Verdubbeling bezoekersaantal Rijscholenkiezer na vernieuwing

De overgang naar een gesloten reviewsysteem en nieuwe campagnes werpen zijn vruchten af voor de Rijscholenkiezer. Het platform van TeamAlert, waarop rijscholen met elkaar kunnen worden vergeleken op basis van reviews, heeft sinds de lancering van de vernieuwde variant twee keer zoveel bezoekers per maand. Nu de bekendheid is toegenomen, verschuift de focus naar het verhogen van het aantal reviews, laat Nard Gilsing van TeamAlert weten.

In december maakte de Rijscholenkiezer een grote vernieuwingsslag door over te gaan op een gesloten reviewsysteem. Rijschoolleerlingen ontvangen nu bij het machtigen van hun rijschool voor het praktijkexamen een unieke link waarmee ze de betreffende rijschool kunnen beoordelen. Hiermee is een grote stap voorwaarts gemaakt in de betrouwbaarheid van het vergelijkingsplatform, waar in het begin veel kritiek op was door onterechte reviews.

Focus op jongeren

De Rijscholenkiezer is in de periode na de vernieuwing gestegen naar ruim 15.000 unieke bezoekers per maand. “Ook in het zoekverkeer op de website zien we een flinke stijging”, vertelt Nard Gilsing van TeamAlert. De organisatie concludeert daardoor dat de eerste fase van de nieuwe campagne goed slaagt. “We werken vooral via social media, en daarnaast ondersteunen VVN, ANWB en het CBR ons.”

TeamAlert focust zich in de promotie op jongeren. Het gaat in de loop van dit jaar flink wat acties opstarten die vanaf nu direct gericht zijn op het activeren van de leerlingen om een review te schrijven. Gilsing: “Bekendheid is een eerste, belangrijke stap die we zetten. We zien al een lichte stijging in het aantal geschreven reviews, dat willen we nu flink opkrikken.”

Ideeën van rijscholen

In de ontwikkeling van de Rijscholenkiezer overlegt TeamAlert veel met de brancheorganisaties FAM, VRB en BOVAG en met het CBR. Daarnaast benadrukt Gilsing dat de organisatie altijd open staat voor ideeën van rijscholen. “Ons doel is om samen met de branche het platform te optimaliseren en het leerlingen zo gemakkelijker maakt om een geschikte rijschool te vinden.”

Lees ook: Vernieuwde Rijscholenkiezer nu met gesloten reviewsysteem

Auteur: Lars Verpalen

2 reacties op “Verdubbeling bezoekersaantal Rijscholenkiezer na vernieuwing”

Bert de Weerd|09.03.16|13:16

Goed om te lezen dat er geleerd is van de knullige opstartproblemen in het begin.

Peter Hanemaaijer|10.03.16|13:26

Goed zo. Nu die belachelijke regeling er nog af dat bij Bovag aangesloten rijscholen meer punten krijgen. Dit slaat werkelijk helemaal nergens op! Bij ons ligt de kwaliteit minstens zo hoog als bij een Bovag aangesloten rijschool. Het Bovag lidmaatschap bedank ik echter voor.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verdubbeling bezoekersaantal Rijscholenkiezer na vernieuwing | RijschoolPro

Verdubbeling bezoekersaantal Rijscholenkiezer na vernieuwing

De overgang naar een gesloten reviewsysteem en nieuwe campagnes werpen zijn vruchten af voor de Rijscholenkiezer. Het platform van TeamAlert, waarop rijscholen met elkaar kunnen worden vergeleken op basis van reviews, heeft sinds de lancering van de vernieuwde variant twee keer zoveel bezoekers per maand. Nu de bekendheid is toegenomen, verschuift de focus naar het verhogen van het aantal reviews, laat Nard Gilsing van TeamAlert weten.

In december maakte de Rijscholenkiezer een grote vernieuwingsslag door over te gaan op een gesloten reviewsysteem. Rijschoolleerlingen ontvangen nu bij het machtigen van hun rijschool voor het praktijkexamen een unieke link waarmee ze de betreffende rijschool kunnen beoordelen. Hiermee is een grote stap voorwaarts gemaakt in de betrouwbaarheid van het vergelijkingsplatform, waar in het begin veel kritiek op was door onterechte reviews.

Focus op jongeren

De Rijscholenkiezer is in de periode na de vernieuwing gestegen naar ruim 15.000 unieke bezoekers per maand. “Ook in het zoekverkeer op de website zien we een flinke stijging”, vertelt Nard Gilsing van TeamAlert. De organisatie concludeert daardoor dat de eerste fase van de nieuwe campagne goed slaagt. “We werken vooral via social media, en daarnaast ondersteunen VVN, ANWB en het CBR ons.”

TeamAlert focust zich in de promotie op jongeren. Het gaat in de loop van dit jaar flink wat acties opstarten die vanaf nu direct gericht zijn op het activeren van de leerlingen om een review te schrijven. Gilsing: “Bekendheid is een eerste, belangrijke stap die we zetten. We zien al een lichte stijging in het aantal geschreven reviews, dat willen we nu flink opkrikken.”

Ideeën van rijscholen

In de ontwikkeling van de Rijscholenkiezer overlegt TeamAlert veel met de brancheorganisaties FAM, VRB en BOVAG en met het CBR. Daarnaast benadrukt Gilsing dat de organisatie altijd open staat voor ideeën van rijscholen. “Ons doel is om samen met de branche het platform te optimaliseren en het leerlingen zo gemakkelijker maakt om een geschikte rijschool te vinden.”

Lees ook: Vernieuwde Rijscholenkiezer nu met gesloten reviewsysteem

Auteur: Lars Verpalen

2 reacties op “Verdubbeling bezoekersaantal Rijscholenkiezer na vernieuwing”

Bert de Weerd|09.03.16|13:16

Goed om te lezen dat er geleerd is van de knullige opstartproblemen in het begin.

Peter Hanemaaijer|10.03.16|13:26

Goed zo. Nu die belachelijke regeling er nog af dat bij Bovag aangesloten rijscholen meer punten krijgen. Dit slaat werkelijk helemaal nergens op! Bij ons ligt de kwaliteit minstens zo hoog als bij een Bovag aangesloten rijschool. Het Bovag lidmaatschap bedank ik echter voor.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.