‘Slippers gevaarlijk tijdens het rijden’

Slippers zijn nog gevaarlijker dan hoge hakken als schoeisel voor een bestuurder. Tot die conclusie komt Sheilas’ Wheels, een Britse verzekeraar die zich richt op vrouwen, op basis van een enquête onder duizend chauffeurs en een proefrit van twaalf bestuurders in een rijsimulator bij de universiteit van Leeds.

De Britten vinden het zelfs nog lastiger met slippers te rijden dan met blote voeten of met plateauzolen.Daarover berichten verschillende Engelse media. Van de ondervraagde chauffeurs zei meer dan een kwart weleens last gehad te hebben van slippers tijdens het rijden. Ze blijven bijvoorbeeld hangen achter het pedaal. 7 procent heeft weleens een ongeluk of een bijna ongeluk gehad dat te wijten is aan rijden met slippers.

Extra schoenen

Toch geeft een op de drie bestuurders aan in de zomer weleens slippers te dragen als bestuurder in de auto. Daar staat tegenover dat 26 procent van de ondervraagde vrouwen en 12 procent van de mannen voor de zekerheid schoenen in de auto legt waarmee ze goed uit de voeten kunnen achter het stuur.

De test in de simulator wees uit dat remmen met slippers iets langer duurt dan met normale schoenen en dat ook de remkracht afneemt. Deze twee factoren leiden ertoe dat de remweg langer wordt.

Verkeersveiligheid

Sheilas’ Wheels vindt het verontrustend dat bestuurders zich onvoldoende realiseren dat hun schoenkeuze van invloed kan zijn op de verkeersveiligheid. In verschillende landen is autorijden met slippers daarom dan ook verboden.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Slippers gevaarlijk tijdens het rijden’ | RijschoolPro

‘Slippers gevaarlijk tijdens het rijden’

Slippers zijn nog gevaarlijker dan hoge hakken als schoeisel voor een bestuurder. Tot die conclusie komt Sheilas’ Wheels, een Britse verzekeraar die zich richt op vrouwen, op basis van een enquête onder duizend chauffeurs en een proefrit van twaalf bestuurders in een rijsimulator bij de universiteit van Leeds.

De Britten vinden het zelfs nog lastiger met slippers te rijden dan met blote voeten of met plateauzolen.Daarover berichten verschillende Engelse media. Van de ondervraagde chauffeurs zei meer dan een kwart weleens last gehad te hebben van slippers tijdens het rijden. Ze blijven bijvoorbeeld hangen achter het pedaal. 7 procent heeft weleens een ongeluk of een bijna ongeluk gehad dat te wijten is aan rijden met slippers.

Extra schoenen

Toch geeft een op de drie bestuurders aan in de zomer weleens slippers te dragen als bestuurder in de auto. Daar staat tegenover dat 26 procent van de ondervraagde vrouwen en 12 procent van de mannen voor de zekerheid schoenen in de auto legt waarmee ze goed uit de voeten kunnen achter het stuur.

De test in de simulator wees uit dat remmen met slippers iets langer duurt dan met normale schoenen en dat ook de remkracht afneemt. Deze twee factoren leiden ertoe dat de remweg langer wordt.

Verkeersveiligheid

Sheilas’ Wheels vindt het verontrustend dat bestuurders zich onvoldoende realiseren dat hun schoenkeuze van invloed kan zijn op de verkeersveiligheid. In verschillende landen is autorijden met slippers daarom dan ook verboden.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.