Veel minder auto’s, toch flink aantal verkeersdoden

De legere snelwegen hebben in coronatijd geleid tot meer plankgas bij bestuurders. De Nationale Politie constateerde dat het aantal verkeersdoden vorig jaar en in de eerste helft van dit jaar ondanks veel minder auto’s op het asfalt niet omlaag ging. De komende dagen wordt er extra aandacht gevraagd voor veiligheid in het verkeer, meldt De Telegraaf.

Vorig jaar vielen er in ons land 610 doden in het verkeer, nagenoeg gelijk aan het gehele jaar ervoor toen er nog geen coronapandemie was. In de eerste helft van dit jaar is het aantal al iets meer dan 300, wat relatief gezien neerkomt op een vergelijkbaar hoog aantal. In 2013 en 2014, toen er veel meer verkeer op de wegen was, waren er zelfs tientallen minder dodelijke slachtoffers te betreuren.

“Een van de redenen is dat er harder werd gereden”, zegt Marijke Eskes, in het dagelijks leven teamchef infrastructuur in Midden-Nederland en vertegenwoordiger in ons land van het Europese Roadpol-initiatief. “Er zijn echt heftige snelheidsovertredingen geconstateerd. De legere wegen nodigden blijkbaar uit tot plankgas. Met heel wat fatale gevolgen.”

(bron: ANP)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Veel minder auto’s, toch flink aantal verkeersdoden | RijschoolPro

Veel minder auto’s, toch flink aantal verkeersdoden

De legere snelwegen hebben in coronatijd geleid tot meer plankgas bij bestuurders. De Nationale Politie constateerde dat het aantal verkeersdoden vorig jaar en in de eerste helft van dit jaar ondanks veel minder auto’s op het asfalt niet omlaag ging. De komende dagen wordt er extra aandacht gevraagd voor veiligheid in het verkeer, meldt De Telegraaf.

Vorig jaar vielen er in ons land 610 doden in het verkeer, nagenoeg gelijk aan het gehele jaar ervoor toen er nog geen coronapandemie was. In de eerste helft van dit jaar is het aantal al iets meer dan 300, wat relatief gezien neerkomt op een vergelijkbaar hoog aantal. In 2013 en 2014, toen er veel meer verkeer op de wegen was, waren er zelfs tientallen minder dodelijke slachtoffers te betreuren.

“Een van de redenen is dat er harder werd gereden”, zegt Marijke Eskes, in het dagelijks leven teamchef infrastructuur in Midden-Nederland en vertegenwoordiger in ons land van het Europese Roadpol-initiatief. “Er zijn echt heftige snelheidsovertredingen geconstateerd. De legere wegen nodigden blijkbaar uit tot plankgas. Met heel wat fatale gevolgen.”

(bron: ANP)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.