Service app: de dealer in je broekzak

Aargh, een rood lampje op het dashboard, wat nu? Met de service app ben je er zo uit. Je ziet precies wat er aan de hand is en wat je het beste kunt doen. Ook als je niet met pech langs de weg staat, is de service app ideaal voor het onderhoud aan je auto.

Bij goed auto-onderhoud is de kans op technische of elektronische malheur tegenwoordig zo klein dat de schrik des te groter is als de waarschuwingslampjes op het dashboard alarm slaan. Maar met de complexe techniek van moderne auto’s is er natuurlijk altijd een kleine kans dat er iets stuk gaat.

Zelf doen, garage of mobiliteitsservice?

Om de klant letterlijk en figuurlijk sneller op weg te helpen, ontwikkelde SEAT de service app, een handige hulp bij pech onderweg. Je ziet meteen wat de betekenis van de waarschuwingslampjes zijn en welke acties je moet ondernemen. Is het een kwestie van zelf een beetje olie bijvullen of moet je linea recta naar de dealer? In het laatste geval kun je met de dealer locator de dichtstbijzijnde merkspecialist opzoeken. Zeker in het buitenland is dat ideaal. Om de taalbarrière te tackelen is de app voorzien van een vertaalfunctie, zodat je niet staat te hakkelen dat ‘le moteur raar doet’ of ‘los lampos kapottos is’. Als doorrijden echt niet meer verantwoord is, dan kun je via de app eenvoudig de hulp van de mobiliteitsservice inroepen die je snel en veilig weer op weg helpt.

Eenvoudig onderhoud plannen

Zelfs als de auto volkomen vlekkeloos zijn kilometers maakt, is de service app een aanrader om te downloaden. Met een druk op de knop maak je een afspraak voor periodiek onderhoud of een reparatie wanneer het jou uitkomt.

Zoek op “SEAT service app” in de App Store voor iOS of in Google Play voor Android en download de app op je mobiel.