Leden van brancheverenigingen mening gevraagd over CBR

Leden van brancheverenigingen van Bovag, VRB en FAM kunnen een enquête invullen over hun ervaring met het CBR. Het onderzoek gaat hoofdzakelijk over de social media-campagne richting kandidaten, maar rijinstructeurs kunnen ook hun mening geven over het functioneren van het CBR.

De social media-campagne bestaat onder meer uit een miniwebsite die het CBR samen met de brancheorganisaties heeft opgezet. Daar krijgen leerlingen tips om hun rijbewijs op een ‘goede en veilige manier’ te halen. Ook zijn er advertenties op Facebook en Instagram met tips voor de rijopleiding.

Het doel van de enquête is om inzicht te krijgen hoe rijinstructeurs denken over die social mediacampagne. Het CBR heeft zelf onderzoek uitgevoerd naar de ervaring van kandidaten; de brancheverenigingen zijn tijdens het Branche Voorzitters Overleg (BVO) gevraagd om de vragen uit te zetten onder hun leden. De uitkomst van de enquête wordt binnen het BVO besproken en, indien nodig, wordt de strategie hierop aangepast.

Samenwerking

Naast vragen aan de instructeur over de rijbewijstips, worden zij gevraagd of ze weten hoe ze aan hun leerlingen komen: of zij merken aan hun (nieuwe) leerlingen dat hun kennis over het behalen van een rijbewijs verbeterd is en of het CBR überhaupt een rol moet of mag spelen in het voorlichtingstraject richting leerling en ouders.

Verder zijn er ook nog enkele vragen opgenomen over het functioneren van het CBR en hoe rijinstructeurs de samenwerking met het CBR ervaren: zijn de medewerkers afstandelijk of juist toegankelijk? Stellen ze de kandidaten op het gemak? Wat vinden instructeurs van de uitstraling van examencentra?

Uitnodiging

De sluitdatum van de enquête van VRB en FAM is 1 november. Leden hebben een uitnodiging met een unieke link via de mail gehad om deel te nemen aan het onderzoek. Bij Bovag valt het onderzoek onder het zogeheten ROCA, een periodiek onderzoek waarmee Bovag de mening vraagt van leden over de samenwerking met het CBR. Aan dat onderzoek wordt momenteel nog gewerkt; leden ontvangen nog een uitnodiging.

Lees ook: Onderzoek: jongeren halen informatie over slagingspercentage op website rijschool

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Leden van brancheverenigingen mening gevraagd over CBR | RijschoolPro

Leden van brancheverenigingen mening gevraagd over CBR

Leden van brancheverenigingen van Bovag, VRB en FAM kunnen een enquête invullen over hun ervaring met het CBR. Het onderzoek gaat hoofdzakelijk over de social media-campagne richting kandidaten, maar rijinstructeurs kunnen ook hun mening geven over het functioneren van het CBR.

De social media-campagne bestaat onder meer uit een miniwebsite die het CBR samen met de brancheorganisaties heeft opgezet. Daar krijgen leerlingen tips om hun rijbewijs op een ‘goede en veilige manier’ te halen. Ook zijn er advertenties op Facebook en Instagram met tips voor de rijopleiding.

Het doel van de enquête is om inzicht te krijgen hoe rijinstructeurs denken over die social mediacampagne. Het CBR heeft zelf onderzoek uitgevoerd naar de ervaring van kandidaten; de brancheverenigingen zijn tijdens het Branche Voorzitters Overleg (BVO) gevraagd om de vragen uit te zetten onder hun leden. De uitkomst van de enquête wordt binnen het BVO besproken en, indien nodig, wordt de strategie hierop aangepast.

Samenwerking

Naast vragen aan de instructeur over de rijbewijstips, worden zij gevraagd of ze weten hoe ze aan hun leerlingen komen: of zij merken aan hun (nieuwe) leerlingen dat hun kennis over het behalen van een rijbewijs verbeterd is en of het CBR überhaupt een rol moet of mag spelen in het voorlichtingstraject richting leerling en ouders.

Verder zijn er ook nog enkele vragen opgenomen over het functioneren van het CBR en hoe rijinstructeurs de samenwerking met het CBR ervaren: zijn de medewerkers afstandelijk of juist toegankelijk? Stellen ze de kandidaten op het gemak? Wat vinden instructeurs van de uitstraling van examencentra?

Uitnodiging

De sluitdatum van de enquête van VRB en FAM is 1 november. Leden hebben een uitnodiging met een unieke link via de mail gehad om deel te nemen aan het onderzoek. Bij Bovag valt het onderzoek onder het zogeheten ROCA, een periodiek onderzoek waarmee Bovag de mening vraagt van leden over de samenwerking met het CBR. Aan dat onderzoek wordt momenteel nog gewerkt; leden ontvangen nog een uitnodiging.

Lees ook: Onderzoek: jongeren halen informatie over slagingspercentage op website rijschool

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.