Fiat, Punto

Nog meer belastingvrije diesels – Fiat Punto en Grande Punto

AUTOVANDAAG – Naast de Fiat Panda 1.2 en de 500 1.2 Dualogic introduceert Fiat nu ook twee Punto-modellen die door hun spaarzame karakter BPM- en wegenbelastingvrij zijn en zakelijk gezien in de 14% bijtellingsklasse vallen. Onder de kap ligt in beide gevallen de 1.3 Multijet 85 pk.

Na de Volkswagen Polo BlueMotion, smart cdi, Skoda Fabia Combi Greenline en Seat Ibiza Ecomotive komen er nog twee spaardiesels op de markt die volledig in de overheidsprijzen vallen, uitstekend geschikt als lesauto. De Punto Evo en Grande Punto zijn voorzien van een doorontwikkelde 1.3 Multijet II viercilinderdiesel. Deze is goed voor 85 pk en riante 200 Nm trekkracht, genoeg om vlot te kunnen rijden en de concurrentie af te troeven. Met de oliestoker haalt de Punto 172 km/u en wordt de honderdgrens in 13 tellen bereikt.

Om het gemiddelde verbruikscijfer te drukken is de krachtbron uitgerust met een Start&Stop systeem. Mede dankzij deze assistent rijden deze Punto’s gemiddeld 1 op 27,8 (3,6 l/100km) en hebben ze een gemiddelde CO2-uitstoot van 95 g/km. Met een volle tank ben je 1.250 kilometer zoet.

Fiat ziet echter geen reden om op de uitrusting te beknibbelen. Standaard is de Punto Evo onder meer voorzien van airconditioning, 7 airbags (waaronder knie-airbag), elektrisch bedienbare buitenspiegels én ramen voor, cruise control en centrale portiervergrendeling met afstandsbediening.

De Fiat Punto Evo 1.3 16v MultiJet 85 is per direct bestelbaar vanaf 15.395 euro. De importeur rekent alvast voor dat je in deze uitvoering vanaf 1200 km per jaar al voordelig uit bent ten opzichte van de 1.4 benzine 77 pk. Dit spaarwonder is dus ook voor particulieren interessant. Wie opteert voor de Grande Punto 1.3 16V Multijet 85 Actual is met een vanafprijs van 12.795 euro helemaal voordelig uit. Dit model is standaard voorzien van 2 airbags, ABS, elektrisch bedienbare ramen voor en centrale deurvergrendeling.

Bron: AutoVandaag, partner van VerkeersPro.nl

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.