Rijles met vijfentwintig lesvrachtauto’s tegelijk

Het kan niemand in de Betuwe donderdagmiddag ontgaan zijn. Vijfentwintig lesvrachtauto’s maakten een tocht van twee uur in de regio om de zestig medewerkers van verzekeraar Amlin te laten ervaren hoe het is om in een vrachtauto te rijden. Maar liefst twaalf rijscholen en vijfentwintig instructeurs waren bij het evenement betrokken. “Dit heeft me echt een wauw-gevoel gegeven.”

Organisator Ernest Alvares, eigenaar van Veronica Verkeersschool, kijkt met veel plezier terug op het evenement. “We hebben echt een huzarenstukje afgeleverd met z’n allen. Het voelde als één team. Het was echt een truckersparade. Alle rijinstructeurs gingen met elkaar in gesprek alsof het één grote rijschool was.”

Hulp

Vorig jaar kreeg hij de opdracht van het Britse hoofdkantoor van de verzekeraar om een middag rond het thema ‘de beleving van het vrachtauto rijden’ te organiseren voor medewerkers die zich dagelijks bezighouden met het verzekeren van auto’s en vrachtauto’s. Het ging om een groep mannen en vrouwen van alle leeftijden, van wie sommigen al rijervaring hadden in een vrachtauto en anderen niet. Hij riep de hulp in van een groot aantal collega-rijscholen, want hoe kom je anders aan zo veel vrachtauto’s met instructeur. Dat leverde deelname op van de volgende rijscholen: Keijbeck, Veronica, Bruinsma, Alblas, Gronloh, Hielkema, Meerkerk, Bax, Koos van der Bilt, Kees de Vaan, Wierks en Noordam. Sommige opleiders kwamen ook nog eens met de prachtigste voertuigen.

Na een luchtige introductie met theorievragen, die nog best wat hoofdbrekens kostten, gingen de verzekeraars op pad met de instructeurs. Om te voorkomen dat het wegennet verstopt raakte, vertrokken de voertuigen verspreid. Even goed waren ze behoorlijk prominent aanwezig op de wegen in de Betuwe. Uiteindelijk kwamen de wagens toch weer redelijk bij elkaar aan het einde van de middag. Alvares: “Als één sliert kwamen ze binnen. Uit alle hoeken en gaten kwamen ze aangereden.”

Planning

Instructeurs en deelnemers waren enthousiast en logistiek liep het allemaal prima. De enige tegenvaller was dat er een vrachtauto uitviel omdat de instructeur plotseling ziek was geworden. Jammer, maar niet onoverkomelijk. Toevallig waren er nog wat extra capaciteit in de andere voertuigen, waardoor de planning zonder problemen aangepast kon worden. “Niemand heeft gemerkt dat we met een vrachtauto minder reden”, zegt Alvares.

Wat hem betreft smaakt de samenwerking met de andere verkeersscholen naar meer omdat ze goed op elkaar ingespeeld waren. “Met deze club rijscholen kan ik de hele wereld aan. Als er morgen iemand komt met een opdracht op een groot aantal leerlingen op te leiden, dan doe ik dat zo met deze club.” Er ligt in ieder geval al een toezegging van Amlin om volgend jaar opnieuw een rij-evenement te organiseren.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rijles met vijfentwintig lesvrachtauto’s tegelijk | RijschoolPro

Rijles met vijfentwintig lesvrachtauto’s tegelijk

Het kan niemand in de Betuwe donderdagmiddag ontgaan zijn. Vijfentwintig lesvrachtauto’s maakten een tocht van twee uur in de regio om de zestig medewerkers van verzekeraar Amlin te laten ervaren hoe het is om in een vrachtauto te rijden. Maar liefst twaalf rijscholen en vijfentwintig instructeurs waren bij het evenement betrokken. “Dit heeft me echt een wauw-gevoel gegeven.”

Organisator Ernest Alvares, eigenaar van Veronica Verkeersschool, kijkt met veel plezier terug op het evenement. “We hebben echt een huzarenstukje afgeleverd met z’n allen. Het voelde als één team. Het was echt een truckersparade. Alle rijinstructeurs gingen met elkaar in gesprek alsof het één grote rijschool was.”

Hulp

Vorig jaar kreeg hij de opdracht van het Britse hoofdkantoor van de verzekeraar om een middag rond het thema ‘de beleving van het vrachtauto rijden’ te organiseren voor medewerkers die zich dagelijks bezighouden met het verzekeren van auto’s en vrachtauto’s. Het ging om een groep mannen en vrouwen van alle leeftijden, van wie sommigen al rijervaring hadden in een vrachtauto en anderen niet. Hij riep de hulp in van een groot aantal collega-rijscholen, want hoe kom je anders aan zo veel vrachtauto’s met instructeur. Dat leverde deelname op van de volgende rijscholen: Keijbeck, Veronica, Bruinsma, Alblas, Gronloh, Hielkema, Meerkerk, Bax, Koos van der Bilt, Kees de Vaan, Wierks en Noordam. Sommige opleiders kwamen ook nog eens met de prachtigste voertuigen.

Na een luchtige introductie met theorievragen, die nog best wat hoofdbrekens kostten, gingen de verzekeraars op pad met de instructeurs. Om te voorkomen dat het wegennet verstopt raakte, vertrokken de voertuigen verspreid. Even goed waren ze behoorlijk prominent aanwezig op de wegen in de Betuwe. Uiteindelijk kwamen de wagens toch weer redelijk bij elkaar aan het einde van de middag. Alvares: “Als één sliert kwamen ze binnen. Uit alle hoeken en gaten kwamen ze aangereden.”

Planning

Instructeurs en deelnemers waren enthousiast en logistiek liep het allemaal prima. De enige tegenvaller was dat er een vrachtauto uitviel omdat de instructeur plotseling ziek was geworden. Jammer, maar niet onoverkomelijk. Toevallig waren er nog wat extra capaciteit in de andere voertuigen, waardoor de planning zonder problemen aangepast kon worden. “Niemand heeft gemerkt dat we met een vrachtauto minder reden”, zegt Alvares.

Wat hem betreft smaakt de samenwerking met de andere verkeersscholen naar meer omdat ze goed op elkaar ingespeeld waren. “Met deze club rijscholen kan ik de hele wereld aan. Als er morgen iemand komt met een opdracht op een groot aantal leerlingen op te leiden, dan doe ik dat zo met deze club.” Er ligt in ieder geval al een toezegging van Amlin om volgend jaar opnieuw een rij-evenement te organiseren.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.