Rijschool in de ‘spotlight’: “Bij De Krosse moeten mensen het naar de zin hebben”

Wekelijks besteedt Verkeerspro.nl aandacht aan een Nederlandse rijschool. Deze week verkeersschool De Krosse. Verkeerspro.nl sprak met Jenny de Krosse van de Kampense onderneming.

“We bestaan al sinds 1963. Destijds heeft Theo de Krosse, vader van de huidige eigenaar de zaak opgericht. Voor hem toen nog een uit de hand gelopen hobby naast z’n werk als militair. Hij was een zeer gewaardeerde en bekende instructeur in Kampen en moest helaas stoppen toen hij ziek werd. René de Krosse heeft het stokje toen overgenomen van z’n vader”, schetst Jenny de Krosse het verleden van de rijschool.

Het Kampense ‘instituut’ heeft zich in de loop der jaren steeds verder ontplooid. “Momenteel hebben we vier lesauto’s en één aanhangwagen. We zijn daarmee niet groot, maar ook niet klein. De intentie om verder te groeien is er bij ons dan ook niet.” Groeien doet De Krosse vooral op andere vlakken. “We hebben vorig jaar een rij-simulator aangeschaft, daarmee zijn we de eerste in Kampen. En zometeen gaan we ook weer inspelen op het bromfietspraktijkexamen.”

Op dat vlak probeert de rijschool dan ook continu vooruitgang te boeken. “Onze kracht is goede persoonlijke begeleiding en service, daarmee bouw je een goede naam op en dat is ontzettend belangrijk in deze branche. Daar staan we echt voor.”

De Krosse wil niet continu stunten met lage prijzen en acties, maar werkt vooral aan de continuïteit met de inmiddels acht werknemers (zeven vaste werknemers en één oproepkracht). “Want het gaat niet vanzelf. Je hebt toch concurrentie.” Om zich te onderscheiden van die concurrentie geeft De Krosse het belang van de prachtige website aan. “We waren een van de eersten met een website en we zijn er ook erg trots op. Het is vooral voor jongeren een middel om te vergelijken. Maar ook het verhaal zelf moet goed zijn.” Als voorbeeld van het belang van de website geeft De Krosse het gastenboek aan. “Daar staan nagenoeg allemaal positieve reacties op. Mensen kijken daar toch op en zo creëer je mond-op-mond reclame.”

Inspelen op de nieuwe ontwikkelingen, een sterke communicatie, het zijn enkele belangrijke pijlers van De Krosse. “En mensen moeten het bij ons naar de zin hebben, dat vinden we heel belangrijk. We krijgen altijd weinig klachten.” Het gaat dus voor de wind met de Kampense rijschool, maar dat men niet bezig is met de toekomst. “Wij hebben een sterke ondernemingsgeest en als ondernemer moet je zorgen dat je altijd bezig bent.”

Voor meer informatie over Verkeersschool De Krosse kunt u een kijkje nemen op: http://www.dekrosse.nl/

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.