Meer dan 48 uur werken? Waarom niet?

OLDENZAAL – Beeld van de parkeerplaats Lonnekermeer langs snelweg A-1 nabij Oldenzaal. Minister Camiel Eurlings van Verkeer trekt de komende twee jaar 10 miljoen euro uit voor de beveiliging van parkeerplaatsen voor vrachtwagens. Zo moet het aantal diefstallen van ladingen omlaag. De organisaties van vrachtvervoerders EVO, TLN en KNV eisen 20 miljoen. Eurlings gaat de […]

De Nederlandse transportwereld betreurt het dat het Europees Parlement in meerderheid zelfstandige chauffeurs niet meer dan 48 uur per week wil laten werken.

Transport en Logistiek Nederland, verladersorganisatie EVO en Koninklijk Nederlands Vervoer benadrukken in een gezamenlijke verklaring dat de Europese Commissie na de uitspraak van het Europees Parlement met een nieuw voorstel moet komen voor de regeling van de werkweek van zelfstandigen in het chauffeursvak.

De verwachting is echter dat dit voorstel er pas na de Europese verkiezingen zal komen.

De drie organisaties vinden het onjuist dat een ondernemer wordt gebonden aan een maximaal aantal uren werktijd.

Zelfstandigen moeten naast het rijden namelijk ook de administratie nog verrichten en dit kan niet allemaal binnen deze 48 uur worden gepropt.

Overigens lijkt het niet te doen om, in het geval deze regeling er toch komt, dit te controleren voor deze grote groep zelfstandigen.

Verkeerspro.nl heeft hierin een heldere stem: laten we respect hebben voor de zelfstandigen, die dag en nacht met hun vak bezig zijn en laten we ze dit absoluut niet ontnemen.

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Meer dan 48 uur werken? Waarom niet? | RijschoolPro

Meer dan 48 uur werken? Waarom niet?

OLDENZAAL – Beeld van de parkeerplaats Lonnekermeer langs snelweg A-1 nabij Oldenzaal. Minister Camiel Eurlings van Verkeer trekt de komende twee jaar 10 miljoen euro uit voor de beveiliging van parkeerplaatsen voor vrachtwagens. Zo moet het aantal diefstallen van ladingen omlaag. De organisaties van vrachtvervoerders EVO, TLN en KNV eisen 20 miljoen. Eurlings gaat de…

De Nederlandse transportwereld betreurt het dat het Europees Parlement in meerderheid zelfstandige chauffeurs niet meer dan 48 uur per week wil laten werken.

Transport en Logistiek Nederland, verladersorganisatie EVO en Koninklijk Nederlands Vervoer benadrukken in een gezamenlijke verklaring dat de Europese Commissie na de uitspraak van het Europees Parlement met een nieuw voorstel moet komen voor de regeling van de werkweek van zelfstandigen in het chauffeursvak.

De verwachting is echter dat dit voorstel er pas na de Europese verkiezingen zal komen.

De drie organisaties vinden het onjuist dat een ondernemer wordt gebonden aan een maximaal aantal uren werktijd.

Zelfstandigen moeten naast het rijden namelijk ook de administratie nog verrichten en dit kan niet allemaal binnen deze 48 uur worden gepropt.

Overigens lijkt het niet te doen om, in het geval deze regeling er toch komt, dit te controleren voor deze grote groep zelfstandigen.

Verkeerspro.nl heeft hierin een heldere stem: laten we respect hebben voor de zelfstandigen, die dag en nacht met hun vak bezig zijn en laten we ze dit absoluut niet ontnemen.

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.