Bob de Boer op het kantoor van iQDrive in Rotterdam

‘Alles wat wij doen, is erop gericht de rijinstructeur te ontlasten’

De dakborden van iQdrive Rijopleidingen duiken steeds vaker op in Nederland. In vier jaar tijd heeft de rijopleiding maar liefst 244 instructeurs aan zich weten te binden. Wie zitten achter deze onderneming en wat is hun werkwijze? RijschoolPro sprak met Bob de Boer, operationeel manager bij iQdrive. “Transparantie en eerlijkheid: dat willen we nastreven.”

Het kantoor aan de Mijnsherenlaan in Rotterdam zit bomvol jonge medewerkers, het grootste deel met een headsetje op. Geen plekje in de kantoorruimte is onbenut gebleven. Het is tekenend voor het Rotterdamse bedrijf, dat de afgelopen jaren in een razendsnel tempo een serieuze plek heeft weten te bemachtigen binnen de branche. Bob de Boer is bij iQdrive Rijopleidingen het aanspreekpunt voor rijinstructeurs en vertelt over de werkwijze van de franchiseorganisatie.

Hoe is iQdrive Rijopleidingen ontstaan?

“De eigenaar begon in 2012 zijn eigen rijschool in Rotterdam, nadat hij bij een andere rijschool had gewerkt. Hij wilde graag uitbreiden en zocht hij naar samenwerkingen in de vorm van franchise. Eerst in Rotterdam, daarna de regio Den Haag en al gauw volgde de rest van Nederland. Ik ben in januari 2018 bij iQdrive Rijopleidingen begonnen als operationeel manager, maar ik ken het bedrijf en de eigenaar al langer. Het is een mooi concept.”

Hoe verklaar je de snelle groei van instructeurs? Heeft dat met jullie franchise-concept te maken?

“Ik denk dat dat wel een rol speelt. Ik krijg nog weleens cynische reacties als ik een instructeur een volle agenda garandeer. Pas op het moment dat ze met ons samenwerken en ook daadwerkelijk die volle agenda hebben, zien ze de kracht van onze organisatie. Instructeurs komen elkaar veel tegen bij CBR-centra. Wij merken dat er dan over ons gesproken wordt en dat instructeurs graag met ons in gesprek komen.”

Een instructeur is niet verplicht om leerlingen aan te nemen. Hij gaat zelf over zijn planning en kan dus prima eigen rijschool ernaast houden

Hoe ziet jullie samenwerking met instructeurs eruit?

“Alles wat wij doen, is erop gericht om de instructeur te ontlasten. Hij begeleidt de leerling naar het examen. Wij verwachten dat hij dat doet op een hoogwaardig niveau. Alle overige zaken zijn voor ons. Neem bijvoorbeeld de werving van kandidaten: veel instructeurs moeten het hebben van mond-tot-mondreclame; wij investeren in marketing.

Denk ook aan leerlingen die niet betalen: dat kan direct schade opleveren voor een rijschool. Wij hebben daar een hele debiteurenafdeling voor. Niet om leerlingen het vel over de oren te halen, maar juist om na te gaan waarom iemand het niet betaalt en hoe wij mee kunnen denken om toch het rijbewijs mogelijk te maken. Een instructeur die de hele week druk bezig is met rijles, heeft hier vaak geen tijd voor. Als onze instructeur ’s avonds thuiskomt, is hij ook echt klaar met werken.

Wij vragen de instructeurs niet om maandelijks een bedrag af te staan om onder onze naam te mogen rijden. Ze betalen ons via de pakketten van leerlingen: van het pakket levert de instructeur twee lessen fee in. Instructeurs zijn ook niet verplicht om bij ons leerlingen aan te nemen. We bellen altijd om te vragen of hij tijd heeft voor een nieuwe leerling. Hij gaat zelf over zijn planning en kan dus prima eigen rijschool ernaast houden.”

Hoe controleren jullie de opleiders?

“Wij houden ons in principe niet bezig met de werkwijze van de instructeur. Wel houden we een tot twee keer per jaar een evaluatiegesprek. Als er klachten zijn, hebben we dat al snel in de gaten en bespreken we die. Ook het slagingspercentage houden we in de gaten. Dat zegt niet alles, maar het is wel een indicatie. Als het nodig is, gaan we hierover met ze in gesprek.

Daarnaast zoek ik instructeurs op in het land, zonder dat aan te kondigen. Dan duik ik bijvoorbeeld ineens op in Heerenveen. Ik vind het belangrijk om te weten dat een instructeur er netjes uitziet. Ook de auto moet er goed uitzien. Het contact met de instructeurs is erg leuk. Waar je ook zit, in elke regio heb je andere omstandigheden en daarom ook andere gesprekken.”

Blijven jullie inzetten op groei?

“Het is goed dat je groeit, maar je moet voorkomen dat je werkzaamheden over het hoofd gaat zien. Van daaruit zijn we teruggegaan naar de basis. We nemen alle processen onder de loep en zijn deze continu aan het verbeteren: hoe kunnen we sommige zaken beter in de markt zetten, hoe kunnen we onze klanten nog beter bedienen?

De processen lopen voor 90 procent uitstekend, maar het gaat nu om de details.

Neem als voorbeeld de aanmelding van leerlingen. Het ideale plaatje is dat als een leerling vandaag bij ons binnenkomt, dezelfde dag nog wordt ingedeeld bij een instructeur. Daar gaan nu nog weleens een of twee dagen overheen. Dat vinden wij net te lang duren. De processen lopen voor 90 procent uitstekend, maar het gaat nu om de details. Die kunnen bepalen of je een goede, of een héle goede organisatie bent.”

We zijn een vooruitstrevende organisatie, we proberen altijd buiten de gebaande paden te lopen. Dingen gaan soms met vallen en opstaan, dat is overal zo en dat gebeurt ook bij ons. Maar we willen vooral een transparante en eerlijke organisatie zijn. Intern, maar ook naar onze klanten en onze instructeurs.”

Kun je een voorbeeld geven van die transparantie?

“Onder transparantie versta ik de deur van ons kantoor die altijd open staat. Geen aparte ruimtes om te vergaderen maar een open cultuur. Als er een probleem is maken wij dat bespreekbaar met elkaar. Gaan dingen goed, dan moet je dat ook uitspreken. We zijn een organisatie met jonge mensen en zijn soms best hard tegen elkaar. Alles met het idee om onze werkzaamheden te verbeteren.

Ik ben dan ook trots op de mensen met wie ik mag werken, zowel intern als extern. Je ziet ook in onze backoffice dat we allemaal bij elkaar zitten. Weliswaar wat druk af en toe, maar je kunt daardoor sneller schakelen en daardoor krijg ik ook veel mee van de dagelijkse werkzaamheden. Ook klanten die binnen stappen voor een vraag, staan gelijk op de werkvloer, net als de instructeurs die weleens langskomen. Hoe transparant wil je het hebben, zou ik bijna zeggen.”

Je zegt dat iQdrive Rijopleidingen terug gaat naar de basis: wil dat zeggen dat je geen nieuwe instructeurs meer zoekt?

“Zeker wel. Wij zijn altijd op zoek naar instructeurs die met ons willen samenwerken. Alles hangt met elkaar samen: als we meer instructeurs hebben, kunnen we leerlingen beter bedienen en de processen versnellen. Iedereen is welkom voor een kop koffie.”

Lees ook: Rijschool iQdrive reageert op kritiek na interview

Onderwerpen: , ,

Auteur: Steven Don

29 reacties op “‘Alles wat wij doen, is erop gericht de rijinstructeur te ontlasten’”

Rob Dekker|04.04.19|12:51

Ik begrijp dat leerling hun geld niet terug krijgen ook al zijn ze niet tevreden ? En krijgen ze elke keer een andere instructeur en moeten ze zelfs naar een andere plaats toe met de bus . Ik heb zo’n leerling en krijgt elke keer te horen dat kan niet je hebt getekend .Ik vind dit niet correct
Misschien een reactie

Rijschool Rob Dekker 06 23973758

Bob de Boer|04.04.19|13:24

Geachte heer Dekker, beste Rob,

Ik neem vandaag direct contact met u op om deze situatie te bespreken. Ik kan mij dit niet voorstellen gezien de scherpe protocollen die wij hiervoor hebben. Ik ben benieuwd namelijk wie deze leerling is. Ik zal mij dan verdiepen in de situatie en u persoonlijk van een reactie voorzien.

Groetend, Bob de Boer

Avni Yilmaz|04.04.19|17:39

Weer zo 1 rijschool die landelijk werkt en kandidaten en de ouders halve waarheden vertelt om in de auto te krijgen, wij krijgen elk jaar wel 10 tal kandidaten die met iQ drive in zee zijn gegaan en niet verder willen omdat de afspraken niet nagekomen worden enz..!

Fijne zaken!!

Martin Visser|04.04.19|18:06

Hallo Heer Bob

Ik werk voor IQ

Misschien kan je eens zorgen dat de facturen sneller worden betaalt

Moet nu gemiddeld 6-8 weken wachten

Bob de Boer|04.04.19|18:43

Hoi Martin, ik vertrouw er op dat jij mijn telefoonnummer vast hebt. Anders staat de koffie altijd klaar als er iets aan de hand is. Bedankt voor je feedback!

Groet, Bob

Wim de Jong|04.04.19|20:21

Ik heb ruim een jaar als franchise nemer gezeten bij IQ-Drive. Op zich aardig concept, maar financieel gezien een ramp. In het contract staat: binnen 6 weken na indienen van de rekening (schriftelijk, met handtekeningkaart van de leerling, die getekend moest worden na elke les) zou ik het geld krijgen. Ik mocht in mjin handen knijpen als het 8-9 weken later kwam. Redenatie: “ik betaal toch? Wel te laat, maar ik betaal wel”.

Wim de Jong|04.04.19|20:21

VB: de leerling start de opleiding in feb, een pakket van 30 lessen. Dus 30 weken later (meestal 35-36 door examens, drukte, vakantie oid) stuurde ik de rekening in……en 8-10 weken later had ik mijn geld, dus bijna een jaar later.. Maar al die tijd reed ik voor niets, terwijl ik dus onderhoud, brandstof voor de auto maar voor moest schieten. De leerling had allang in feb betaald.

Wim de Jong|04.04.19|20:25

de leerling start de opleiding in feb, een pakket van 30 lessen. Dus 30 weken later (meestal 35-36 door examens, drukte, vakantie oid) stuurde ik de rekening in……..en 8-10 weken later had ik mijn geld, dus bijna een jaar later

Wim de Jong|04.04.19|20:30

VB: Een leerling start in feb met 30 lessen….. met ong 1 les/week is dan 35 weken later….dan de rekenig insturen per post. Dan zou ik 6 weken later mijn geld hebben, maar dat is op zijn vroegst 10 weken. Dan heb ik een jaar voor niets gereden, wel brandstof, onderhoud etc voorgeschoten. Bijna altijd moest ik herinneringsmailtjes sturen, 8-9 weken na afloop termijn. Daar was ik zat van, dus opgezegd. Hoezo ontlasten.

mohammad matloub|04.04.19|20:46

Ik heb als ook als een zelfstandige rijinstructeur voor iqdrive gewerkt.
Helaas deze rijschool is helemaal niet een rijschool dat iemand voor hun werken of pakket van hun kopen.
Ze hebben geen respect voor afspraken.
Ze betalen mijn facturen van vorige jaar augustus nog niet!!!!
Binnen kort gaan wij voor rechter staan.

mohammad matloub|04.04.19|20:56

Beste rijschool van nederland!!!
Jammer dat ik heb geen blauw pen.
Mijn facturen van augustus 2018 is nog niet betaald.

Martin Visser|04.04.19|22:04

Hallo Heer Bob

Ik heb geen telnummer of email van je nog nooit gezien

Rudie Jonkman|04.04.19|23:10

Bob wat lees ik nu?? ben dus niet de enige binnenkort koffie kan jij mij heel wat uitleggen heb redactie persoonlijke mail gestuurd leek mij na alles wat er met mij is gebeurt fair
Je weet mijn nummer?

Groet Rudie

#BAAS|06.04.19|15:24

Owjee. Het strontslingeren is begonnen. Rijbewijsconcurrent dejavu. #grabspopcorn

#BAAS|06.04.19|15:28

Moet je voor de grap eens de google reviews lezen…….

Leander Vos|07.04.19|21:13

Dit is serieus een ADVERTORIAL! Dit is géén onpartijdig journalistiek stuk! Juridisch gezien, heeft RijschoolPro dit moeten melden bij het stuk …!!

Ik zou het bijzonder waarderen als RijschoolPro hierop zou willen reageren …

chris tewarie|10.04.19|12:02

deze mensen zijn hartstikke eerlijk bezig en doen hun uiterste best om de kandidaten, instructeurs en de Nederlandse economie te helpen. ik vind dat jullie veelste zware en sterke punten mededelen dat richting naamverslechtering richting hun toe gaat dit kunnen jullie niet maken en vooral niet bij een rijschool die landelijk actief is en die voor de brood thuis verzorgen bij mensen rond 300 man. en tevens duizenden kandidaten blij maakt met een rijbewijs.

chris tewarie|10.04.19|12:02

deze mensen zijn hartstikke eerlijk bezig en doen hun uiterste best om de kandidaten, instructeurs en de Nederlandse economie te helpen. ik vind dat jullie veelste zware en sterke punten mededelen dat richting naamverslechtering richting hun toe gaat dit kunnen jullie niet maken en vooral niet bij een rijschool die landelijk actief is en die voor de brood thuis verzorgen bij mensen rond 300 man. en tevens duizenden kandidaten blij maakt met een rijbewijs

chris tewarie|10.04.19|12:08

deze mensen zijn hartstikke eerlijk bezig en doen hun uiterste beste om de kandidaten, instructeurs, en de Nederlandse economie te helpen. ik vind dat jullie veelste zware en sterke punten mededelen dat richting naamverslechtering richting hun toe gaat dit kunnen jullie niet maken en vooral niet bij een rijschool die landelijk actief is en die voor de brood thuis verzorgen bij mensen ronde de 300 man. en tevens duizenden kandidaten blij maakt met een rijbewijs.

chris tewarie|10.04.19|12:08

se f

Kees Nas|10.04.19|16:03

Is inderdaad een advertorial en wat voor één?.
Heeft goed uitgepakt deze reclame voor zowel de rijschool als de instructeurs die zo heerlijk positief reageren.
Het ziet er mij allemaal veel te veel uit als een bedrijf wat geld verdient over de rug van de instructeur. Controle op instructeur zn werk is (te) ver te zoeken en gratis herexamens klinkt mooier dan het is.
Ik vermoedde het al toen ik de eerste reclamecampagne zag om instructeurs te vinden.
Kan gewoon niet dit.

Steven Dewoe|11.04.19|09:31

Steven dewoe , heb goeden ervaringen met Iq drive , werk al 3 jaar bij het bedrijf alles worst netje geregeld , en vragen, en de betalingen worden op tyd betaald, verder zeer te vreden .

Mart Kuiper|11.04.19|11:39

Zou IQ-Drive naast de aansturing van hun instructeurs deze ook eens een cursus ” fatsoenlijk Nederlands” schrijven kunnen aanbieden.
Doet pijn aan de ogen em voorspelt voor het overige ook niet veel goeds.

#BAAS|21.04.19|09:01

Dus dat ja Mart. Ik kan het ook niet helpen, ik verbind verstand ook nog steeds aan taalvaardigheid en leesvaardigheid. En je onderdrukker dan ook nog verdedigen!? Dunning-Kruger effect.

Martin Visser|20.06.19|16:46

Hallo Heer Bob

Ik heb een aantal facturen die al 12 wachten op betaling ondanks diverse mailtjes

Rijlesplan

Sam Crispijn|20.12.19|09:38

Beste iedereen die dit in een klacht heeft over deze rijschool. Willen jullie contact opnemen met mij. Samen kunnen we meer beteken dan individueel.

20 Pinguin|30.01.20|08:03

mohammad matloub graag kom ik in contact met jou.

Selcuk Aksakal|31.05.20|02:05

Beste Bob
Ik ben de laaste rijschool die misschien in mailing is genomen u vertel zo mooi dat met een volle aganda zal krijgen en als wij willen1/3 deel meteen zal betalen in medelids 12 weken geen rooie cent gezien 14uur les gegeven
Nog erger de lerling rik met het geroot hoop een spoet pakket rijles gekocht €1950 voor betaad.Hoe zal jij doen als dit bij u zoon was gedaan.U praat zo mooi net dat neks is gewoon normaal
Aldie tijd dat u niet op telefoon’s kewam ?
RijschoolAnil
Selcuk

Selcuk Aksakal|31.05.20|02:32

Beste Bob
Ik ben misching de laatste rijschool in maming heb genomen toen u met mij contact naam probeerden verteld u 1/3 deel van rijles kan dierekt betalen en volle agenda zal rijden in medels 12 weken geen rooi cent 14uur tegoed (€420)
Lerling Rik heeft €1950 betaald voor spoed pakket met hoop. Als u kind was dit gedaan had u ook gesproken heb u ook geaccepteerd U kom niet op de telefoons u hen mijn nummer ik wel antwoord
Ik heb medelijden met Lering
Rijschool Anil
Selcuk Aksakak
Eindhoven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Alles wat wij doen, is erop gericht de rijinstructeur te ontlasten’ | RijschoolPro
Bob de Boer op het kantoor van iQDrive in Rotterdam

‘Alles wat wij doen, is erop gericht de rijinstructeur te ontlasten’

De dakborden van iQdrive Rijopleidingen duiken steeds vaker op in Nederland. In vier jaar tijd heeft de rijopleiding maar liefst 244 instructeurs aan zich weten te binden. Wie zitten achter deze onderneming en wat is hun werkwijze? RijschoolPro sprak met Bob de Boer, operationeel manager bij iQdrive. “Transparantie en eerlijkheid: dat willen we nastreven.”

Het kantoor aan de Mijnsherenlaan in Rotterdam zit bomvol jonge medewerkers, het grootste deel met een headsetje op. Geen plekje in de kantoorruimte is onbenut gebleven. Het is tekenend voor het Rotterdamse bedrijf, dat de afgelopen jaren in een razendsnel tempo een serieuze plek heeft weten te bemachtigen binnen de branche. Bob de Boer is bij iQdrive Rijopleidingen het aanspreekpunt voor rijinstructeurs en vertelt over de werkwijze van de franchiseorganisatie.

Hoe is iQdrive Rijopleidingen ontstaan?

“De eigenaar begon in 2012 zijn eigen rijschool in Rotterdam, nadat hij bij een andere rijschool had gewerkt. Hij wilde graag uitbreiden en zocht hij naar samenwerkingen in de vorm van franchise. Eerst in Rotterdam, daarna de regio Den Haag en al gauw volgde de rest van Nederland. Ik ben in januari 2018 bij iQdrive Rijopleidingen begonnen als operationeel manager, maar ik ken het bedrijf en de eigenaar al langer. Het is een mooi concept.”

Hoe verklaar je de snelle groei van instructeurs? Heeft dat met jullie franchise-concept te maken?

“Ik denk dat dat wel een rol speelt. Ik krijg nog weleens cynische reacties als ik een instructeur een volle agenda garandeer. Pas op het moment dat ze met ons samenwerken en ook daadwerkelijk die volle agenda hebben, zien ze de kracht van onze organisatie. Instructeurs komen elkaar veel tegen bij CBR-centra. Wij merken dat er dan over ons gesproken wordt en dat instructeurs graag met ons in gesprek komen.”

Een instructeur is niet verplicht om leerlingen aan te nemen. Hij gaat zelf over zijn planning en kan dus prima eigen rijschool ernaast houden

Hoe ziet jullie samenwerking met instructeurs eruit?

“Alles wat wij doen, is erop gericht om de instructeur te ontlasten. Hij begeleidt de leerling naar het examen. Wij verwachten dat hij dat doet op een hoogwaardig niveau. Alle overige zaken zijn voor ons. Neem bijvoorbeeld de werving van kandidaten: veel instructeurs moeten het hebben van mond-tot-mondreclame; wij investeren in marketing.

Denk ook aan leerlingen die niet betalen: dat kan direct schade opleveren voor een rijschool. Wij hebben daar een hele debiteurenafdeling voor. Niet om leerlingen het vel over de oren te halen, maar juist om na te gaan waarom iemand het niet betaalt en hoe wij mee kunnen denken om toch het rijbewijs mogelijk te maken. Een instructeur die de hele week druk bezig is met rijles, heeft hier vaak geen tijd voor. Als onze instructeur ’s avonds thuiskomt, is hij ook echt klaar met werken.

Wij vragen de instructeurs niet om maandelijks een bedrag af te staan om onder onze naam te mogen rijden. Ze betalen ons via de pakketten van leerlingen: van het pakket levert de instructeur twee lessen fee in. Instructeurs zijn ook niet verplicht om bij ons leerlingen aan te nemen. We bellen altijd om te vragen of hij tijd heeft voor een nieuwe leerling. Hij gaat zelf over zijn planning en kan dus prima eigen rijschool ernaast houden.”

Hoe controleren jullie de opleiders?

“Wij houden ons in principe niet bezig met de werkwijze van de instructeur. Wel houden we een tot twee keer per jaar een evaluatiegesprek. Als er klachten zijn, hebben we dat al snel in de gaten en bespreken we die. Ook het slagingspercentage houden we in de gaten. Dat zegt niet alles, maar het is wel een indicatie. Als het nodig is, gaan we hierover met ze in gesprek.

Daarnaast zoek ik instructeurs op in het land, zonder dat aan te kondigen. Dan duik ik bijvoorbeeld ineens op in Heerenveen. Ik vind het belangrijk om te weten dat een instructeur er netjes uitziet. Ook de auto moet er goed uitzien. Het contact met de instructeurs is erg leuk. Waar je ook zit, in elke regio heb je andere omstandigheden en daarom ook andere gesprekken.”

Blijven jullie inzetten op groei?

“Het is goed dat je groeit, maar je moet voorkomen dat je werkzaamheden over het hoofd gaat zien. Van daaruit zijn we teruggegaan naar de basis. We nemen alle processen onder de loep en zijn deze continu aan het verbeteren: hoe kunnen we sommige zaken beter in de markt zetten, hoe kunnen we onze klanten nog beter bedienen?

De processen lopen voor 90 procent uitstekend, maar het gaat nu om de details.

Neem als voorbeeld de aanmelding van leerlingen. Het ideale plaatje is dat als een leerling vandaag bij ons binnenkomt, dezelfde dag nog wordt ingedeeld bij een instructeur. Daar gaan nu nog weleens een of twee dagen overheen. Dat vinden wij net te lang duren. De processen lopen voor 90 procent uitstekend, maar het gaat nu om de details. Die kunnen bepalen of je een goede, of een héle goede organisatie bent.”

We zijn een vooruitstrevende organisatie, we proberen altijd buiten de gebaande paden te lopen. Dingen gaan soms met vallen en opstaan, dat is overal zo en dat gebeurt ook bij ons. Maar we willen vooral een transparante en eerlijke organisatie zijn. Intern, maar ook naar onze klanten en onze instructeurs.”

Kun je een voorbeeld geven van die transparantie?

“Onder transparantie versta ik de deur van ons kantoor die altijd open staat. Geen aparte ruimtes om te vergaderen maar een open cultuur. Als er een probleem is maken wij dat bespreekbaar met elkaar. Gaan dingen goed, dan moet je dat ook uitspreken. We zijn een organisatie met jonge mensen en zijn soms best hard tegen elkaar. Alles met het idee om onze werkzaamheden te verbeteren.

Ik ben dan ook trots op de mensen met wie ik mag werken, zowel intern als extern. Je ziet ook in onze backoffice dat we allemaal bij elkaar zitten. Weliswaar wat druk af en toe, maar je kunt daardoor sneller schakelen en daardoor krijg ik ook veel mee van de dagelijkse werkzaamheden. Ook klanten die binnen stappen voor een vraag, staan gelijk op de werkvloer, net als de instructeurs die weleens langskomen. Hoe transparant wil je het hebben, zou ik bijna zeggen.”

Je zegt dat iQdrive Rijopleidingen terug gaat naar de basis: wil dat zeggen dat je geen nieuwe instructeurs meer zoekt?

“Zeker wel. Wij zijn altijd op zoek naar instructeurs die met ons willen samenwerken. Alles hangt met elkaar samen: als we meer instructeurs hebben, kunnen we leerlingen beter bedienen en de processen versnellen. Iedereen is welkom voor een kop koffie.”

Lees ook: Rijschool iQdrive reageert op kritiek na interview

Onderwerpen: , ,

Auteur: Steven Don

29 reacties op “‘Alles wat wij doen, is erop gericht de rijinstructeur te ontlasten’”

Rob Dekker|04.04.19|12:51

Ik begrijp dat leerling hun geld niet terug krijgen ook al zijn ze niet tevreden ? En krijgen ze elke keer een andere instructeur en moeten ze zelfs naar een andere plaats toe met de bus . Ik heb zo’n leerling en krijgt elke keer te horen dat kan niet je hebt getekend .Ik vind dit niet correct
Misschien een reactie

Rijschool Rob Dekker 06 23973758

Bob de Boer|04.04.19|13:24

Geachte heer Dekker, beste Rob,

Ik neem vandaag direct contact met u op om deze situatie te bespreken. Ik kan mij dit niet voorstellen gezien de scherpe protocollen die wij hiervoor hebben. Ik ben benieuwd namelijk wie deze leerling is. Ik zal mij dan verdiepen in de situatie en u persoonlijk van een reactie voorzien.

Groetend, Bob de Boer

Avni Yilmaz|04.04.19|17:39

Weer zo 1 rijschool die landelijk werkt en kandidaten en de ouders halve waarheden vertelt om in de auto te krijgen, wij krijgen elk jaar wel 10 tal kandidaten die met iQ drive in zee zijn gegaan en niet verder willen omdat de afspraken niet nagekomen worden enz..!

Fijne zaken!!

Martin Visser|04.04.19|18:06

Hallo Heer Bob

Ik werk voor IQ

Misschien kan je eens zorgen dat de facturen sneller worden betaalt

Moet nu gemiddeld 6-8 weken wachten

Bob de Boer|04.04.19|18:43

Hoi Martin, ik vertrouw er op dat jij mijn telefoonnummer vast hebt. Anders staat de koffie altijd klaar als er iets aan de hand is. Bedankt voor je feedback!

Groet, Bob

Wim de Jong|04.04.19|20:21

Ik heb ruim een jaar als franchise nemer gezeten bij IQ-Drive. Op zich aardig concept, maar financieel gezien een ramp. In het contract staat: binnen 6 weken na indienen van de rekening (schriftelijk, met handtekeningkaart van de leerling, die getekend moest worden na elke les) zou ik het geld krijgen. Ik mocht in mjin handen knijpen als het 8-9 weken later kwam. Redenatie: “ik betaal toch? Wel te laat, maar ik betaal wel”.

Wim de Jong|04.04.19|20:21

VB: de leerling start de opleiding in feb, een pakket van 30 lessen. Dus 30 weken later (meestal 35-36 door examens, drukte, vakantie oid) stuurde ik de rekening in……en 8-10 weken later had ik mijn geld, dus bijna een jaar later.. Maar al die tijd reed ik voor niets, terwijl ik dus onderhoud, brandstof voor de auto maar voor moest schieten. De leerling had allang in feb betaald.

Wim de Jong|04.04.19|20:25

de leerling start de opleiding in feb, een pakket van 30 lessen. Dus 30 weken later (meestal 35-36 door examens, drukte, vakantie oid) stuurde ik de rekening in……..en 8-10 weken later had ik mijn geld, dus bijna een jaar later

Wim de Jong|04.04.19|20:30

VB: Een leerling start in feb met 30 lessen….. met ong 1 les/week is dan 35 weken later….dan de rekenig insturen per post. Dan zou ik 6 weken later mijn geld hebben, maar dat is op zijn vroegst 10 weken. Dan heb ik een jaar voor niets gereden, wel brandstof, onderhoud etc voorgeschoten. Bijna altijd moest ik herinneringsmailtjes sturen, 8-9 weken na afloop termijn. Daar was ik zat van, dus opgezegd. Hoezo ontlasten.

mohammad matloub|04.04.19|20:46

Ik heb als ook als een zelfstandige rijinstructeur voor iqdrive gewerkt.
Helaas deze rijschool is helemaal niet een rijschool dat iemand voor hun werken of pakket van hun kopen.
Ze hebben geen respect voor afspraken.
Ze betalen mijn facturen van vorige jaar augustus nog niet!!!!
Binnen kort gaan wij voor rechter staan.

mohammad matloub|04.04.19|20:56

Beste rijschool van nederland!!!
Jammer dat ik heb geen blauw pen.
Mijn facturen van augustus 2018 is nog niet betaald.

Martin Visser|04.04.19|22:04

Hallo Heer Bob

Ik heb geen telnummer of email van je nog nooit gezien

Rudie Jonkman|04.04.19|23:10

Bob wat lees ik nu?? ben dus niet de enige binnenkort koffie kan jij mij heel wat uitleggen heb redactie persoonlijke mail gestuurd leek mij na alles wat er met mij is gebeurt fair
Je weet mijn nummer?

Groet Rudie

#BAAS|06.04.19|15:24

Owjee. Het strontslingeren is begonnen. Rijbewijsconcurrent dejavu. #grabspopcorn

#BAAS|06.04.19|15:28

Moet je voor de grap eens de google reviews lezen…….

Leander Vos|07.04.19|21:13

Dit is serieus een ADVERTORIAL! Dit is géén onpartijdig journalistiek stuk! Juridisch gezien, heeft RijschoolPro dit moeten melden bij het stuk …!!

Ik zou het bijzonder waarderen als RijschoolPro hierop zou willen reageren …

chris tewarie|10.04.19|12:02

deze mensen zijn hartstikke eerlijk bezig en doen hun uiterste best om de kandidaten, instructeurs en de Nederlandse economie te helpen. ik vind dat jullie veelste zware en sterke punten mededelen dat richting naamverslechtering richting hun toe gaat dit kunnen jullie niet maken en vooral niet bij een rijschool die landelijk actief is en die voor de brood thuis verzorgen bij mensen rond 300 man. en tevens duizenden kandidaten blij maakt met een rijbewijs.

chris tewarie|10.04.19|12:02

deze mensen zijn hartstikke eerlijk bezig en doen hun uiterste best om de kandidaten, instructeurs en de Nederlandse economie te helpen. ik vind dat jullie veelste zware en sterke punten mededelen dat richting naamverslechtering richting hun toe gaat dit kunnen jullie niet maken en vooral niet bij een rijschool die landelijk actief is en die voor de brood thuis verzorgen bij mensen rond 300 man. en tevens duizenden kandidaten blij maakt met een rijbewijs

chris tewarie|10.04.19|12:08

deze mensen zijn hartstikke eerlijk bezig en doen hun uiterste beste om de kandidaten, instructeurs, en de Nederlandse economie te helpen. ik vind dat jullie veelste zware en sterke punten mededelen dat richting naamverslechtering richting hun toe gaat dit kunnen jullie niet maken en vooral niet bij een rijschool die landelijk actief is en die voor de brood thuis verzorgen bij mensen ronde de 300 man. en tevens duizenden kandidaten blij maakt met een rijbewijs.

chris tewarie|10.04.19|12:08

se f

Kees Nas|10.04.19|16:03

Is inderdaad een advertorial en wat voor één?.
Heeft goed uitgepakt deze reclame voor zowel de rijschool als de instructeurs die zo heerlijk positief reageren.
Het ziet er mij allemaal veel te veel uit als een bedrijf wat geld verdient over de rug van de instructeur. Controle op instructeur zn werk is (te) ver te zoeken en gratis herexamens klinkt mooier dan het is.
Ik vermoedde het al toen ik de eerste reclamecampagne zag om instructeurs te vinden.
Kan gewoon niet dit.

Steven Dewoe|11.04.19|09:31

Steven dewoe , heb goeden ervaringen met Iq drive , werk al 3 jaar bij het bedrijf alles worst netje geregeld , en vragen, en de betalingen worden op tyd betaald, verder zeer te vreden .

Mart Kuiper|11.04.19|11:39

Zou IQ-Drive naast de aansturing van hun instructeurs deze ook eens een cursus ” fatsoenlijk Nederlands” schrijven kunnen aanbieden.
Doet pijn aan de ogen em voorspelt voor het overige ook niet veel goeds.

#BAAS|21.04.19|09:01

Dus dat ja Mart. Ik kan het ook niet helpen, ik verbind verstand ook nog steeds aan taalvaardigheid en leesvaardigheid. En je onderdrukker dan ook nog verdedigen!? Dunning-Kruger effect.

Martin Visser|20.06.19|16:46

Hallo Heer Bob

Ik heb een aantal facturen die al 12 wachten op betaling ondanks diverse mailtjes

Rijlesplan

Sam Crispijn|20.12.19|09:38

Beste iedereen die dit in een klacht heeft over deze rijschool. Willen jullie contact opnemen met mij. Samen kunnen we meer beteken dan individueel.

20 Pinguin|30.01.20|08:03

mohammad matloub graag kom ik in contact met jou.

Selcuk Aksakal|31.05.20|02:05

Beste Bob
Ik ben de laaste rijschool die misschien in mailing is genomen u vertel zo mooi dat met een volle aganda zal krijgen en als wij willen1/3 deel meteen zal betalen in medelids 12 weken geen rooie cent gezien 14uur les gegeven
Nog erger de lerling rik met het geroot hoop een spoet pakket rijles gekocht €1950 voor betaad.Hoe zal jij doen als dit bij u zoon was gedaan.U praat zo mooi net dat neks is gewoon normaal
Aldie tijd dat u niet op telefoon’s kewam ?
RijschoolAnil
Selcuk

Selcuk Aksakal|31.05.20|02:32

Beste Bob
Ik ben misching de laatste rijschool in maming heb genomen toen u met mij contact naam probeerden verteld u 1/3 deel van rijles kan dierekt betalen en volle agenda zal rijden in medels 12 weken geen rooi cent 14uur tegoed (€420)
Lerling Rik heeft €1950 betaald voor spoed pakket met hoop. Als u kind was dit gedaan had u ook gesproken heb u ook geaccepteerd U kom niet op de telefoons u hen mijn nummer ik wel antwoord
Ik heb medelijden met Lering
Rijschool Anil
Selcuk Aksakak
Eindhoven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.