Verruiming venstertijden leidt tot minder vrachtwagens

De bevoorrading van binnensteden kan gedaan worden met 12% minder vrachtauto’s, althans als de gemeenten hun venstertijden verruimen.

Dit komt naar voren uit een onderzoek onder de leden van de Kwaliteit Distributeurs Nederland (KDN), een deelmarkt van Transport en Logistiek Nederland (TLN).

64% van de KDN-leden ondervindt veel tot zeer veel hinder van de venstertijden. Gemeenten hanteren dezelfde, krappe, tijden, waardoor vrachten voor buurgemeenten vaak met een andere vrachtwagen gemaakt moeten worden.

Bovendien zijn de venstertijden vaak niet in overeenstemming met de openingstijden van de winkels.

Momenteel hanteert bijna de helft van de Nederlandse gemeenten venstertijden.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verruiming venstertijden leidt tot minder vrachtwagens | RijschoolPro

Verruiming venstertijden leidt tot minder vrachtwagens

De bevoorrading van binnensteden kan gedaan worden met 12% minder vrachtauto’s, althans als de gemeenten hun venstertijden verruimen.

Dit komt naar voren uit een onderzoek onder de leden van de Kwaliteit Distributeurs Nederland (KDN), een deelmarkt van Transport en Logistiek Nederland (TLN).

64% van de KDN-leden ondervindt veel tot zeer veel hinder van de venstertijden. Gemeenten hanteren dezelfde, krappe, tijden, waardoor vrachten voor buurgemeenten vaak met een andere vrachtwagen gemaakt moeten worden.

Bovendien zijn de venstertijden vaak niet in overeenstemming met de openingstijden van de winkels.

Momenteel hanteert bijna de helft van de Nederlandse gemeenten venstertijden.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.