TLN start imagocampagne transportsector

Driekwart van de Nederlanders vindt dat het wegtransport een onmisbare functie vervult. Dat blijkt uit onderzoek dat Transport en Logistiek Nederland heeft uitgevoerd naar het imago van de sector. Dit leidt echter nog lang niet altijd tot begrip voor de aanwezigheid van de transporteurs op de weg. Daarom start TLN zaterdag met een driejarige imagocampagne. De centrale boodschap in de campagne is ‘zonder transport geen…’, waarbij op de puntjes verschillende thema’s worden ingevuld. Zonder transport geen voeding bijvoorbeeld, geen verse vitamines, geen concert, of geen kennis.

Alexander Sakkers voorzitter TLN: “Leven zonder het wegtransport is niet alleen onaangenaam, maar bijna onmogelijk. Stel dat er geen voedsel, medische apparatuur, kleding of huishoudelijke apparatuur beschikbaar zou zijn. Hoe moet het dan verder? We maken samen gebruik van de weg. Laten we er samen voor zorgen dat er meer begrip komt in het verkeer.”

“Vrachtauto’s zijn het belangrijkste visitekaartje van de campagne. Er rijden 150 vrachtauto’s rond met indrukwekkende afbeeldingen in combinatie met de centrale boodschap: Zonder transport geen….. Het kost TLN weinig moeite om de vrachtauto’s bij elkaar te krijgen. Vele transporteurs hebben zich inmiddels aangeboden om te fungeren als ambassadeur van de sector en stellen voor drie jaar een trailer beschikbaar.”

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.