Motorrijders krijgen naam in Engelse verkeerscampagne

Het Engelse ministerie van Transport heeft een nieuwe campagne voor de veiligheid van motorrijders gelanceerd. “De verwondingen binnen die doelgroep zijn buitenproportioneel. Motorrijders zijn 1 procent van het totale verkeer, maar hebben een aandeel van 19 procent in het totale aantal verkeersdoden”, zo wordt gesteld. In onder andere de commercial wordt er bij andere verkeersdeelnemers op aangedrongen om beter op de specifieke doelgroep te letten. De motorrijders krijgen een gezicht en letterlijk een naam.

Motorrijders in Engeland hebben per gereden mijl 38 keer meer kans om in het verkeer om te komen dan iemand in een personenauto, aldus het ministerie. In 2013 kwamen in totaal 331 motorrijders om en liepen er 4.866 ernstige verwondingen op door ongevallen in het verkeer. “Dus voordat je optrekt, let alsjeblieft op Tom, en Dave, en Nick, en Helen, en Amy en Paul…”, is de boodschap.

Motorrijders

In Nederland was het afgelopen jaar een forse daling van het aantal dodelijke slachtoffers onder motorrijders te zien, zo blijkt uit ongevallencijfers van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Het aantal nam met 46 procent af. Van 56 in 2012 tot 29 in 2013. Deze forse daling vond vooral plaats onder 30- tot 60-jarige motorrijders.

Bekijk hieronder de commercial:

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.