Brussel is het oneens met Nederlandse bijscholing

De nieuwe verplichte bijscholing van verkeersveiligheid bij beroepschauffeurs dreigt in een chaos te ontaarden, meldt .

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft volgens de Europese Commissie grote fouten gemaakt bij de uitvoering van de nieuwe Europese richtlijn over bijscholing.

Dit stelt de commissie naar aanleiding van een klacht hierover door leverancier van rijlesmateriaal VekaBest uit Eindhoven.
 
“Gek genoeg wordt in Nederland ook toegestaan om de cursus assistent-verhuizer, taxateur inboedelverhuizer of basis vorkheftruck te scharen onder de verplichte lessen. Maar dat heeft niets met de verkeersveiligheid te maken,” zegt directeur Peter Kantelberg.
 
Directeur Ad Philipsen van de divisie CCV van het Centraal Bureau Rijvaardigheidbewijzen, dat de richtlijn in Nederland uitvoert, bevestigt het probleem. “Brussel is het principieel oneens met het Nederlandse systeem. We zijn hierover net ingelicht door het ministerie van Verkeer. Mogelijk moeten allerlei reeds afgegeven certificeringen van opleidingsbedrijven nu worden ingetrokken.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Brussel is het oneens met Nederlandse bijscholing | RijschoolPro

Brussel is het oneens met Nederlandse bijscholing

De nieuwe verplichte bijscholing van verkeersveiligheid bij beroepschauffeurs dreigt in een chaos te ontaarden, meldt .

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft volgens de Europese Commissie grote fouten gemaakt bij de uitvoering van de nieuwe Europese richtlijn over bijscholing.

Dit stelt de commissie naar aanleiding van een klacht hierover door leverancier van rijlesmateriaal VekaBest uit Eindhoven.
 
“Gek genoeg wordt in Nederland ook toegestaan om de cursus assistent-verhuizer, taxateur inboedelverhuizer of basis vorkheftruck te scharen onder de verplichte lessen. Maar dat heeft niets met de verkeersveiligheid te maken,” zegt directeur Peter Kantelberg.
 
Directeur Ad Philipsen van de divisie CCV van het Centraal Bureau Rijvaardigheidbewijzen, dat de richtlijn in Nederland uitvoert, bevestigt het probleem. “Brussel is het principieel oneens met het Nederlandse systeem. We zijn hierover net ingelicht door het ministerie van Verkeer. Mogelijk moeten allerlei reeds afgegeven certificeringen van opleidingsbedrijven nu worden ingetrokken.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.