Zegt een rommelige auto iets over je persoonlijkheid?

Betekent een rommelige auto ook dat je thuis niet de netste bent? Of heeft je auto niets te maken met je persoonlijkheid? Uit onderzoek is gebleken dat de twee wel degelijk met elkaar in verbinding staan.

Volgens een Duits onderzoek, gehouden onder 1.000 automobilisten tussen de 18 en 55 jaar, leggen mensen een direct verband tussen de netheid van een auto en het karakter van de chauffeur. 64 procent van de bestuurders van schone voertuigen wordt als betrouwbaar en bekwaam beschouwd. Bestuurders van een vieze auto worden daarentegen als overdreven slordig (58 procent) en onvoorzichtig (59 procent) ervaren.

In totaal maakt ongeveer 67 procent van de ondervraagden dergelijke connecties. Deze resultaten bewijzen het effect van psychologische wetten en hoe vooroordelen werken.

Cijfers als marketingtool

Tegelijkertijd zijn zulke opvallende cijfers een populair marketinginstrument om klanten aan te spreken. Cijfers zijn memorabel en trekken de aandacht. De resultaten van het onderzoek waarop dit is gebaseerd, kunnen daarom worden gebruikt om de noodzaak van schone auto’s in de marketing van een wasstraat te benadrukken.

Een ander voorbeeld zijn opvallende cijfers als deze: 53 procent van de respondenten wast de auto eens per maand en dat is vaker dan dat ze hun tandenborstel verwisselen of hun ramen lappen. Slechts 43 procent van de ondervraagden zegt dat ze elke maand hun tandenborstel zouden vervangen en 34 procent van de ondervraagden zou maandelijks de ramen lappen.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen: , ,

Auteur: Rieneke Kok

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Zegt een rommelige auto iets over je persoonlijkheid? | RijschoolPro

Zegt een rommelige auto iets over je persoonlijkheid?

Betekent een rommelige auto ook dat je thuis niet de netste bent? Of heeft je auto niets te maken met je persoonlijkheid? Uit onderzoek is gebleken dat de twee wel degelijk met elkaar in verbinding staan.

Volgens een Duits onderzoek, gehouden onder 1.000 automobilisten tussen de 18 en 55 jaar, leggen mensen een direct verband tussen de netheid van een auto en het karakter van de chauffeur. 64 procent van de bestuurders van schone voertuigen wordt als betrouwbaar en bekwaam beschouwd. Bestuurders van een vieze auto worden daarentegen als overdreven slordig (58 procent) en onvoorzichtig (59 procent) ervaren.

In totaal maakt ongeveer 67 procent van de ondervraagden dergelijke connecties. Deze resultaten bewijzen het effect van psychologische wetten en hoe vooroordelen werken.

Cijfers als marketingtool

Tegelijkertijd zijn zulke opvallende cijfers een populair marketinginstrument om klanten aan te spreken. Cijfers zijn memorabel en trekken de aandacht. De resultaten van het onderzoek waarop dit is gebaseerd, kunnen daarom worden gebruikt om de noodzaak van schone auto’s in de marketing van een wasstraat te benadrukken.

Een ander voorbeeld zijn opvallende cijfers als deze: 53 procent van de respondenten wast de auto eens per maand en dat is vaker dan dat ze hun tandenborstel verwisselen of hun ramen lappen. Slechts 43 procent van de ondervraagden zegt dat ze elke maand hun tandenborstel zouden vervangen en 34 procent van de ondervraagden zou maandelijks de ramen lappen.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen: , ,

Auteur: Rieneke Kok

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.