Rijbewijstips CBR

CBR wijzigt tekst rijbewijstips: ‘explicieter dan de bedoeling was’

Het CBR heeft een nuancering aangebracht bij een van de rijbewijstips uit de social media-campagne. De zin ‘Check of de rijschool bij een van de brancheorganisaties is aangesloten, zo weet je zeker dat je een goede rijschool kiest’, werd niet door alle rijschoolhouders positief ontvangen. Volgens het CBR is deze zin door het ingeschakelde communicatiebureau ‘explicieter’ gemaakt dan de bedoeling was.

De website met advies aan leerlingen en ouders werd drie weken geleden gelanceerd. Met name de rijschoolhouders niet aangesloten zijn bij een branchevereniging, werden onaangenaam verrast door de verwijzing naar de brancheverenigingen. Ook op de Facebookpagina van RijschoolPro uitten zij massaal hun onvrede: “Dus rijscholen die niet zijn aangesloten bij een brancheorganisatie zijn geen goede rijscholen? Ze slaan hier finaal de plank mis”, schrijft een van hen.

Niet de bedoeling

Bij de eerste rijbewijstip, namelijk ‘Kies een goede rijschool, dat is niet altijd de goedkoopste’, meldt het CBR nu alleen nog dat er drie brancheverenigingen zijn, met daarbij een verwijzing naar de websites van de brancheverenigingen om te kijken aan welke eisen de rijscholen moeten voldoen.

“Wij streven er naar om als onafhankelijk en proactief informatiepunt objectief te zijn”, legt woordvoerster Irene Heldens uit. “De passage over de brancheorganisaties was door ons communicatiebureau explicieter gemaakt dan wij (CBR maar ook de branche) vooraf hadden aangegeven.”

Groot bereik

Het CBR is overigens erg tevreden over het bereik van de campagne: “De eerste drie weken van de social-mediacampagne rijbewijstips bereikten we tot nu toe 174.000 personen. Zo’n 6 procent klikte door naar de pagina cbr.nl/rijbewijstips, en dat is voor Facebook een hoog percentage. Sinds de start op 5 oktober trok deze pagina in totaal ruim 26.000 bezoekers.” De advertentiecampagne loopt een half jaar.

Lees ook: De 14 tips van het CBR bij het kiezen van een rijschool

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

CBR wijzigt tekst rijbewijstips: ‘explicieter dan de bedoeling was’ | RijschoolPro
Rijbewijstips CBR

CBR wijzigt tekst rijbewijstips: ‘explicieter dan de bedoeling was’

Het CBR heeft een nuancering aangebracht bij een van de rijbewijstips uit de social media-campagne. De zin ‘Check of de rijschool bij een van de brancheorganisaties is aangesloten, zo weet je zeker dat je een goede rijschool kiest’, werd niet door alle rijschoolhouders positief ontvangen. Volgens het CBR is deze zin door het ingeschakelde communicatiebureau ‘explicieter’ gemaakt dan de bedoeling was.

De website met advies aan leerlingen en ouders werd drie weken geleden gelanceerd. Met name de rijschoolhouders niet aangesloten zijn bij een branchevereniging, werden onaangenaam verrast door de verwijzing naar de brancheverenigingen. Ook op de Facebookpagina van RijschoolPro uitten zij massaal hun onvrede: “Dus rijscholen die niet zijn aangesloten bij een brancheorganisatie zijn geen goede rijscholen? Ze slaan hier finaal de plank mis”, schrijft een van hen.

Niet de bedoeling

Bij de eerste rijbewijstip, namelijk ‘Kies een goede rijschool, dat is niet altijd de goedkoopste’, meldt het CBR nu alleen nog dat er drie brancheverenigingen zijn, met daarbij een verwijzing naar de websites van de brancheverenigingen om te kijken aan welke eisen de rijscholen moeten voldoen.

“Wij streven er naar om als onafhankelijk en proactief informatiepunt objectief te zijn”, legt woordvoerster Irene Heldens uit. “De passage over de brancheorganisaties was door ons communicatiebureau explicieter gemaakt dan wij (CBR maar ook de branche) vooraf hadden aangegeven.”

Groot bereik

Het CBR is overigens erg tevreden over het bereik van de campagne: “De eerste drie weken van de social-mediacampagne rijbewijstips bereikten we tot nu toe 174.000 personen. Zo’n 6 procent klikte door naar de pagina cbr.nl/rijbewijstips, en dat is voor Facebook een hoog percentage. Sinds de start op 5 oktober trok deze pagina in totaal ruim 26.000 bezoekers.” De advertentiecampagne loopt een half jaar.

Lees ook: De 14 tips van het CBR bij het kiezen van een rijschool

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.