Sjaak de Coninck, NLP, rijinstructeur, therapeut rijangst, DCTM

RTL4 besteedt aandacht aan opleiding tot Rijinstructeur+

Het nieuwe RTL-programma Body, Mind & Care besteedt op zondag 8 februari aandacht aan de opleiding tot Rijinstructeur+. Trainer Sjaak de Coninck van DCTM geeft in de uitzending uitleg over verkeersangst en de manier waarop rijinstructeurs het probleem kunnen verhelpen. Ook wordt de huidige groep R+’ers in opleiding gevolgd tijdens een van hun lessen en vertellen ze over hun motivatie om rijbewijsbezitters van hun angst in het verkeer af te willen helpen.

Het programma wordt uitgezonden tussen 11.50 en 12.20 uur op RTL4. Op 14 februari staat om diezelfde tijd een herhaling bij de zender op de agenda.

Verkeersangst

Er is in Nederland steeds meer aandacht voor verkeersangst als probleem. Sjaak de Coninck ontwikkelde een opleiding voor bestaande rijinstructeurs om rijbewijskandidaten van hun angst af te helpen. De deelnemende instructeurs worden worden in negentien lesdagen plus de examendag opgeleid tot specialist. Na het behalen van hun certificaat mogen ze zich NLP-Practicioner met als specialisatie Verkeersangst noemen. Op die manier kunnen ze zich onderscheidend in de markt zetten.

De Coninck geeft rijinstructeurs door middel van een eendaagse training op 12 maart opnieuw de kans om enkele praktische NLP-technieken onder de knie te krijgen. Het is een voorproefje op de complete Rijinstructeur+-opleiding die inmiddels door een derde groep rijinstructeurs gevolgd wordt. Op 6 mei gaat voor de vierde keer een groep van start.

NLP

Tijdens de eendaagse training in Driebergen worden de basisbeginselen van NLP besproken, leren instructeurs verkeersangst te herkennen en krijgen ze handvatten om beter contact te maken met de leerling in de lesauto. Er worden eenvoudige technieken behandeld die direct toepasbaar zijn, zo laat Sjaak de Coninck weten.

“Nieuw tijdens deze training zijn Metaprogramma’s, waarmee rijinstructeurs verfijnd leren communiceren met hun leerling”, aldus de trainer. “Hiermee ontdekken ze de overeenkomsten en verschillen in het denken en doen van de leerling en henzelf. Ze kunnen zo sneller tot de kern van een probleem komen. Dat maakt ook dat oplossingen en doelen beter in zicht komen.”

Training

Voor meer informatie of inschrijving voor de training van 12 maart: www.verkeerspro.nl/academy/

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.