Transportwereld positief over kilometerheffing

TLN, EVO en KNV zijn positief over de hoofdlijnen van het wetsvoorstel kilometerbeprijzing dat het kabinet vandaag naar de Tweede Kamer stuurde. Vooral het feit dat alle belangrijke groepen weggebruikers per kilometer naar tijd en plaats gaan betalen is belangrijk.

De kilometerbeprijzing is – naast de aanleg van wegen en benuttingsmaatregelen – noodzakelijk om de bereikbaarheid van de Nederlandse economische centra op peil te brengen. Jaarlijks lijdt de transportsector door files een schade van meer dan 800 miljoen euro. De organisaties willen benadrukken dat het wel om de juiste volgorde moet blijven gaan: eerst Bouwen, daarna Benutten en als laatste Beprijzen.

De organisaties zijn ook positief over de lastenneutrale invoering van het nieuwe systeem. Het lijkt erop dat het kabinet de belofte waarmaakt dat het personen-, vracht-, en bestelverkeer elk niet méér gaat betalen, maar ànders. Tevens is belangrijk dat de opbrengsten rechtstreeks in het infrastructuurfonds vloeien en dat gehoor is gegeven aan een andere belangrijke wens: als weggebruiker meer invloed krijgen via de instelling van een gebruikersraad.

TLN, EVO en KNV zijn wel kritisch over het ontbreken van de concrete invulling van het spitstarief. Dat is juist een van de belangrijkste onderdelen van het wetsvoorstel. Ook betreuren zij dat de start nog steeds voor vrachtauto’s en bussen plaatsvindt, terwijl dat niet bijdraagt aan het oplossen van files.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Transportwereld positief over kilometerheffing | RijschoolPro

Transportwereld positief over kilometerheffing

TLN, EVO en KNV zijn positief over de hoofdlijnen van het wetsvoorstel kilometerbeprijzing dat het kabinet vandaag naar de Tweede Kamer stuurde. Vooral het feit dat alle belangrijke groepen weggebruikers per kilometer naar tijd en plaats gaan betalen is belangrijk.

De kilometerbeprijzing is – naast de aanleg van wegen en benuttingsmaatregelen – noodzakelijk om de bereikbaarheid van de Nederlandse economische centra op peil te brengen. Jaarlijks lijdt de transportsector door files een schade van meer dan 800 miljoen euro. De organisaties willen benadrukken dat het wel om de juiste volgorde moet blijven gaan: eerst Bouwen, daarna Benutten en als laatste Beprijzen.

De organisaties zijn ook positief over de lastenneutrale invoering van het nieuwe systeem. Het lijkt erop dat het kabinet de belofte waarmaakt dat het personen-, vracht-, en bestelverkeer elk niet méér gaat betalen, maar ànders. Tevens is belangrijk dat de opbrengsten rechtstreeks in het infrastructuurfonds vloeien en dat gehoor is gegeven aan een andere belangrijke wens: als weggebruiker meer invloed krijgen via de instelling van een gebruikersraad.

TLN, EVO en KNV zijn wel kritisch over het ontbreken van de concrete invulling van het spitstarief. Dat is juist een van de belangrijkste onderdelen van het wetsvoorstel. Ook betreuren zij dat de start nog steeds voor vrachtauto’s en bussen plaatsvindt, terwijl dat niet bijdraagt aan het oplossen van files.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.