kilometerheffing, wegenbelasting, brandstof, prijs, regeerakkoord

Schultz niet mee met plan kilometerheffing van RAI en Bovag

Minister Melanie Schultz (VVD) van Infrastructuur weigert het pleidooi op te volgen van RAI en Bovag om de kilometerheffing toch in te voeren. “Ik ga als minister niet werken aan een kilometerheffing”, zei ze woensdag tijdens de behandeling van haar begroting in de Tweede Kamer.

De RAI en Bovag pleitten woensdag opnieuw voor de invoering van het rekeningrijden, waarbij automobilisten betalen per gereden kilometer in plaats van voor het bezit van hun auto.

Kilometerheffing

Schultz’ voorganger Camiel Eurlings (CDA) had vergevorderde plannen om de kilometerheffing in te voeren, maar die werden op de lange baan geschoven na de val van het kabinet. De huidige gedoogcoalitie heeft afgesproken om geen beprijzingssysteem voor automobilisten in te voeren.

“Het plan van Eurlings zoals dat er lag, was een ‘monster’”, vindt Schultz. “Het zou heel veel geld kosten en een hoop administratieve rompslomp opleveren.” Voor de rijschoolbranche zou deze maatregel zeer nadelig uitvallen, vanwege het hoge kilometrage per jaar.

Bovag

“Bovag blijft ondanks de sterk afnemende fileproblematiek warm voorstander van de invoering van betalen voor gebruik in plaats van belasten van aankoop en bezit. Bovag is in dezen medestander van de RAI Vereniging, die dit onderwerp maar weer eens aankaartte in De Telegraaf”, schreef de Bovagkrant deze week.

Auteur: Bart Pals

4 reacties op “Schultz niet mee met plan kilometerheffing van RAI en Bovag”

Jan|01.12.11|15:11

Dan weten we nu waarom we niet bij de BOVAG moeten zijn!!!
Rekeningrijden is toch allang een achterhaald concept en veel te duur om in te voeren, handhaven en voor de autobezitters!
Laten we naar goede alternatieve oplossingen zoeken.
Beter openbaar vervoer dat voor iedereen aantrekkelijk is.
Knelpunten op wegen verhelpen.
Zal uiteindelijk goedkoper zijn dan al die poortjes, controles en handhaven van dit onzalige systeem.
Dus weg met BOVAG dit is niet goed voor autorijdend Nederland!!!!!!!!!

Ton van Glabbeeck|06.12.11|08:06

Ik ben enkele jaren lid geweest van de Bovag maar kleine rijscholen zijn daar niet welkom. Deze zijn ze liever kwijt dan rijk, Toch een goed besluit van mij om bovag op te zeggen nu ik dit weer lees, dat ze de kilometer heffing steunen.
Dus weg ermee! en gebruik dat dure lidmaatschap geld ergens anders voor, dan hun belagelijke ideeen.

Jose|30.03.12|14:34

Gaat dit geld dan wel aan het wegennet in Belgieb tdebeset worden?De laatste keer dat ik door Belgieb mocht rijden ( mooi land overigens) zag ik drie auto’s en twee vrachtwagens met klapbanden langs de weg staan. Dit door de gaten die in het wegdek zitten.Kilometerheffing is in mijn ogen een zeer goed en vooral eerlijk idee, als het maar ook echt voor de wegen gebruikt wordt.

Jan|30.03.12|22:31

Jose km heffing is zo duur in aanleg tolpoortjes, registratie systeem in de auto, controle systeem en de hele administratie systeem.
Dat gaat miljarden kosten.
Dus dat levert per saldo niets op.
Ook nu betalen we voor het gebruik van de auto, weet je hoeveel belasting per liter brandstof afgedragen wordt?
Is dat niet genoeg dan?
Gewoon voldoende wegen aanleggen en het openbaar vervoer beter maken en vooral voordliger, dat zal pas echt iets uitmaken.
Bovag laat zijn ware aard zien!!!!!!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Schultz niet mee met plan kilometerheffing van RAI en Bovag | RijschoolPro
kilometerheffing, wegenbelasting, brandstof, prijs, regeerakkoord

Schultz niet mee met plan kilometerheffing van RAI en Bovag

Minister Melanie Schultz (VVD) van Infrastructuur weigert het pleidooi op te volgen van RAI en Bovag om de kilometerheffing toch in te voeren. “Ik ga als minister niet werken aan een kilometerheffing”, zei ze woensdag tijdens de behandeling van haar begroting in de Tweede Kamer.

De RAI en Bovag pleitten woensdag opnieuw voor de invoering van het rekeningrijden, waarbij automobilisten betalen per gereden kilometer in plaats van voor het bezit van hun auto.

Kilometerheffing

Schultz’ voorganger Camiel Eurlings (CDA) had vergevorderde plannen om de kilometerheffing in te voeren, maar die werden op de lange baan geschoven na de val van het kabinet. De huidige gedoogcoalitie heeft afgesproken om geen beprijzingssysteem voor automobilisten in te voeren.

“Het plan van Eurlings zoals dat er lag, was een ‘monster’”, vindt Schultz. “Het zou heel veel geld kosten en een hoop administratieve rompslomp opleveren.” Voor de rijschoolbranche zou deze maatregel zeer nadelig uitvallen, vanwege het hoge kilometrage per jaar.

Bovag

“Bovag blijft ondanks de sterk afnemende fileproblematiek warm voorstander van de invoering van betalen voor gebruik in plaats van belasten van aankoop en bezit. Bovag is in dezen medestander van de RAI Vereniging, die dit onderwerp maar weer eens aankaartte in De Telegraaf”, schreef de Bovagkrant deze week.

Auteur: Bart Pals

4 reacties op “Schultz niet mee met plan kilometerheffing van RAI en Bovag”

Jan|01.12.11|15:11

Dan weten we nu waarom we niet bij de BOVAG moeten zijn!!!
Rekeningrijden is toch allang een achterhaald concept en veel te duur om in te voeren, handhaven en voor de autobezitters!
Laten we naar goede alternatieve oplossingen zoeken.
Beter openbaar vervoer dat voor iedereen aantrekkelijk is.
Knelpunten op wegen verhelpen.
Zal uiteindelijk goedkoper zijn dan al die poortjes, controles en handhaven van dit onzalige systeem.
Dus weg met BOVAG dit is niet goed voor autorijdend Nederland!!!!!!!!!

Ton van Glabbeeck|06.12.11|08:06

Ik ben enkele jaren lid geweest van de Bovag maar kleine rijscholen zijn daar niet welkom. Deze zijn ze liever kwijt dan rijk, Toch een goed besluit van mij om bovag op te zeggen nu ik dit weer lees, dat ze de kilometer heffing steunen.
Dus weg ermee! en gebruik dat dure lidmaatschap geld ergens anders voor, dan hun belagelijke ideeen.

Jose|30.03.12|14:34

Gaat dit geld dan wel aan het wegennet in Belgieb tdebeset worden?De laatste keer dat ik door Belgieb mocht rijden ( mooi land overigens) zag ik drie auto’s en twee vrachtwagens met klapbanden langs de weg staan. Dit door de gaten die in het wegdek zitten.Kilometerheffing is in mijn ogen een zeer goed en vooral eerlijk idee, als het maar ook echt voor de wegen gebruikt wordt.

Jan|30.03.12|22:31

Jose km heffing is zo duur in aanleg tolpoortjes, registratie systeem in de auto, controle systeem en de hele administratie systeem.
Dat gaat miljarden kosten.
Dus dat levert per saldo niets op.
Ook nu betalen we voor het gebruik van de auto, weet je hoeveel belasting per liter brandstof afgedragen wordt?
Is dat niet genoeg dan?
Gewoon voldoende wegen aanleggen en het openbaar vervoer beter maken en vooral voordliger, dat zal pas echt iets uitmaken.
Bovag laat zijn ware aard zien!!!!!!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.