Begeleid Rijden, proef, tieners, 16-jarigen

TeamAlert start campagne voor jonge bestuurders

Verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert begint op 13 mei met de campagne ‘Drive tot 5’ om jongeren tussen de 16 en 24 jaar bewust te maken van de gevaren die zij de eerste periode na het behalen van hun rijbewijs lopen in het verkeer.

Doorgaans moeten ze nog minimaal vijf jaar lang of 100.000 kilometer lang ervaring opdoen voordat ze zich een bekwame automobilist kunnen noemen. Voor jongeren is die gedachte geen vanzelfsprekendheid, ‘Drive to 5’ wil ze dat besef bijbrengen.

Meer kans op ongelukken

Jongeren die net een rijbewijs hebben, lopen meer risico lopen in het verkeer. Beginnende bestuurders hebben vier keer meer kans om bij een ongeluk betrokken te raken dan ervaren bestuurders.Voor jonge mannen is die kans zelf zes keer zo groot, zo blijkt uit cijfers van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV).

De campagne is er vooral op gericht om jongeren bewust te maken van het feit dat ze nog geen ervaren bestuurder zijn als ze hun rijbewijs net op zak hebben. Het is daarom van belang om veel te oefenen en ervaring op te doen. Lessen en het rijbewijs halen zijn nog maar de eerste stappen. De derde stap – ervaring opdoen – is net zo belangrijk, is de boodschap van de campagne.

Online

De campagne wordt online gevoerd. Zo komt er een speciale Facebook-pagina, een filmpje en een online game die duidelijk maakt dat veel oefenen help om ergens beter in te worden. De campagne loopt van 13 tot en met 26 mei. Mogelijk komt er nog een verlenging.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

TeamAlert start campagne voor jonge bestuurders | RijschoolPro
Begeleid Rijden, proef, tieners, 16-jarigen

TeamAlert start campagne voor jonge bestuurders

Verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert begint op 13 mei met de campagne ‘Drive tot 5’ om jongeren tussen de 16 en 24 jaar bewust te maken van de gevaren die zij de eerste periode na het behalen van hun rijbewijs lopen in het verkeer.

Doorgaans moeten ze nog minimaal vijf jaar lang of 100.000 kilometer lang ervaring opdoen voordat ze zich een bekwame automobilist kunnen noemen. Voor jongeren is die gedachte geen vanzelfsprekendheid, ‘Drive to 5’ wil ze dat besef bijbrengen.

Meer kans op ongelukken

Jongeren die net een rijbewijs hebben, lopen meer risico lopen in het verkeer. Beginnende bestuurders hebben vier keer meer kans om bij een ongeluk betrokken te raken dan ervaren bestuurders.Voor jonge mannen is die kans zelf zes keer zo groot, zo blijkt uit cijfers van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV).

De campagne is er vooral op gericht om jongeren bewust te maken van het feit dat ze nog geen ervaren bestuurder zijn als ze hun rijbewijs net op zak hebben. Het is daarom van belang om veel te oefenen en ervaring op te doen. Lessen en het rijbewijs halen zijn nog maar de eerste stappen. De derde stap – ervaring opdoen – is net zo belangrijk, is de boodschap van de campagne.

Online

De campagne wordt online gevoerd. Zo komt er een speciale Facebook-pagina, een filmpje en een online game die duidelijk maakt dat veel oefenen help om ergens beter in te worden. De campagne loopt van 13 tot en met 26 mei. Mogelijk komt er nog een verlenging.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.