Brand story

Ezendam Rijopleidingen gaat na 35 jaar voor nieuwe uitdaging en kiest Mazda

BRAND STORY – Ezendam Rijopleidingen in Hengelo heeft het volledige wagenpark vernieuwd en twintig nieuwe Mazda’s aangeschaft bij Kolenaar Autobedrijven. “Na ruim 35 jaar met diverse modellen van het merk Opel de rijopleidingen te hebben verzorgd, waren we toe aan een nieuwe uitdaging.”

Ezendam Rijopleidingen in Hengelo is een grote rijschool met zeventien schakelwagens, twee automaten en één auto voor de lessen met aanhanger. Na een hele tijd trouw te zijn geweest aan Opel, kiest de rijschool voor een ander merk, Mazda. Het inruilen van zijn vorige auto’s bleek wel een tegenvaller. “De inruilprijs voor dieselauto’s is nog nooit zo laag geweest. Dat tijdperk is nu echt voorbij”, vertelt rijschoolhouder Louis Ezendam. “Het voordeel van zoveel auto’s in één keer aanschaffen is door onder andere de gunstige prijs die we van Kolenaar Autobedrijven krijgen. Dat zal anders zijn als je maar één auto aanschaft.”

Goede keuze

De rijschool heeft vier verschillende automerken op proef gehad. “Hierbij letten we op de gebruiksvriendelijkheid voor de cursist, werkplek voor onze medewerkers (voldoende ruimte en zitcomfort zowel voor als achterin de auto) en uiteraard de aanschafprijs en de te verwachten inruilprijs.” Ezendam heeft de Mazda CX-30 sinds mei ingezet om deze ook in de praktijkopleiding te testen. “Dit deden we onder andere om het brandstofverbruik te kunnen meten om zo de daadwerkelijke kostprijs per kilometer te kunnen bepalen ten opzichte van de diesel. Dit bleek zeer acceptabel te zijn”

Op 16 december werden alle Mazda’s overgedragen aan de instructeurs van Ezendam Rijopleidingen. Tijdens een ontbijtsessie kregen alle instructeurs uitleg over de auto en konden daarna op weg naar de eerste leerlingen die rijles kregen in de gloednieuwe lesauto.

Onderwerpen: , ,

Auteur: De redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Ezendam Rijopleidingen gaat na 35 jaar voor nieuwe uitdaging en kiest Mazda | RijschoolPro
Brand story

Ezendam Rijopleidingen gaat na 35 jaar voor nieuwe uitdaging en kiest Mazda

BRAND STORY – Ezendam Rijopleidingen in Hengelo heeft het volledige wagenpark vernieuwd en twintig nieuwe Mazda’s aangeschaft bij Kolenaar Autobedrijven. “Na ruim 35 jaar met diverse modellen van het merk Opel de rijopleidingen te hebben verzorgd, waren we toe aan een nieuwe uitdaging.”

Ezendam Rijopleidingen in Hengelo is een grote rijschool met zeventien schakelwagens, twee automaten en één auto voor de lessen met aanhanger. Na een hele tijd trouw te zijn geweest aan Opel, kiest de rijschool voor een ander merk, Mazda. Het inruilen van zijn vorige auto’s bleek wel een tegenvaller. “De inruilprijs voor dieselauto’s is nog nooit zo laag geweest. Dat tijdperk is nu echt voorbij”, vertelt rijschoolhouder Louis Ezendam. “Het voordeel van zoveel auto’s in één keer aanschaffen is door onder andere de gunstige prijs die we van Kolenaar Autobedrijven krijgen. Dat zal anders zijn als je maar één auto aanschaft.”

Goede keuze

De rijschool heeft vier verschillende automerken op proef gehad. “Hierbij letten we op de gebruiksvriendelijkheid voor de cursist, werkplek voor onze medewerkers (voldoende ruimte en zitcomfort zowel voor als achterin de auto) en uiteraard de aanschafprijs en de te verwachten inruilprijs.” Ezendam heeft de Mazda CX-30 sinds mei ingezet om deze ook in de praktijkopleiding te testen. “Dit deden we onder andere om het brandstofverbruik te kunnen meten om zo de daadwerkelijke kostprijs per kilometer te kunnen bepalen ten opzichte van de diesel. Dit bleek zeer acceptabel te zijn”

Op 16 december werden alle Mazda’s overgedragen aan de instructeurs van Ezendam Rijopleidingen. Tijdens een ontbijtsessie kregen alle instructeurs uitleg over de auto en konden daarna op weg naar de eerste leerlingen die rijles kregen in de gloednieuwe lesauto.

Onderwerpen: , ,

Auteur: De redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.