MediaMarkt, Folder, Rijbewijs

MediaMarkt en FAM Verkeersscholen verkopen rijbewijs-box

Elektronica-keten MediaMarkt verkoopt deze week rijles-pakketten aan consumenten. Voor € 1399,- krijgt de klant 46 duo-rijlessen, een theoriepakket, een praktijkexamen en een eventueel her-examen. Initiatiefnemer is FAM Verkeersscholen, vertelt Ernest Alvares van Veronica Verkeersschool uit Utrecht namens FAM.

Alvares verwacht door de samenwerking met MediaMarkt grote volumes te kunnen afzetten van de rijbewijs-box. “Daardoor is het interessant voor alle partijen. Doelgroep is de 18 tot 23-jarige leerling.”

Marketing

De actie loopt van 31 oktober tot en met 4 november. Alvares: “MediaMarkt gaat er veel reclame voor maken, zoals commercials op radio en televisie met de slogan ‘Ik ben toch niet gek?!’. Ook komt het product in hun huis-aan-huis-folder te staan.”

Bijzonder aan het pakket is dat er 46 duo-rijlessen in zitten. Dat betekent dat de leerling 23  klokuren zelf rijdt en 23 klokuren met een andere leerling meerijdt. Althans, voor de meeste consumenten lijkt het nieuw. Maar Veronica Verkeersschool werkt hier al jaren mee bij de 10-daagse rij-opleiding.

Rijles

“De instructeur hoeft op deze manier veel onderwerpen maar één keer uit te leggen. Denk aan sturen, keren, in- en uitvoegen en het rijden van verkeerspleinen”, legt Alvares uit. “Juist als je meerijdt, kan de leerling bijvoorbeeld examenroutes goed verkennen. Dit bespaart veel lestijd en dus geld.”

Duo-rijles is voor een kleine rijschool vaak moeilijk te plannen. Maar volgens Alvares is bij zijn rijschool gebleken dat met voldoende volumes planning geen enkel probleem is. Consument die de box bij MediaMarkt kopen kunnen deze inleveren bij een FAM-verkeersschool in de buurt.

Rijsimulator

Om de actie te promoten zijn bij alle 30 MediaMarkt-vestigingen in Nederland vertegenwoordigers van een lokale FAM-rijschool aanwezig. Zo staat Alvares tijdens de actieweek met een GreenDino-rijsimulator in de Game-afdeling van MediaMarkt-vestiging Utrecht. Geïnteresseerde consumenten kunnen zo een virtueel rondje rijden in een lesauto.

“Ook sluiten we onze examenapparatuur van Verjo aan op de vele televisies in de MediaMarkt. Zo kunnen consumenten makkelijk een proefexamen maken. Deze opstelling genereert veel aandacht. Bovendien is onze naam in combinatie met die van de MediaMarkt is erg sterk.”

Indien de actie succesvol verloopt, is de kans groot dat deze herhaald wordt. Alvares: “Maar we gaan eerst één week knallen.”

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.