‘Ook bij tevreden rijinstructeurs blijven we het systeem innoveren’

Gareko

Ontevreden zijn de rijinstructeurs die bij hem een dubbele bediening in hebben laten bouwen allerminst. Toch blijft Gareko-eigenaar Jan In den Berken dag in dag uit innoveren om het lesgeven in de lesauto zo soepel mogelijk te laten verlopen. “Ik wil het product zo optimaal mogelijk hebben voor de rijinstructeur.”

De eigenaar van Gareko Dubbele Bedieningen en Autoaanpassingen kan buigen op 44 jaar ervaring in de sector. Dat komt vooral tot uiting in de ontwikkeling van dubbele bedieningen voor vele nieuwe automodellen die worden gebruikt als lesauto.

Porsche en Ferrari

Het afgelopen jaar was geen uitzondering in de ontwikkelreeks van vele dubbele bedieningen. Zo werd onder andere voor de nieuwe Mitsubishi Outlander, de Volkswagen Polo, de Opel Corsa, de BMW 2 en de Mini Cooper tekeningen gemaakt voor een stangensysteem en werden deze gelijk ingebouwd. Aan het begin van 2016 is ook de nieuwe Opel Astra al aan de beurt gekomen.

Maar het zijn niet alleen de reguliere varianten waar In den Berken mee aan de gang gaat. Zo voorzag hij ook al eens sportmodellen van Porsche en Ferrari van pedalen bij de bijrijder. “Laatst zelfs bij een antieke Jaguar”, vertelt de eigenaar. “Een crèmewitte, met een sigarenplankje van notenhout ingebouwd. Dat zijn wel de bijzondere gevallen.”

Uitklikken groot voordeel

De werkwijze van In den Berken valt op als hij vertelt over de tekeningen die hij maakt voor alle nieuwe modellen auto’s. Het stangensysteem wordt door veel rijschoolhouders gekozen omdat het uitklikbaar is bij de bijrijder en daardoor privé prettig rijdt. En ook al is zo’n systeem dan ontwikkeld en kan het op een breed wagenpark worden ingebouwd, dan nog is de Gareko-eigenaar niet tevreden.

“Mijn klanten komen amper terug met klachten”, vertelt hij. “Maar als ik iets niet honderd procent perfect ervaar, ga ik er toch mee aan de slag. Dan geef ik een klant korting in ruil voor een paar extra uur met het bewuste model, zodat ik de bediening of inbouw kan verbeteren waar mogelijk. Ook al vinden de instructeurs dat eigenlijk niet nodig.”

Bereik

In 2015 zijn bij Gareko weer tussen de 700 en 800 dubbele bedieningen ingebouwd. Ook aanpassingen aan auto’s vallen binnen de expertise van In den Berken. “Dat kan van alles zijn. Een stoelslede verplaatsen voor een bovengemiddeld lang persoon, of aangepaste stangen voor iemand met een beperking in een of beide benen.”

Lars Verpalen

Lees ook: ‘Dubbele bediening op maat garandeert echte kwaliteit’

Auteur: Lars Verpalen

1 reactie op “‘Ook bij tevreden rijinstructeurs blijven we het systeem innoveren’”

ben ook een tevreden klant ;)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Ook bij tevreden rijinstructeurs blijven we het systeem innoveren’ | RijschoolPro

‘Ook bij tevreden rijinstructeurs blijven we het systeem innoveren’

Gareko

Ontevreden zijn de rijinstructeurs die bij hem een dubbele bediening in hebben laten bouwen allerminst. Toch blijft Gareko-eigenaar Jan In den Berken dag in dag uit innoveren om het lesgeven in de lesauto zo soepel mogelijk te laten verlopen. “Ik wil het product zo optimaal mogelijk hebben voor de rijinstructeur.”

De eigenaar van Gareko Dubbele Bedieningen en Autoaanpassingen kan buigen op 44 jaar ervaring in de sector. Dat komt vooral tot uiting in de ontwikkeling van dubbele bedieningen voor vele nieuwe automodellen die worden gebruikt als lesauto.

Porsche en Ferrari

Het afgelopen jaar was geen uitzondering in de ontwikkelreeks van vele dubbele bedieningen. Zo werd onder andere voor de nieuwe Mitsubishi Outlander, de Volkswagen Polo, de Opel Corsa, de BMW 2 en de Mini Cooper tekeningen gemaakt voor een stangensysteem en werden deze gelijk ingebouwd. Aan het begin van 2016 is ook de nieuwe Opel Astra al aan de beurt gekomen.

Maar het zijn niet alleen de reguliere varianten waar In den Berken mee aan de gang gaat. Zo voorzag hij ook al eens sportmodellen van Porsche en Ferrari van pedalen bij de bijrijder. “Laatst zelfs bij een antieke Jaguar”, vertelt de eigenaar. “Een crèmewitte, met een sigarenplankje van notenhout ingebouwd. Dat zijn wel de bijzondere gevallen.”

Uitklikken groot voordeel

De werkwijze van In den Berken valt op als hij vertelt over de tekeningen die hij maakt voor alle nieuwe modellen auto’s. Het stangensysteem wordt door veel rijschoolhouders gekozen omdat het uitklikbaar is bij de bijrijder en daardoor privé prettig rijdt. En ook al is zo’n systeem dan ontwikkeld en kan het op een breed wagenpark worden ingebouwd, dan nog is de Gareko-eigenaar niet tevreden.

“Mijn klanten komen amper terug met klachten”, vertelt hij. “Maar als ik iets niet honderd procent perfect ervaar, ga ik er toch mee aan de slag. Dan geef ik een klant korting in ruil voor een paar extra uur met het bewuste model, zodat ik de bediening of inbouw kan verbeteren waar mogelijk. Ook al vinden de instructeurs dat eigenlijk niet nodig.”

Bereik

In 2015 zijn bij Gareko weer tussen de 700 en 800 dubbele bedieningen ingebouwd. Ook aanpassingen aan auto’s vallen binnen de expertise van In den Berken. “Dat kan van alles zijn. Een stoelslede verplaatsen voor een bovengemiddeld lang persoon, of aangepaste stangen voor iemand met een beperking in een of beide benen.”

Lars Verpalen

Lees ook: ‘Dubbele bediening op maat garandeert echte kwaliteit’

Auteur: Lars Verpalen

1 reactie op “‘Ook bij tevreden rijinstructeurs blijven we het systeem innoveren’”

ben ook een tevreden klant ;)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.