemoet. Deze club zal veel meer voor de rijschoolhouders gaan bieden.

Bert de Weerd|29.03.12|15:02

.03.12 | 13:05 | John
Geeft niets. Als Bovag er uit stapt wordt de invloed van VRB eb FAM alleen maar groter toch? En ik neem aan dat de Bovag dan ook uit de CEC stapt. Want ook daar zit het VRB in. Dus daar kunnen ze dan ook niet met het VRB overleggen.

Eens!!
Zoals ze zich de afgelopen jaren en nu gedragen mogen ze wat mij betreft voorgoed uit de rijschoolbranche verdwijnen!

marcel|29.03.12|15:14

laat de bovag eerst maar een voor hun eigen klante opkomen
als je lid bent en je hebt iets met een andere bovag lid dan doen ze helemaal niets
dus waar heb je bovag voor dan

Nic|29.03.12|15:54

Klasse wat een goede stap van Bovag om uit BVO te stappen en nu ook de lijn doorvoeren nemen en uit CEC te gaan! Natuurlijk wel de consequentie dragen dat je dan geen ingang meer hebt want aan achterkamertjes politiek mag niet worden gedaan.
Bovag heeft door de jaren heen al bewezen dat ze geen belangen behartigen van de rijschoolbranche dus laat nu de anderen maar een poging wagen om het tij te keren en de branche weer gezond te maken. Met deze arrogante opstelling is het tijd om optestappen

Gerrie|29.03.12|17:04

Ik ben 40 jaar rijschoolhouder en nooit heb ik mij aangemeld als bovag lid en heb er ook nooit spijt van gehad,
Wel vaak gedacht dat ze voor de rijscholen meer verkeerd doen dan goed.

Fokke|29.03.12|17:17

Beste Frans,

Wijs besluit. Sta achter jouw argument. Tenslotte, wat voor belangenorganisatie ben je nu eigenlijk als je niet de democratische stem van je leden laat horen.
De BOVAG is duidelijk, helder en in uitstekend overleg met haar achterban.
Het is ook niet voor niets dat BOVAG door iedereen wordt herkend en erkend.
Ga zo door!

Ronaldo Cok|29.03.12|17:39

@Fokke ik ben zelf ook lid geweest van de Bovag maar ook daar werd nooit naar mijn mening gevraagd voor het gekozen bestuur.
Dus de Bovag is helemaal niet duidelijk en helder en is zeker niet in overleg met haar achterban sterker nog ze doen alles achter de rug van de instructeurs om (wrm sanctie) en herkend worden ze nu zeker en ik denk binnenkort zeker niet meer erkend, uit het BVO overleg stappen erg kinderachtig en zeker niet proffesioneel.

Willem Hezik|29.03.12|19:45

Ehh even kijken hoor? O ja is ook zo. Ehh BOVAG zit het VRB ook niet in de Centrale Examen Commissie? ( IBKI ) Als de VRB geen bestuur heeft, dan stap je daar toch ook uit? Je gaat toch niet om met een plakband bestuur van de VRB? Volgens mij had het IBKI vorig jaar al vraagtekens over de BOVAG over deelname van jullie in deze commissie. Maar ja als de VRB er in zit, ja niet zo moeilijk om hier ook uit te stappen lijkt me

jos meijer|29.03.12|19:50

Hoezo BOVAG democraties,denk maar eens aan de tijd dat de ABAN nog bestond,hetzelfde proberen ze nu ook weer zonder toestemming van de leden.

valli theupuring|29.03.12|20:16

Domeinnaam http://www.bovag.co.nl is nog vrij, zullen we met zn allen zelf iets oprichten?
Bovag wil toch het CBR overnemen

wim|29.03.12|21:14

Helemaal mee eens met Willem Hezik groetjes van Wim

donna|29.03.12|22:43

Zou deze gedachtendwaling van de bovag overlegd zijn met hun achterban? Ze zullen wel denken die paar leden die we nog als trouwe volgers hebben die pikken dit wel want hebben net de contributie betaald en kunnen toch niet weg.
Hopelijk ziet de politiek nu ook hoe belachelijk ze zich gedragen om maar in de picture te staan en zogenaamd belangrijk en eerlijk over te komen
VRB zal zeker blij zijn met deze strakke actie en ze meer leden brengen dan de bovag lief is.
Wie zijn nou de beunhazen

peter|29.03.12|22:49

samen staan we sterk dat de BOVAG dit niet wil?

Peter Jansen|30.03.12|10:45

Ben jaren lid geweest van bovag en aban betaalde trouw ieder jaar mijn contributie 10 jaar aan 1 stuk aan bovag en nu ik geen lid meer ben ga ik van die bedragen fijn jaarlijks op vakantie.
Dus ik kan zeggen dat bovag mij wat opleverde

Nic|30.03.12|17:40

Gezien het andere topic heeft Bovag nu een gevoelige nerderlaag geleden want BVO overleg is zonder hen gewoon doorgegaan en heeft geresulteerd in het weghalen van de logo’s op CBR site. Bovag’s invloed dus toch tanende Zou CEC na deze motie van wanttrouwen tegen VRB nu ook niet kunnen besluiten dat de Bovag niet meer welkom is in het overleg en zo ook de politiek en het IBKI Daar zou menig instructeur beter van kunnen worden

Wim van Dijk|04.04.12|14:46

Wat ik jammer vind in alle discussies die negatief uitpakken over de BOVAG of welke andere organisatie dan ook is dat , met uitzondering van het IBKI, deze organisaties niet de moeite nemen om zelf te reageren en hun standpunt uit te leggen.

Kom op BOVAG leg uit wat je aan het doen bent

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bovag stapt uit BVO wegens ‘nog niet gekozen bestuur’ VRB | RijschoolPro
Bovag Rijscholen Congres, Louwman automuseum, Den Haag

Bovag stapt uit BVO wegens ‘nog niet gekozen bestuur’ VRB

Belangenvereniging Bovag Rijscholen stapt per direct uit het Branche Voorzitters Overleg (BVO). Dit is het overlegplatform van CBR met Bovag, VRB en FAM. Reden voor het opstappen van Bovag is dat het huidige bestuur van VRB nog niet op democratische wijze is gekozen. VRB noemt deze beslissing van Bovag ‘belachelijk’.

Bovag Rijscholen heeft zich dan ook afgemeld voor de eerstvolgende vergadering as vrijdag. In het BVO worden alle lopende zaken in de rijschoolbranche besproken tussen CBR en de vertegenwoordigingen van de rijscholen.

Democratisch proces

“Maar bij VRB weten we gewoon niet tegen wie we het hebben”, licht Bovag-secretaris Frans Bastiaansen toe. “Het VRB-bestuur is niet via een democratisch proces gekozen en heeft dus geen mandaat van de leden. Daardoor weten wij niet of zij namens zichzelf praten, of namens alle rijscholen die VRB-lid zijn.”

VRB houdt in juni verkiezingen waaruit het bestuur gekozen wordt. “Pas als VRB een democratisch gekozen bestuur heeft, gaan wij weer in overleg met hen”, zegt Bastiaansen.

Brancheorganisaties

Volgens de statuten van het BVO moeten de erkende landelijke brancheorganisaties een democratisch gekozen bestuur hebben, zegt Bastiaansen. Overigens hebben de andere leden CBR en FAM geen problemen met de zitting van VRB in het BVO, wat reden voor Bovag is om zich terug te trekken.

Volgens VRB spreken de statuten van het BVO helemaal niet over de eis tot ‘democratisch gekozen bestuur’. “Daar kwam de Bovag pas eind 2011 mee aanzetten”, zegt VRB-bestuurslid Hans Pierik. “Wij voldoen aan alle eisen die gesteld worden door de statuten in het BVO. Dat is ook meerdere malen bevestigd door het CBR.”

Ledenvergadering

VRB heeft op 28 juni een algemene ledenvergadering waar een officieel bestuur gekozen gaat worden door de leden. “Tot die tijd zijn wij een bestuur in oprichting”, vertelt Pierik. “Het bevreemdt ons zeer dat Bovag deze beslissing nu heeft genomen, nadat we al 2,5 jaar met elkaar in gesprek zijn.”

Volgens Bastiaansen komt met de beslissing af te zien van deelname aan het BVO de belangenbehartiging van Bovag Rijscholen voor de eigen leden richting het CBR niet in gevaar. “Wij bespreken voortaan dit soort zaken rechtstreeks met het CBR, buiten het BVO.”

Rijscholen

Bovag zegt de stem van VRB-achterban wel serieus te nemen. “Het is prima dat deze rijscholen een eigen stem hebben. Maar dan wel een democratische stem”, aldus Bastiaansen.

“Bovag moet zich niet met deze interne zaken bemoeien. Wij hebben het mandaat van onze leden conform onze statuten”, reageert VRB-bestuurslid Pierik.

Bart Pals

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Bart Pals

35 reacties op “Bovag stapt uit BVO wegens ‘nog niet gekozen bestuur’ VRB”

Ronaldo Cok|29.03.12|11:48

Ja Ja, Bovag dat is nou vervelend nog een branche organisatie die een vinger in de pap heeft en en nog altijd groeiende is en wat vervelend nu dat jullie niet meer het alleen recht hebben.
En ja dan stap je toch gewoon uit de BVO, erg kinderachtig hoor erken gewoon dat de VRB groter wordt en meer leden achter zich krijgen dan de Bovag.

Rick|29.03.12|12:02

VRB is ook een rare organisatie. Als leerling werkt het eigenlijk alleen maar in je nadeel want zo’n Rijschoolbelang logo wil zeggen dat de rijschool bijvoorbeeld hulp krijgt bij betalingsconflicten. Als een rijschool failliet gaat krijg je als leerling niks en als je in conflict raakt met een rijschool dan krijg je een professioneel incassobureau achter je aan via VRB. De enige echte brancheorganisatie is BOVAG.

Ronaldo Cok|29.03.12|12:06

@rick Ja Ja lees even het stuk van de bovag met de aangescherpte voorwaarde van het BGF.

Martin|29.03.12|12:12

Tja, als je bij rijschool gegevens kijkt , zie je toch echt meer RB labeltjes dan bovag labeltjes.
Zoekt bovag nu spijkertjes op laag water?
En volgens mij staat vrijwel iedereen achter het bestuur van het R.B.
Is dat bij de bovag ook zo ?
Komt er nu een tweede BVO?

Ronaldo Cok|29.03.12|12:14

@rick en als je je zelf wat meer in de VRB verdiept zul je zien dat deze organisatie meer te bieden heeft dan de Bovag en nog voor veel minder geld ook, vergelijk dat maar eens met de Bovag waar jij dik moet aftikken voor het aantal examens wat jij afneemt.
Kijk gerust eens op de website van de VRB en je zult zien dat het geen rare organisatie is maar een organisatie die echt op komt voor zijn leden.

marc|29.03.12|12:15

ik heb geen bovag of rijschoolbelang nodig,
en wat doet de bovag voor ons??
of de rijschoolbelang??
dure verzekering verkopen??
hahahaa ja dat bedoel ik.
maar ook hier maar altijd hetzelfde,iedereen roept maar iets en dan??
niets gebeurd,
net zo als met de vlaggetjes op rijschoolbelang,
maak dan bezwaar bij het cbr,

Daniek|29.03.12|12:24

VRB zegt ook dat je ‘gratis’ leerlingen krijgt van autorijles.nl maar er komen zelf offerte aanvragen binnen hier.

Ronaldo Cok|29.03.12|12:27

@marc hoe zo dure verzekering kopen, ik vraag me nu echt af wie roept hier nu maar wat?

Ronaldo Cok|29.03.12|12:28

@ nou mooi toch, dat heeft de Bovag in ieder geval niet.

Bert de Weerd|29.03.12|12:29

Rick schreef “De enige echte branche organisatie is Bovag” De arrogante houding van de Bovag straalt er vanaf!

Wim van Dijk|29.03.12|12:35

In plaats dat de bovag en de vrb met elkaar concurreren ( en dat geld zeker ook voor de klagers die hierboven maar wat roepen ) zouden ze moeten samenwerken om wat te doen voor rijscholen, weglopen uit een overleg helpt daar niet bij. Zoek uit wat je wilt met je branche en ga lobbyen in Den Haag, doe iets ipv zeuren over statuten. zorg voor BPM vrijstelling of investeringsaftrek voor een lesauto. Dan hebben we wat aan de branche organisatie

Jan|29.03.12|12:43

Is toch prima dat de bovag er uit stapt en wordt het bestuur bij de bovag wel democratisch gekozen?
Ik ben jaren bovag lid geweest, nog nooit is mijn mening gevraagd over de keuze van het bestuur.
Dat ging altijd boven onze hoofden en wij werden er niet in gekend.
Dus bovag heeft boter op zijn hoofd.
Daarom lekker doorgaan met rijschooloverleg en laat de bovag maar lekker op de bank toekijken.
Richten ze de minste schade aan :lol:

Ronaldo Cok|29.03.12|12:44

@Wim inderdaad Wim je zegt het het niet met zoveel woorden maar de Bovag Zeurt, de Bovag loopt weg uit het overleg en de Bovag wil niet samenwerken.
Dit zeggen op een enkeling na iedereen die hier boven iets geschreven heeft.

Bert de Weerd|29.03.12|12:52

@ Ronaldo, goed samengevat!

Els|29.03.12|12:56

Bastiaanse zegt “Wij bespreken voortaan dit soort zaken rechtstreeks met het CBR, buiten het BVO.”Dit klinkt naar achterkamer politiek, wij (lees Bovag) regelen het wel voor de rijscholen!! Wie was er ook alweer zo groot voorstander van de sanctie bij de WRM? Deze sanctie heeft voor alle rijscholen gevolgen!! Misschien is het besluit van de Bovag om uit de BVO te stappen ook een reden voor de leden om alvast hun lidmaatschap op te zeggen!

oplettende|29.03.12|12:56

Dat krijg je nu BOVAG de laatste tijd hebben jullie er ook wel echt een potje van gemaakt ,
niemand deugde alle niet rijscholen waren maar beunhazen ,opdringerige brieven versturen terwijl er niemand om vroeg en na al deze negatieve berichten , zijn de ogen opengegaan en krijgt de VRB het daardoor drukker , ook ik juich deze organisatie toe ,tenminste geen moddergooiers en alleeneisers. Goed zo VRB een dikke pluim.

Wim van Dijk|29.03.12|13:04

Even voor de goede orde, een organisatie als de BOVAG is natuurlijk wel HEEL belangrijk voor de branche, het is een grote naam met een even groot lobby netwerk en ik weet zeker dat ze veel goeds zouden kunnen bereiken, als ze de gedrevenheid van de vrb/srb zouden kunnen combineren met de professionele organisatie van de bovag want laten we eerlijk zijn de vrb zijn wel vrijwilligers met een klein budget en dat merk je aan het verschil in contributie dus laten we ook een beetje blij zijn met BOVAG

John|29.03.12|13:05

Geeft niets. Als Bovag er uit stapt wordt de invloed van VRB eb FAM alleen maar groter toch? En ik neem aan dat de Bovag dan ook uit de CEC stapt. Want ook daar zit het VRB in. Dus daar kunnen ze dan ook niet met het VRB overleggen.

Johan|29.03.12|13:25

Och och och BOVAG, hebben we weer een stok gevonden om de hond te slaan. Tjonge wat zijn jullie toch zielig bezig. Doe eindelijk eens wat zinnigs met het geld van jullie eigen leden.
Ruzie maken over iets onzinnigs hoort hier niet bij .
Waarom denken jullie dat ik geen lid ben van wat voor vereeniging dan ook.

Echt sneu hoor

Jos Schetters|29.03.12|13:28

Bovag wil graag de grootste vinger in de pap. Fijn dat ze opstappen. Voor mij mogen ze voor altijd wegblijven. Ik heb zelden een club gezien die zo braaf aan het handje van het CBR liep.
Ik zie de toekomst van VRB en SRB rooskleurig tegemoet. Deze club zal veel meer voor de rijschoolhouders gaan bieden.

Bert de Weerd|29.03.12|15:02

.03.12 | 13:05 | John
Geeft niets. Als Bovag er uit stapt wordt de invloed van VRB eb FAM alleen maar groter toch? En ik neem aan dat de Bovag dan ook uit de CEC stapt. Want ook daar zit het VRB in. Dus daar kunnen ze dan ook niet met het VRB overleggen.

Eens!!
Zoals ze zich de afgelopen jaren en nu gedragen mogen ze wat mij betreft voorgoed uit de rijschoolbranche verdwijnen!

marcel|29.03.12|15:14

laat de bovag eerst maar een voor hun eigen klante opkomen
als je lid bent en je hebt iets met een andere bovag lid dan doen ze helemaal niets
dus waar heb je bovag voor dan

Nic|29.03.12|15:54

Klasse wat een goede stap van Bovag om uit BVO te stappen en nu ook de lijn doorvoeren nemen en uit CEC te gaan! Natuurlijk wel de consequentie dragen dat je dan geen ingang meer hebt want aan achterkamertjes politiek mag niet worden gedaan.
Bovag heeft door de jaren heen al bewezen dat ze geen belangen behartigen van de rijschoolbranche dus laat nu de anderen maar een poging wagen om het tij te keren en de branche weer gezond te maken. Met deze arrogante opstelling is het tijd om optestappen

Gerrie|29.03.12|17:04

Ik ben 40 jaar rijschoolhouder en nooit heb ik mij aangemeld als bovag lid en heb er ook nooit spijt van gehad,
Wel vaak gedacht dat ze voor de rijscholen meer verkeerd doen dan goed.

Fokke|29.03.12|17:17

Beste Frans,

Wijs besluit. Sta achter jouw argument. Tenslotte, wat voor belangenorganisatie ben je nu eigenlijk als je niet de democratische stem van je leden laat horen.
De BOVAG is duidelijk, helder en in uitstekend overleg met haar achterban.
Het is ook niet voor niets dat BOVAG door iedereen wordt herkend en erkend.
Ga zo door!

Ronaldo Cok|29.03.12|17:39

@Fokke ik ben zelf ook lid geweest van de Bovag maar ook daar werd nooit naar mijn mening gevraagd voor het gekozen bestuur.
Dus de Bovag is helemaal niet duidelijk en helder en is zeker niet in overleg met haar achterban sterker nog ze doen alles achter de rug van de instructeurs om (wrm sanctie) en herkend worden ze nu zeker en ik denk binnenkort zeker niet meer erkend, uit het BVO overleg stappen erg kinderachtig en zeker niet proffesioneel.

Willem Hezik|29.03.12|19:45

Ehh even kijken hoor? O ja is ook zo. Ehh BOVAG zit het VRB ook niet in de Centrale Examen Commissie? ( IBKI ) Als de VRB geen bestuur heeft, dan stap je daar toch ook uit? Je gaat toch niet om met een plakband bestuur van de VRB? Volgens mij had het IBKI vorig jaar al vraagtekens over de BOVAG over deelname van jullie in deze commissie. Maar ja als de VRB er in zit, ja niet zo moeilijk om hier ook uit te stappen lijkt me

jos meijer|29.03.12|19:50

Hoezo BOVAG democraties,denk maar eens aan de tijd dat de ABAN nog bestond,hetzelfde proberen ze nu ook weer zonder toestemming van de leden.

valli theupuring|29.03.12|20:16

Domeinnaam http://www.bovag.co.nl is nog vrij, zullen we met zn allen zelf iets oprichten?
Bovag wil toch het CBR overnemen

wim|29.03.12|21:14

Helemaal mee eens met Willem Hezik groetjes van Wim

donna|29.03.12|22:43

Zou deze gedachtendwaling van de bovag overlegd zijn met hun achterban? Ze zullen wel denken die paar leden die we nog als trouwe volgers hebben die pikken dit wel want hebben net de contributie betaald en kunnen toch niet weg.
Hopelijk ziet de politiek nu ook hoe belachelijk ze zich gedragen om maar in de picture te staan en zogenaamd belangrijk en eerlijk over te komen
VRB zal zeker blij zijn met deze strakke actie en ze meer leden brengen dan de bovag lief is.
Wie zijn nou de beunhazen

peter|29.03.12|22:49

samen staan we sterk dat de BOVAG dit niet wil?

Peter Jansen|30.03.12|10:45

Ben jaren lid geweest van bovag en aban betaalde trouw ieder jaar mijn contributie 10 jaar aan 1 stuk aan bovag en nu ik geen lid meer ben ga ik van die bedragen fijn jaarlijks op vakantie.
Dus ik kan zeggen dat bovag mij wat opleverde

Nic|30.03.12|17:40

Gezien het andere topic heeft Bovag nu een gevoelige nerderlaag geleden want BVO overleg is zonder hen gewoon doorgegaan en heeft geresulteerd in het weghalen van de logo’s op CBR site. Bovag’s invloed dus toch tanende Zou CEC na deze motie van wanttrouwen tegen VRB nu ook niet kunnen besluiten dat de Bovag niet meer welkom is in het overleg en zo ook de politiek en het IBKI Daar zou menig instructeur beter van kunnen worden

Wim van Dijk|04.04.12|14:46

Wat ik jammer vind in alle discussies die negatief uitpakken over de BOVAG of welke andere organisatie dan ook is dat , met uitzondering van het IBKI, deze organisaties niet de moeite nemen om zelf te reageren en hun standpunt uit te leggen.

Kom op BOVAG leg uit wat je aan het doen bent

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.